زمان آن فرا رسیده است که طرفداران کریپتو از فرقه های شخصیتی حمایت نکنند


از Sam Bankman-Fried گرفته تا Bitboy، طرفداران ارزهای دیجیتال به سرعت از دیواهایی که در رسانه های اجتماعی بدنام شده اند حمایت کردند. این پدیده ای است که باید تمام شود.

اکثر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال متمرکز که امسال سقوط کردند، یک چیز مشترک داشتند: یک رهبر جوان، صریح و خود راضی. هر یک از آنها نفوذ زیادی به دست آوردند، نه به دلیل هوش یا استعداد زیادشان، بلکه به دلیل انبوه پول و دنبال کنندگان زیاد توییتر. و هر بار اعتماد کاذب به توانایی های آنها نتایج فاجعه باری داشت.

اگر کریپتو می خواهد از فجایع مشابه در آینده جلوگیری کند، زمان آن رسیده است که اولویت های رهبری خود را دوباره تنظیم کنیم. ما باید از شر کیش شخصیت خلاص شویم.

تئاتر کریپتو در توییتر

قبل از سقوط FTX، بنیانگذار سام بانکمن-فرید (SBF) به عنوان یکی از قوی ترین صداها در صنعت شهرت داشت. او در دنیای سیاسی فعال بود و اغلب در مورد آنچه در وب 3 می گذشت اظهار نظر می کرد.

مربوط: به لطف تنظیم‌کننده‌ها و نهنگ‌ها، فاجعه‌ای در انتظار گروه ارز دیجیتال است

اما شاید قابل توجه ترین شرکت فعال او در تظاهرات و تظاهرات توییتری بود. SBF به عنوان جانشین SushiSwap پس از اینکه رئیس Nomi به طور ناگهانی پروژه را ترک کرد به میدان آمد – یک درام تقریباً به طور کامل در صحنه عمومی توییتر پخش شد. مزخرفات بعدی توییتر، همراه با تصویر فراگیر FTX از موفقیت غیرقابل توقف، بیش از یک میلیون دنبال کننده برای او به ارمغان آورد.

اما حتی با افزایش نفوذ SBF، به نظر می‌رسد که او نمی‌توانست در برابر پست‌های مزخرف با تعامل منظم با سایر کاربران توئیتر که سنگ پرتاب می‌کنند، مقاومت کند.

در واقع، اشتیاق SBF به درام توییتر نقش مهمی در آشکار شدن ورشکستگی FTX ایفا کرد. این آخرین مشاجره او با CZ بود که در نهایت منجر به جریان یافتن سپرده های FTX شد. بداخلاقی های قابل توجه آنها در طول مدت مصیبت فعلی ادامه داشته است و منجر به یک سری توییت های مرموز عجیب و غریب شده است.

بلندترین صداها در اتاق

در حالی که SBF آخرین نمونه از چهره‌های صنعتی است که حضور بسیار عمومی آن در توییتر منجر به افت شدید افکار عمومی شده است، مطمئناً اولین نمونه نیست. دو کوون و سو زو که هر دو در مرکز ریزش‌های تاریخی اوایل سال جاری بودند، ترول‌های بدنام نیز بودند. در حالی که دو کوون درست قبل از سقوط Terra یک توئیت وقیحانه منتشر کرد، نظرات نامفهوم سو ژو در طول دوره گاو نر 2021 نیز پیر نشد.

اما این تنها رهبران پلتفرم های شکست خورده نیستند که در لاف زدن رسانه های اجتماعی مقصر هستند. از این گذشته، CZ Binance به همان اندازه SBF برای درگیر شدن در یک دشمنی عمومی در توییتر در اوایل این ماه مقصر بود. بری سیلبرت از گروه ارز دیجیتال، که در مرکز هشدار در مورد سقوط FTX بود، همچنین به عنوان یک فرد بدجنس شهرت پیدا کرد.

توئیترهای بسیار زیادی وجود دارند که از نمایش آنلاین و ترولینگ به عنوان راهی برای کنترل بحث صنعت استفاده می کنند. برای نام بردن چند مورد دیگر، بن آرمسترانگ (معروف به بیتبوی) و جیم کرامر را در نظر بگیرید. ارتش کوچکی از آنها وجود دارد. و در حالی که بسیاری از آنها در هر بازار نزولی منحل می‌شوند، جانشینان آنها به طور فزاینده‌ای به نیروگاه‌های پر صدا و تاثیرگذار در فضا تبدیل می‌شوند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

ما باید به کیش شخصیت پایان دهیم

پس راه حل چیست؟ چگونه می توانیم این تیپ شخصیتی را بهتر تعریف کنیم و از این شناخت برای جلوگیری از درد آینده استفاده کنیم؟

مربوط: 5 دلیل که سال 2023 سال سختی برای بازارهای جهانی خواهد بود

به جای تمرکز بر ایجاد فرقه های شخصیتی، جامعه کریپتو باید بر پلتفرم ها و رهبرانی تمرکز کند که محصولاتی را توسعه می دهند که از وب 3 اولیه برای حل مشکلات بسیار بهتر از هر چیزی که قبلاً تجربه کرده ایم، استفاده می کنند. جامعه کریپتو باید از گوش دادن به بلندترین صداها در اتاق خودداری کند و شروع به گوش دادن به افراد عاقل تر و با تجربه تر کند، حتی اگر گاهی اوقات ساکت تر باشند. به همین ترتیب، ما به سازندگانی با تجربه در ایجاد ارزش واقعی نیاز داریم تا کاربران بتوانند بیشتر صحبت کنند.

در نهایت، پاسخ با ما و افرادی است که انتخاب می کنیم تا به عنوان یک صنعت به عنوان یک صنعت فعالیت کنند. ما باید یاد بگیریم که چگونه برنامه‌نویسانی را که برنامه‌های شفاف، ایمن، باکیفیت و برنامه‌های غیرمتمرکز تولید می‌کنند، بدون توجه به تعداد فالوورهایشان، شناسایی و پشتیبانی کنیم.

کوری ویلتون او یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Mirai Labs، استودیوی بازی سازی بین المللی پشت Pegaxy است. او به عنوان یک سخنران برجسته و رهبر فکری برد-برد، اولین شرکت خود را در فضای رمزنگاری در سال 2018 تأسیس کرد، یک سرویس پشتیبانی مشتری که برای کمک به شرکت‌های رمزنگاری با خدمات مشتریانشان طراحی شده است.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های بیان‌شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و نیازی به بازتاب یا ارائه دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.




نویسنده: Corey Wilton

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید