آیوش رنجان، مدیرعامل Huddle01 به پادکست The Agenda می گوید که چرا فناوری ارتباطات متمرکز غیرقابل اعتماد است و به جایگزین غیرمتمرکز نیاز دارد.
وسایل ارتباط و هماهنگی افراد به طور مداوم در حال تغییر است. مردم از ارسال سیگنال های دود و پیام رسان سوار بر اسب به ارسال نامه و تلگراف روی آوردند و سرعت نوآوری از آغاز عصر دیجیتال به شدت افزایش یافته است.
امروزه، صدها یا حتی هزاران نفر از سراسر جهان می توانند در یک تماس توییتر یا Zoom جمع شوند و در زمان واقعی با هم ارتباط برقرار کنند. اما مردم هنوز هم عمدتاً از طریق پلتفرمهای متمرکزی که دادههای کاربر را نگه میدارند و کسب درآمد میکنند، از قطعیها رنج میبرند، قدرت سانسور گفتار را دارند و با مشکلاتی مانند تأخیر شدید مواجه میشوند، ارتباط برقرار میکنند.
بنابراین یک نسخه Web3 غیرمتمرکز از یک پلتفرم ارتباطی و ملاقات مانند زوم یا Google Meet چگونه است؟ برای فهمیدن این موضوع، جاناتان دی یانگ و ری سالموند در قسمت 24 با آیوش رانجان، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Web3 جلسات و پلتفرم ارتباطی Huddle01، صحبت کردند. دستور جلسه فایل صوتی دیجیتال
![](https://s3.cointelegraph.com/uploads/2023-11/3fd240b2-6455-4b41-88ea-23cc93335cfc.jpg)
مشکل ارتباط مرکزی
Huddle01 مجموعه ای داخلی از ابزارهای بومی Web3 را ارائه می دهد که افراد می توانند هنگام برنامه ریزی جلسات خود از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، کاربران می توانند کیف پول خود را پیوند داده و از تصاویر نمایه توکن غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان آواتار استفاده کنند و جلسات را می توان توکنیزه کرد. علاوه بر این، فیلم های ضبط شده را می توان در سیستم فایل بین سیاره ای ذخیره کرد. اما به گفته رانجان، تمرکز اصلی شرکت این است که ارتباطات و هماهنگی را از طریق مدیریت غیرمتمرکز آسانتر و قابل اعتمادتر کند.
بزرگترین مشکل ابزارهایی مانند زوم این است که آنها “با رویکرد بالا به پایین ساخته شده اند”، به این معنی که هر تماس از هر کجای دنیا از طریق سرورهای متمرکز هدایت می شود. رانجان گفت: «فرض کنیم که در هند جستجو می کنیم. تماسها هنوز از طریق یک سرور مرکزی در ویرجینیای شمالی انجام میشود، به این معنی که تمام بستههای صوتی و تصویری از هند به ایالات متحده هدایت میشوند و سپس با سرعت برق به عقب باز میگردند. [fiberoptic] کابل ها هر چه مسافت بیشتری طی کند باعث تاخیر بیشتر می شود. “این باعث لرزش و بافر می شود و به همین دلیل است که شما این صداهای رباتیک را دریافت می کنید.”
در طول 2 سال گذشته، ما تاکید زیادی بر تیم سازی داشته ایم تا سفر ماه را به واقعیت تبدیل کنیم.
ما برنامه و زیرساخت ارتباطی در سطح جهانی را برای شما به ارمغان می آوریم.
ما @huddle01com. pic.twitter.com/1LKkE2IDC4
— آیوش رنجان FILBangalore’23 (@ranjan3118) 21 آگوست 2022
رانجان به اشتراک گذاشت که در اوج اپیدمی کووید-19 در هند، زمانی که مدارس به آموزش از راه دور تغییر میکردند، او به سختی میتوانست در کلاسهای مبتنی بر زوم پسر عمویش به دلیل تاخیر شدیدی که تجربه کرده بود شرکت کند:
“این باعث شد بفهمم که این چقدر مشکل بزرگ است. به عنوان مثال، اگر تحصیلات سه ساله شما به دلیل آماده نبودن زیرساخت های شما کاملاً گرد و خاک می شود، باید این را تغییر دهیم.
این الهام بخش او شد تا Huddle01 را تأسیس کند، که به گفته او می تواند با مسیریابی ترافیک از طریق یک مجموعه توزیع شده از سرورها به جای یک مکان مرکزی، به عملکرد بهتری دست یابد.
کدام اول می آید: عدم تمرکز یا یک محصول خوب؟
امروزه Huddle01 به خدمات وب آمازون متکی است، اما هدف نهایی آن انتقال به یک پروتکل کاملا غیرمتمرکز است که در آن ترافیک تماس هدایت می شود، جایی که افراد می توانند گره های خود را اجرا کنند (و برای آن پول دریافت کنند).
رنجان این فرآیند را تمرکززدایی پیشرونده توصیف کرد. یکی از بنیانگذاران گفت: «ما رویکردی را برای حل تقاضا و سپس حل بخش عرضه کسب و کار در پیش گرفتیم. به جای تمرکز کامل تمام فناوری در روز اول، به جای راهاندازی شبکه در روز اول، مطمئن میشویم که این کار را در مرحله انجام میدهیم.
گفت دستور جلسه از آنجایی که Huddle01 ابتدا بر روی تجربه کاربر تمرکز می کند، در حال حاضر به 2 میلیون دقیقه زمان مکالمه رسیده است، که از نظر تئوری به این معنی است که پس از فعال شدن پروتکل، تقاضا تضمین می شود.
“اگر از روز اول این کار را به صورت غیر متمرکز انجام دهید، آیا باعث می شود کاربران از آن استفاده نکنند زیرا استفاده از آن بسیار دشوار است؟”
برای دانستن بیشتر از صحبت های رنجان دستور جلسه به قسمت کامل، از جمله نحوه کار Huddle01 با پروتکل لنز برای توانمندسازی سازندگان، نحوه مدیریت حریم خصوصی کاربران و برنامههای آینده برای ارتباطات بین سیارهای، در صفحه پادکست Cointelegraph، پادکست اپل یا Spotify گوش دهید. فراموش نکنید که تمام برنامه های دیگر Cointelegraph را بررسی کنید!
مجله: من یک هفته در VR کار کردم. ولی بیشترش وحشتناک بود…
این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و نباید مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاهها، نظرات و دیدگاههای بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکسکننده یا بیانگر دیدگاهها و نظرات Cointelegraph نیست.
نویسنده: Jonathan DeYoung