پروفسور دانشگاه پپردین، بو برانان معتقد است که NFTها می توانند برای دوره های جداگانه اعتبارسنجی کنند و بینش بیشتری در مورد مدارک دانشگاهی ارائه دهند.
یکی از مشکلات مبرم در آموزش، مدارک جعلی است. در 18 مه، واشنگتن پست گزارش داد که نزدیک به 2800 نفر بودند که مدارک خود را بدون شرکت در کلاس های مناسب خریداری کردند. آنها موفق به قبولی در آزمون صدور مجوز شورای ملی در ایالات متحده شدند. اکنون مقامات در تلاش برای یافتن این افراد هستند.
افزایش گواهینامه های دروغین و دستمزدهای ناچیز و کم معلمان از جمله مشکلات تکراری است که بخش آموزش همچنان با آن مواجه است. کوین تلگراف ماموریتی را بر عهده گرفت تا ببیند آیا توکن های غیرمالی (NFT) می توانند راه حلی برای این سردردها در صنعت آموزش ارائه دهند یا خیر.
نزدیک به 2800 نفر که بدون شرکت در کلاسهای آموزشی گواهینامههایی را از سه مدرسه غیرمعتبر خریداری کردند، در آزمون صدور مجوز شورای ملی گذراندند و احتمالاً از این میانبر برای یافتن شغل یا مشاغل بهتر در صنعت مراقبتهای بهداشتی استفاده کردند. https://t.co/FYz4craHaW
– واشنگتن پست (@washingtonpost) 18 مه 2023
این موضوع یک بار نیست. در ایالات متحده، برخی تخمین می زنند که سالانه حدود 100000 مدرک جعلی از موسسات غیرقانونی یا “کارخانه های دیپلم” خریداری می شود. برخی از این مدارک را می توان با 1000 دلار خریداری کرد، بدون اینکه برای چنین پیشرفت تحصیلی نیازی به مطالعه باشد.
NFT ها یک “راه حل جامد” برای جعل مدرک هستند
بو برانان، استاد دانشگاه پپردین در سال 2021، برای استفاده از NFT در آموزش استدلال کرد. در آن زمان، برانان نوشت که گرفتن دروس انفرادی و قرار دادن آنها در یک دفتر کل غیرقابل تغییر با تصاویر منحصر به فرد طراحی شده می تواند آموزش را ارزشمندتر کند.
“آموزش شرکتی احتمالاً تکامل خواهد یافت زیرا کلاس های درس فردی مهم تر از جمع آوری و پنهان شدن در یک مدرک خواهد بود.”
چند سالی به جلو، برانان هنوز هم همان باورها را در مورد NFT دارد. این پروفسور به کوین تلگراف گفت که NFT ها یک “راه حل محکم” برای یک مشکل بزرگ بین المللی مانند تقلب در مدرک ارائه می دهند.
به گفته برانان، هیچ راهی برای تأیید مدارک از یک مدرسه وجود ندارد. او گفت: “من نمی دانم چه چیزی در آن وجود دارد. من فقط به موسسه، برند و فرآیند اعتبارسنجی اعتماد دارم.” استاد معتقد است که اعتبارسنجی برای دوره های فردی اطلاعات بیشتری در مورد مدارک دانشگاهی ارائه می دهد. او توضیح داد:
اگر دروس انفرادی بخشی از دفترچه یادداشت دانش آموز شود، سطح دیگری از مسئولیت را برای مدرسه و معلم ایجاد می کند».
استاد همچنین توضیح داد که این “زمین بازی را باز می کند.” برانان گفت که اگر این امر اجرا شود، معلمان مستعد دیگر و دوره های غیر نهادی می توانند برای دانش آموزانی که دسترسی یا امکانات مالی لازم برای حضور در یک مدرسه سنتی را ندارند، ارائه شود.
چالشهای پیادهسازی NFT در آموزش
در حالی که استفاده از NFT مزایای واضحی دارد، تعدادی از چالشها نیز وجود دارد که دانشگاه باید قبل از اتخاذ این راهحلها بر آنها غلبه کند.
برانان گفت که دسترسی و پذیرش ممکن است برخی از مسائلی باشد که باید هنگام اجرای NFT در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد. او گفت: “دسترسی و پذیرش همیشه یک چالش در فناوری اولیه بوده است. اما هنگامی که انگیزه ها هماهنگ شوند، شگفت انگیز است که چقدر انعطاف پذیر می شویم.”
تیم Binance NFT با ارائه دیدگاهی از فضای NFT، به Cointelegraph گفت که لازمه اجرای NFT در آموزش، سواد فنی خوب از سوی مؤسسات آموزشی، معلمان و دانش آموزان است. توضیح دادند:
فن آوری NFT هنوز نسبتاً جدید است، و بنابراین وارد کردن NFT ها به یک حوزه بسیار جاافتاده مانند آموزش نیاز به سطح خوبی از درک مزایای این نوع فناوری دارد.
در کنار سواد فنی، بایننس به کوین تلگراف گفت که این کار همچنین به سرمایه گذاری مناسب، تغییر در «شیوه کار» و تجدید فرآیندها و زیرساخت های طولانی مدتی نیاز دارد که سال هاست وجود داشته است.
علیرغم موانعی که باید بر آن غلبه کرد، تیم بایننس مربیان را تشویق کرد تا در صورت تمایل به راههای جدیدی برای ایجاد و توزیع منابع آموزشی، پاداش دادن به دستاوردها و مشارکت دادن دانشآموزان، احتمالات NFT را بررسی کنند.
مرتبط با: سرویس مخفی صاحب رمزارز است، عاشق بلاک چین است و مجموعهای از NFT دارد: Reddit AMA
با قدرت بلاک چین به مربیان ارزش بیافزایید
در کنار مدارک نادرست، یکی از بزرگترین مشکلات دانشگاهی، معلمان کم ارزش و کم دستمزد هستند.
با شناخت این مسائل، یک پروتکل تحت رهبری جامعه به نام پردیس باز ماموریت خود را برای ایجاد راه حل های غیرمتمرکز برای مربیان در تلاش برای رسیدگی به این مسائل آغاز کرد.
یوگف شلی، مدیرعامل TinyTap، یکی از اعضای شورا در پروتکل Open Campus، در صحبت با Cointelegraph توضیح داد که چگونه تیم آنها برای کمک به مربیان برای دریافت پاداش برای محتوایی که از طریق NFT ایجاد می کنند، کار می کند.
به گفته شلی، آنها NFT های ناشر را معرفی کرده اند که می تواند برای مربیان درآمد ایجاد کند تا “معلمان و مربیان را برای ایجاد آزادانه مخزن های دانش توانمند کند.” مدیر به اشتراک گذاشت که علاقه فزاینده ای به اتصال Web3 به آموزش وجود دارد. گفت:
“من از دانستن اینکه جامعه وب 3 در طول مسیر چقدر به آموزش علاقه نشان داده است، شگفت زده شدم، که به ما انگیزه زیادی می دهد تا از طریق تمرکززدایی به ارزش افزوده برای معلمان، خالقان و دانش آموزان ادامه دهیم.”
این مدیر اجرایی معتقد است که قدرت بلاک چین و پروتکلهای قرارداد هوشمند اختصاصی برای متمرکز کردن آموزش و تضمین یک تجربه منصفانه برای سهامداران کلیدی است.
مجله: Memecoin کارمزد بیت کوین را به ماه می فرستد، سود استخراج کنندگان بیش از 50 میلیارد دلار و بیشتر
نویسنده: Ezra Reguerra