سرنگونی اینفلوئنسرهای کریپتو گامی است که به بهبود بازار کمک می کند.


اتحادیه اروپا با تصویب قانونی که اینفلوئنسرها را ملزم به افشای ریسک‌های مرتبط با رمزنگاری می‌کند، در مسیر درست حرکت کرده است. کشورهای بیشتری باید از آنها پیروی کنند.

با این حال، فضای کریپتو به‌طور بدنامی ناپایدار است و فروپاشی شرکت‌هایی که زمانی تاسیس شده بودند مانند سلسیوس و FTX نمونه‌های بارز این است که چگونه مردم می‌توانند میلیاردها دلار از دارایی‌های کریپتو را تقریباً یک شبه از دست بدهند.

بنابراین، اینفلوئنسرهای معروف باید قبل از تبلیغ یک محصول کریپتو به طور کامل آموزش ببینند. با وجود خطرات بسیار، این نکته ای است که نباید توسط هیچکس در صنعت نادیده گرفته شود.

به دلیل این خطرات بزرگ، رگولاتورها اکنون سؤالاتی در مورد اخلاق سلبریتی ها می پرسند که از جذابیت قابل توجه آنها برای جذب افراد به سمت ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. و آنها در اینجا متوقف نمی شوند. حوزه های قضایی بیشتری شرایط سختگیرانه ای را برای افراد مشهور وضع می کنند تا محصولات رمزنگاری خود را در اختیار توده ها قرار دهند.

به عنوان مثال، در اتحادیه اروپا، مجموعه جدیدی از مقررات موسوم به قوانین MiCA، اینفلوئنسرهای کریپتو را ملزم می‌کند تا ریسک‌های مالی مرتبط با محصولاتی را که تبلیغ می‌کنند کاملاً افشا کنند.

سنگاپور در حال اتخاذ تدابیر شدیدتر است. دولت شهر فقط به شرکت‌های ارز دیجیتال اجازه می‌دهد تا محصولات خود را در پلتفرم‌های خودشان تبلیغ کنند، در حالی که اینفلوئنسرها را از تبلیغ هر گونه دارایی رمزنگاری در رسانه‌های اجتماعی کاملاً منع می‌کند.

اما در مورد کارآفرینان فناوری که در حال افزایش رمزنگاری در رسانه‌های اجتماعی هستند، چه می‌توان گفت؟

در حالی که محدود کردن یا ممنوع کردن افراد مشهور و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی از فشار دادن رمزارز قابل ستایش است، اما سوال دیگری بی پاسخ مانده است. در مورد کارآفرینان میلیاردر که کلماتشان قدرت تأثیرگذاری بر روند کریپتو را دارد، چه باید کرد؟

مالک جدید توییتر، ایلان ماسک، یک مدافع شناخته شده رمزارز و از طرفداران بزرگ Dogecoin (DOGE) است. به عنوان نمونه ای از نفوذ عظیم آن در فضای کریپتو، در روز سه شنبه، 25 آوریل، تنها چند ساعت پس از انتشار عمومی قصد خرید توییتر، قیمت memecoin نزدیک به 23 درصد افزایش یافت و به 0.1677 دلار رسید. این قیمت بالاترین قیمت از 14 ژانویه بود که در 0.2032 دلار معامله می شد.

مربوط: زمان آن فرا رسیده است که طرفداران کریپتو از فرقه های شخصیتی حمایت نکنند

و این تنها بار نبود: بسیاری از پست‌ها و نظرات ماسک در مورد DOGE در سال گذشته باعث افزایش یا کاهش قیمت ارز دیجیتال بسته به احساسی که ماسک به اشتراک می‌گذارد، شد.

Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس، که بیشتر با نام CZ شناخته می شود، یکی دیگر از صدای تاثیرگذار در رمزنگاری است. یک توییت معمولی که اعلام می‌کرد شرکت او در حال ایجاد یک صندوق بازیابی صنعت برای کمک به بهبود اثرات منفی سقوط FTX است، باعث افزایش قیمت بیت‌کوین (BTC) و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال شده است. در حالی که CZ پروژه‌هایی را که صندوق حمایت می‌کند یا زمان فعال شدن آن را مشخص نکرد، این خبر همچنان باعث شد که قیمت بیت‌کوین به حدود 17000 دلار افزایش یابد.

وقتی صحبت از تأثیرگذاری بر خرید و فروش ما می شود، باید قدرت چنین افرادی را در نظر بگیریم. تنظیم کننده ها نمی توانند با افرادی مانند ماسک و سی.زی مانند مردم عادی رفتار کنند. سخنان او وزن زیادی دارد، به خصوص برای صنعتی که مانند ارزهای دیجیتال بی ثبات است.

برخی معتقدند که بحث توییتری بین CZ و مدیر عامل سابق FTX سام بانکمن-فرید ممکن است جرقه ای باشد که باعث آتش سوزی FTX شد. این افراد نمی توانند از کلمات خود به خصوص در شبکه های اجتماعی تا این حد بی معنی استفاده کنند.

و در حالی که CZ از آن زمان ادعاهایی مبنی بر فروش توکن FTX را رد کرده است، آیا می توانیم به صحت این موضوع اعتماد کنیم؟ به هر حال، بایننس بیشترین سود را از فروپاشی FTX به دست آورد که اکنون به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان تبدیل شده است.

این ممکن است بحث برانگیز به نظر برسد، اما می تواند موردی برای افرادی مانند ماسک و CZ باشد که فعالیت های خود را نیز تنظیم کنند. پس از همه، صدای آنها تأثیر قابل توجهی در فضای رمزنگاری دارد. یک پست عجیب و غریب در رسانه‌های اجتماعی از سوی فردی با یک بیماری نادر می‌تواند باعث تحولات قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال شود.

متأسفانه، چنین مقرراتی ممکن است به نظر نقض آزادی آنها باشد. بنابراین، به نظر من بهترین راه حل این است که در صحبت های آنها دقت بیشتری داشته باشیم. با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه می‌آید، و افرادی مانند آنها باید با دقت در آنچه می‌گویند الگوی خود باشند. مایه تاسف خواهد بود که ترتیبی داده شود که این کار را انجام دهند.

مزایا و معایب تبلیغات رمزنگاری معروف

دیدیم که چگونه کیم کارداشیان و فلوید می‌ودر به دلیل تبلیغ غیرقانونی توکن‌های رمزنگاری‌شان با پیگرد قانونی مواجه شدند. رایان هوگریک، شهروند نیویورکی از می ودر شکایت کرده و بوکسور را به گمراه کردن سرمایه گذاران هنگام تبلیغ توکن EMax خود متهم کرده است. در همین حال سازمان بورس و اوراق بهادار کارداشیان را جریمه کرد.

بزرگترین مشکل استفاده از افراد مشهور برای تبلیغ ارزهای دیجیتال؟ در حالی که آنها اغلب دنبال کنندگان بسیار زیاد و مشتاقی دارند، مخاطبان آنها اغلب دانش کمی از رمزنگاری دارند. علاوه بر این، افراد مشهور اغلب هیچ ایده ای در مورد خطرات مرتبط با محصولاتی که تبلیغ می کنند ندارند.

البته، مزیت اینفلوئنسرهای معروفی که از رمزنگاری پشتیبانی می‌کنند، سروصدای اجتناب‌ناپذیری است که ایجاد می‌کنند و شبکه گسترده نفوذی که بر آن فرمان می‌دهند. به عنوان مثال، کارداشیان بیش از 250 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. علاوه بر این، این فالوورها اغلب طوری برنامه ریزی شده اند که به نظرات افراد مشهور اعتماد کنند، مهم نیست که چقدر بی سواد به نظر می رسند.

مربوط: SEC به کیم کارداشیان قلدری می کند و می تواند اقتصاد چشمگیر را خنک کند

اما افراد مشهور نیز زندانی دادگاه عمومی هستند. هر اشتباه روابط عمومی می تواند به راحتی یک پروژه کریپتو را خراب کرده و بسوزاند.

و آیا اشاره کردم که افراد مشهور چقدر می توانند گران باشند؟ گزارش ها حاکی از آن است که یک پست تبلیغاتی در صفحه اینستاگرام کیم کارداشیان شما را چیزی بین 300000 تا 1 میلیون دلار بازگرداند.

مقررات بدون شک به محافظت از ما در برابر تصمیمات بد رمزنگاری کمک خواهد کرد، اما بهترین دفاع ما یک چشم روشن و تحقیقات زیاد است. هیچ چیز مانند جمع آوری اطلاعات تا حد امکان در مورد یک پروژه قبل از سرمایه گذاری پول شما نیست.

زمستان کریپتو ویرانی های بی حد و حصری بر سرمایه گذاری ها وارد کرده است و با اقدامات بی پروا برخی از بازیگران بزرگ در صنعت تشدید شده است. سقوط شرکت‌هایی مانند FTX، Voyager، 3AC، Terra، Celsius و BlockFi تنها درخواست‌ها را برای کنترل ارزهای دیجیتال تقویت می‌کند.

در بحبوحه درام، نقش حامیان سلبریتی ها را نباید نادیده گرفت. به عنوان یک صنعت، ما باید راه هایی را پیدا کنیم تا از نظر اخلاقی از محبوبیت افراد مشهور برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنیم.

علاوه بر کار با قوانین وضع شده، فکر می‌کنم برای پروژه‌های رمزنگاری بهترین کار این است که تبلیغ‌کنندگان مشهور بالقوه را به طور جامع در مورد مزایا و خطرات محصولات خود آموزش دهند. به این ترتیب، اینفلوئنسرها در موقعیت بهتری برای ارائه تصویر واقعی‌تر از آنچه می‌فروشند، خواهند بود، نه اینکه صرفاً به یک چک بزرگ پرداخت کنند. من معتقدم کمی صداقت در ترمیم شهرت از بین رفته کریپتو کمک زیادی خواهد کرد.

آناستازیا کور او مدیر ارشد بازاریابی و عضو هیئت مدیره شرکت رمزنگاری Choise.com است. او قبل از پیوستن به این شرکت، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته بازاریابی و همچنین مدارک اقتصاد و مدیریت از دانشگاه دولتی نفت و گاز گوبکین دریافت کرد. او قبلاً به عنوان مدیر بازاریابی در CINDX Platform کار می کرد.

نویسنده که هویت خود را برای کوین تلگراف فاش کرد، برای این مقاله از نام مستعار استفاده کرد. این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های بیان‌شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و نیازی به بازتاب یا ارائه دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.

افراد مشهور اغلب بر روی نگرش هایی که اتخاذ می کنیم و تصمیماتی که می گیریم تأثیر زیادی دارند. بنابراین، صنعت کریپتو به طور فزاینده ای از چنین افرادی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند.




نویسنده: Anastasia Kor

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید