مدیران GameFi: Minecraft و GTA هنوز می‌توانند تنظیمات خود را در بلاک چین تغییر دهند


همه اینها می تواند با یک داستان موفقیت در وب 3 شعله ور شود.

در حالی که چندین استودیوی اصلی بازی گامی قابل توجه در ادغام فناوری بلاک چین برداشته‌اند، سه مدیر بازی‌های بلاک چین می‌گویند تغییر تنظیمات خود فقط مسئله زمان است.

در جولای سال گذشته، استودیوی Mojang توسعه دهنده Minecraft اعلام کرد که NFT و فناوری بلاک چین را ممنوع می کند.

تا ماه نوامبر، Rockstar Games وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کرد تا تصریح کند که سرورهای فن‌آور Grand Theft Auto V دیگر نمی‌توانند از دارایی‌های کریپتو، به‌ویژه توکن‌های غیر فیشیو (NFT) استفاده کنند.

والتر لی، رهبر رشد بازی‌های زنجیره‌ای BNB، استدلال می‌کند که این ممنوعیت بیشتر مربوط به فعالیت‌های NFT است تا فناوری بلاک چین عمومی، و او فکر می‌کند که استودیوهای جریان اصلی با این فناوری استقبال می‌کنند زیرا مقررات بیشتری برای تضمین ایمنی بازیکنان ایجاد شده است.

وب 3 هنوز فاقد آموزش و مقررات است، بنابراین برخی از کاربران و شرکت‌ها هنوز در مورد مزایا و کلاهبرداری‌هایی که اغلب می‌تواند با آن مرتبط باشد، تردید دارند.

استودیو موجانگ مشکلات مربوط به تجارت شستشوی NFT و مالکیت دیجیتالی را به عنوان دلایل ممنوعیت و همچنین مشکلاتی که در مورد ادغام‌های NFT شخص ثالث وجود دارد، ذکر کرد.

لی معتقد است که تقاضای بازیکنان در نهایت مقیاس فناوری بلاک چین در بازی‌های رایج را تغییر خواهد داد.

با این حال، برخی از علاقه مندان به بازی رابطه عشق و نفرت با ارزهای دیجیتال دارند، به خصوص وقتی صحبت از NFT می شود.

غول بازی فرانسوی Ubisoft Entertainment مجبور شد از برنامه های خود برای ادغام NFT در بازی های خود در سال گذشته پس از واکنش شدید بازیکنان عقب نشینی کند.

یک نظرسنجی توسط Coda Lab ارائه‌دهنده سرگرمی بلاک چین در اکتبر 2022 نشان داد که گیمرهای سنتی طرفدار ارزهای دیجیتال یا به طور کلی NFT نیستند، اما به NFT‌های مورد استفاده در بازی‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

میانگین درک NFT های بازی بر اساس نظرسنجی سال 2022. منبع: آزمایشگاه های کودا

لی گفت: «اگر تقاضای فزاینده ای از سوی بازیکنان برای ادغام بلاک چین وجود داشته باشد، آنها احتمالاً در سیاست خود تجدید نظر خواهند کرد.

گرانت هزلی، مدیر اجرایی فعلی شرکت سازنده بازی‌های موبایل و وب 3 Wagyu Games، در صحبت با کوین تلگراف، معتقد است که یک داستان موفقیت برای پذیرش جریان اصلی کافی است:

استودیوهای AAA زمانی که شروع به دادن سهم واقعی از بازار به بازی‌های Web3 کنند، نظر خود را تغییر خواهند داد. یک بازی Web3 برای منفجر کردن دیگران برای پرواز کافی است.

به گفته هزلی، تردید جریان اصلی در پذیرش ناشی از ترس از تضعیف مدل‌های تجاری موجود «مصرف‌کننده‌ای که قطعاً برای سرگرمی پول می‌پردازد» است.

هازلی گفت: «آنها در حال حاضر چیز بزرگی دارند، به عنوان مثال، بازار بازی های تلفن همراه از 100 میلیارد دلار فراتر رفته و روند صعودی را نشان می دهد.

“اگر می توانید بدون تغییر مدل خود یک بازی فوری بسازید و همچنان سودآور باشید، چرا چیزی رادیکال را در نظر می گیرید که می تواند تأثیرات ماندگاری بر پایه مصرف کننده شما داشته باشد؟”

جاستین هولوگ، مدیر ارشد استودیو استودیوی بازی‌های Immutable نیز دیدگاه مشابهی را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که این امر برای پذیرش جریان اصلی جذاب نیست زیرا NFTها و ارزهای دیجیتال اساساً مالکیت دارایی‌های دیجیتال را از شرکت‌ها به گیمرها منتقل می‌کنند.

مرتبط با: سرمایه گذار می گوید فناوری بلاک چین هنوز تا رسیدن به لیگ های بزرگ ورزش های الکترونیکی فاصله زیادی دارد

او گفت: «GTA V به سودآورترین محصول سرگرمی در تمام دوران تبدیل شده است، و بر کسی پوشیده نیست که بخش قابل توجهی از این سود از تراکنش‌های خرد مربوط به ارز درون بازی به دست می‌آید.

او افزود: «مایکروسافت چندی پیش نیز تراکنش‌های خرد را در Minecraft معرفی کرد و قابل درک است که هر دو شرکت می‌خواهند کنترل اقتصاد درون بازی خود را به دلایل مالی حفظ کنند.»

طبق گزارش سال 2020 شرکت تحقیقات بازار Junpier Research، لوت‌باکس‌ها و سایر ویژگی‌های مربوط به ریزتراکنش‌ها تا سال 2025، 20 میلیارد دلار برای شرکت‌های بازی به همراه خواهد داشت.

انتظار می رود لوت باکس ها و سایر تراکنش های کوچک تا سال 2025 20 میلیارد دلار درآمد خالص برای شرکت های بازی ایجاد کنند. منبع: Juniper Research

هولوگ گفت: «در هر صورت، می‌توان آن را به‌عنوان تصدیق هر دو شرکت تعبیر کرد که NFTها و ارزهای دیجیتال دارایی‌های ارزشمندی در دنیای واقعی هستند که به طور بالقوه می‌توانند مدل‌های تجاری آن‌ها را تهدید کنند». گفت.

در حالی که او فکر می کند که استفاده از فناوری بلاک چین برای استودیوهای جریان اصلی «قطعاً یک امکان» است، او فکر می کند که «احتمالاً با چیزی مانند افزودن پشتیبانی از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت برای بازی ها و خدمات خود شروع خواهند کرد».




نویسنده: Stephen Katte

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید