کارگردان می‌گوید NFT و توکن‌های Soulbound فیلم‌سازی Web3 را تعریف می‌کنند


از آنجایی که صنایع اصلی مختلف ابزارهای Web3 را اتخاذ می‌کنند، دنیای فیلم‌سازی می‌تواند از پیشنهادات NFT و نشانه‌های نوظهور روح‌بند برای تعریف عصر جدیدی از سینما درس بگیرد.

ابزارها و نوآوری های Web3 در حال ورود به انواع صنایع اصلی در سراسر جهان هستند. برخی از آنها مانند صنعت ورزش و موسیقی، جهش بزرگی در پذیرش داشته اند. اما دنیای سینما در مورد پذیرش آن چندان پر سر و صدا نبوده است.

در گذشته، برخی از فیلمسازان از DAO به عنوان ابزاری برای افزایش تعامل جامعه در مورد پروژه های فیلم سینمایی خود یاد می کردند.

اخیراً، نام‌های بزرگ سرگرمی‌های سینمایی مانند دیزنی با استخدام وکلای مرتبط با Web3 و گنجاندن شبکه بلاک چین Polygon در برنامه شتاب‌دهنده خود، حرکت‌های سریع‌تری در این فضا انجام داده‌اند.

Cointelegraph با کارگردان Stephen Fung که در حال حاضر در حال توسعه پروژه فیلم Web3 Departed Apes است، همکاری کرد تا بهتر بفهمد چگونه ابزارهای Web3 مانند توکن‌های غیرمالی (NFT) و اکنون نشانه‌های مرتبط با روح (SBT) می‌توانند در خدمت سینما باشند. همچنین، فانگ کمک کرد تا مشخص شود که یک فیلم Web3 چه چیزی را تشکیل می دهد و اینکه آیا این فیلم به خودی خود یک ژانر است یا خیر.

اگرچه شایعات زیادی در مورد ابزارهای Web3 در دنیای سینما وجود ندارد، فانگ می‌گوید که این دو جهان یک چیز مشترک دارند: بصری.

«فیلم ها فقط تصاویر متحرک هستند، آنها داستان می گویند. همه چیز بسیار بصری است. به نظر من، علاوه بر فناوری Web3، یک فناوری بصری نیز هست. [industry]”

با این حال، جایی که صنعت فیلم ممکن است در مورد کل جنبش NFT مردد باشد، حقوق مالکیت معنوی (IP) است.

“با ارزش ترین دارایی شرکت های فیلمسازی مالکیت معنوی آنها (IP) است. بیایید بگوییم که اگر مارول هستید، قصد ندارید به چیزی که می‌تواند احتمال به خطر انداختن هر IP را داشته باشد، فرو بروید.

این را می توان در دعوای اخیر بین کارگردان پرفروش کوئنتین تارانتینو و استودیوی فیلمسازی Miramax در مورد NFT ها درباره فیلم موفق کارگردان سابق Pulp Fiction مشاهده کرد. موضوع اصلی در این مورد حقوق مالکیت بود.

مربوط: آنتونی هاپکینز، برنده جایزه اسکار، مجموعه NFT خود را در عرض چند دقیقه به فروش می رساند

با این حال، فانگ راه هایی را برجسته کرد که از طریق آنها این ابزارها همچنان می توانند برای جوامع در دنیای متقابل Web3 و سینما مفید باشند. او پیشنهاد کرد از Discord به عنوان «اتاق نویسنده» برای NFTها استفاده شود تا جامعه را درگیر کند، که اغلب عنصر «درهای بسته» در فیلمسازی است.

کارگردان همچنین تاکید کرد که SBT ها می توانند به سازندگان کمک کنند تا بین افرادی که در فروش مجدد NFT ها مشارکت دارند و کسانی که علاقه مند به پروژه هستند، تمایز قائل شوند.

ما از آن بیشتر به عنوان نشان افتخار برای این حامیان اولیه استفاده خواهیم کرد.”

فانگ ادامه داد که وقتی صحبت از فیلم‌های Web3 می‌شود، در حال حاضر هیچ تعریفی وجود ندارد، بلکه دو دیدگاه وجود دارد: «اگر فیلمی از شخصیت‌های فضای Web3 سرچشمه می‌گیرد، چه می‌شود، مانند Bored Ape Yacht Club. ساخت یک فیلم.”

یا اگر فیلمی در یک متاورس نمایش داده می شود. به عبارت دیگر، گرفتن یک فیلم متحرک استاندارد و وب سازی آن از طریق نحوه تعامل مخاطبان با آن.

به طور کلی، کارگردان تاکید کرد که این هنوز زمان توسعه برای کل فضا است، بنابراین کسانی که در سینما هستند باید به خود اجازه دهند تا زمانی که وارد فضا می شوند و در آن کاوش می کنند، «تا حدی ریسک پذیر باشند».


نویسنده: Savannah Fortis

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید