در اوایل نوامبر، دولت چین یک برنامه بلندپروازانه برای احیای صنعت VR این کشور انجام داد، اکنون به نظر می رسد که شرکت های فناوری محلی از جام جهانی برای آزمایش محصولات خود استفاده می کنند.
شرکتهای چینی روی تجربههای «متاورسمانند» برای جام جهانی فوتبال شرطبندی میکنند
طبق گزارشها، شرکتهای فناوری مستقر در چین در حال کار بر روی فناوری هستند که به هواداران فوتبال چینی اجازه میدهد تا جام جهانی فوتبال را در Metaverse تماشا کنند.
این تلاش ها بخشی از یک برنامه پنج ساله است که توسط دولت چین در اوایل نوامبر برای تقویت قابلیت ها و توسعه صنعت واقعیت مجازی (VR) محلی منتشر شد.
پلتفرم پخش ویدئو Migu یکی از شش شرکت چینی است که حق نمایش جام جهانی را تضمین کرده است و قصد دارد فضایی شبیه به Metaverse ایجاد کند که با هدست های واقعیت مجازی قابل دسترسی باشد تا کاربران بتوانند مسابقه را به صورت زنده تماشا کنند. گزارشی از گلوبال تایمز، 20 رسانه دولتی.
ByteDance که مالک TikTok و نسخه چینی آن، Douyin است، حقوق مجوز پخش مسابقه را به دست آورد، و Pico زیرمجموعه عینک واقعیت مجازی ByteDance، پخش زنده جام جهانی را با امکان حضور کاربران در “اتاق های دیجیتال” پخش خواهد کرد. و برای تماشای بازی در “اتاق های دیجیتال” بنشینید. با یکدیگر.
جام جهانی ظاهراً توسط صنعت رو به رشد واقعیت مجازی چین به عنوان محل آزمایش این فناوری مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور در ماه نوامبر یک طرح صنعتی جاه طلبانه را اجرا کرد.
برنامه پنج ساله 2022 تا 2026 بیان میکند که چین میخواهد از صنعت VR حمایت کند و بیش از 25 میلیون واحد را به 48.56 میلیارد دلار افزایش دهد، اما این طرح مشخص نمیکند که هدف واحد سالانه است یا تجمعی. طرح
در برنامه های ذکر شده اشاره ای نمی شود که آیا Metaverse از فناوری بلاک چین ارائه شده توسط شهر چینی ووهان استفاده می کند، که بعداً برای حذف هرگونه اشاره به توکن های تغییرناپذیر (NFT) تجدید نظر شد.
X2Y2 حق امتیاز اختیاری را پس می گیرد
بازار NFT X2Y2 در بازی کپی رایت درخواستی یک گام به عقب برداشته است و در یک تاپیک توییتری در 18 نوامبر گفت که حق نسخهبرداری سازنده را در تمام مجموعههای موجود و جدید مجدداً اعمال خواهد کرد.
این بازار یکی از اولین مواردی بود که حق امتیاز اختیاری را در ماه اوت معرفی کرد، و به «کپی رایت انعطافپذیر» تغییر داد، که به خریداران اجازه میدهد مبلغی را که مایل به پرداخت هستند تعیین کنند، و واکنشهای متفاوتی از جامعه NFT دریافت کرد.
2/
ما معتقد بودیم که بهترین راه برای مدیریت حق امتیاز این است که هم به سازندگان و هم به بازرگانان حق انتخاب بدهیم.این منطق پشت ویژگی کپی رایت انعطاف پذیر ما است. و ما همچنان به این باور داریم.
— X2Y2 (@the_x2y2) 18 نوامبر 2022
X2Y2 گفت که پس از دریافت صفحه ای از همسرش Opensea که تصمیم به اجرای حق امتیاز در 9 نوامبر گرفته بود، تصمیم گرفت قانون کپی رایت را بازگرداند.
X2Y2 همچنین اذعان کرد که بسیاری از مجموعههای جدید از ابزار اجرای کپیرایت OpenSea استفاده میکنند که NFTهای فروخته شده در بازارهای بدون حق امتیاز را در لیست سیاه قرار میدهد.
در پاسخ، OpenSea گفت که “مفتخر است که متوقف شود” و اضافه کرد که X2Y2 بازار را در لیست سیاه قرار داده است.
ما مفتخریم که در این اقدام حیاتی در کنار شما و بسیاری از سازندگان درخشان جامعه خود هستیم. @the_x2y2 از OperatorFilter ما حذف شده است و امیدواریم بازارهای دیگر همچنان به ما بپیوندند. جلو و بالا
– OpenSea (@opensea) 18 نوامبر 2022
Givenchy NFT های فیژیتال را حذف می کند
برند فرانسوی مد لوکس Givenchy تبدیل به جدیدترین شرکتی شده است که NFTهای “فیزیکی” را ارائه می دهد، یک محصول فیزیکی که توسط یک توکن دیجیتال پشتیبانی می شود.
در 18 نوامبر، این شرکت مجموعهای از NFTهای دارای قدرت فیزیکی را به عنوان بخشی از همکاری خود با برند لباس خیابانی Bstroy منتشر کرد.
همکاری بین این دو برند شاهد یک “مجموعه کپسولی” محدود جدید از شش آیتم است که دارای “دوقلو رایگان NFT” از بخش فیزیکی است.
همانطور که از یک برند لوکس انتظار می رود، محصولات ارزان نیستند، با کمترین قیمت تی شرت با قیمت 595 دلار و گران ترین ژاکت بمب افکن پشمی و چرمی 5450 دلاری.

مدیر خلاق Givenchy، متیو ام. ویلیامز، گفت که بنیانگذاران Bstroy “دوستان دیرینه ای هستند که به اشتراک می گذارند.” [his] چشم انداز مد» و «تمرکز Givenchy و Bstroy بر ایجاد لباس های خیابانی با رفتارهای غیرمنتظره» که «به قلمرو هنر معاصر در خیابان و وب 3 وارد شد».
دیگر NFTهای “فیگیتال” اخیر شامل پروژه Azuki NFT است که اسکیت بورد می فروشد و یک استاندارد فیزیکی با پشتوانه (PBT) ایجاد می کند که در همکاری های لباس خیابانی استفاده می شود. صندلهای استیو جابز، بنیانگذار فقید اپل نیز در حراجی به عنوان NFTهای “فرعی” فروخته شد.
جانی واکر به نفوذ به وب 3 ادامه می دهد
جانی واکر، سازنده ویسکی اسکاتلندی، به حرکت Web3 ادامه داد و به صاحبان NFT اجازه داد تا به طرح بطری با نسخه محدود از بهترین طیف “برچسب آبی” رأی دهند.
این شرکت ویسکی با BlockBar، یک بازار NFT الکل لوکس، و طراح لباس خیابانی Junghoon Vandy Son، معروف به VANDYTHEPINK، که طرح بطری را ارائه خواهد کرد، شریک شده است.
جانی واکر طراحی را به صاحبان NFT واگذار می کند، که در مورد طرح نهایی یا اثر هنری Son برای بطری رای خواهند داد.
به گفته این برند، این اولین بار است که طراحان یک پروژه مرتبط با Web3 را انجام می دهند.
مربوط: کمک به هنرمندان جریان اصلی در وب 3: پیروزی ها و مبارزات
هنگامی که بطری های فیزیکی ساخته شدند، توسط BlockBar نگهداری می شوند، که بطری فیزیکی را تنها زمانی که صاحب NFT آماده معامله هستند، آزاد می کند و “ویال های” NFT را در ابتدا به قیمت 355 دلار “سوزانده”. واقعی
در گذشته، این برند در ماه می با پروژه NFT VeeFriends گری واینرچوک برای کاوش در Web3 شریک شد، که به مالکان پیشنهادات NFT خاصی را در مورد ارواح می دهد. این همکاری توسط شرکت مشاوره Web3 Vaynerchuk، Vayner3، رهبری شد.
اخبار خوب بیشتر
متاپلکس درد فروپاشی صرافی کریپتو FTX را احساس میکند، زمانی که پروتکل NFT «چندین عضو» تیم خود را در 18 نوامبر اخراج کرد و دلیل آن «تاثیر غیرمستقیم» کاهش FTX بود. خزانه او مستقیماً تحت تأثیر قرار نگرفت، اما استفان هس، مدیر عامل متاپلکس گفت که این شرکت به «رویکرد محافظهکارانهتر در آینده» نیاز دارد.
جیمز مابوت، یکی از شرکای بازوی استرالیایی شرکت حسابداری Big Four KPMG، در 18 نوامبر به کوین تلگراف گفت که او معتقد است که “رونق” Metaverse توسط کسب و کارها هدایت خواهد شد. این شرکت یک نقش رئیس جدید Metaverse Futures ایجاد کرده است که به دنبال ایجاد مخزن ابرداده خود برای عملیات داخلی شرکت و خدمات تجارت به تجارت است.
نویسنده: Jesse Coghlan