برنامه های وفاداری عالی هستند و بسیاری از مصرف کنندگان مارک های خاصی را به دلیل این برنامه ها ترجیح می دهند. اما آنها می توانند بهتر شوند و فناوری بلاک چین می تواند تکامل یابد.
جذب و حفظ مشتریان از دیرباز یکی از بزرگترین دردسرهای کسب و کارها در سراسر جهان بوده است. شرکت ها از راه های مختلفی برای جذب این مشتریان استفاده می کنند که یکی از این راه ها برنامه های وفاداری است. این برنامه ها در حفظ مشتریان بسیار موثر بوده است. اما برنامه های وفاداری کامل نیستند. محدودیت های جغرافیایی، گزینه های محدود پاداش، بازپرداخت پیچیده و غیره. چنین مشکلاتی دارد
همه این مسائل بر اثربخشی کلی برنامه های وفاداری تأثیر می گذارد. اما فناوریهای وب 3 و بلاک چین مانند ارزهای دیجیتال و توکنهای غیر وفاداری (NFT) میتوانند این چالشها را حل کنند و برنامههای وفاداری را دوباره تعریف کنند. بیایید بحث کنیم که چگونه.
امتیازات وفاداری چیست
امتیازات وفاداری برنامههای مشوقی هستند که کسبوکارها برای تشویق مشتریان به خرج کردن روی محصولاتشان استفاده میکنند. کاربران بر اساس مقداری که خرج میکنند امتیاز بیشتری دریافت میکنند که میتواند با شرکت برای محصولات بیشتر یا خدمات با کیفیت بهتر مبادله شود. برنامههای وفاداری بسیار رایج هستند، که توسط همه به شکلی ارائه میشوند، از خطوط هوایی و هتلها گرفته تا استارباکس. حتی صادرکنندگان کارت اعتباری هم اکنون امتیاز وفاداری ارائه می دهند.
چگونه فناوریهای Web3 میتوانند برنامههای وفاداری را بهتر کنند؟
طرفداران فناوری Web3 اغلب به قابلیت های انقلابی آن برای تقریباً هر صنعتی اشاره می کنند. در حالی که شکها ممکن است این موضوع را در زمینههای دیگر زیر سوال ببرند، فناوری بلاک چین کاربردهای واضحی برای برنامههای وفاداری دارد. این شامل:
مدیریت برنامه های وفاداری چندگانه
یکی از دلایل ناکارآمدی برنامه های وفاداری پایین بودن نرخ بازپرداخت مشتریان است. این در درجه اول تقصیر مشتری نیست. یک برند ممکن است چندین برنامه وفاداری داشته باشد که مدیریت را برای مشتریان و کاربران دشوار می کند. سپس، برنامههای وفاداری پیچیده هستند و مشتریان را مجبور میکنند تا قبل از استفاده از امتیازات خود، محاسبات ذهنی زیادی انجام دهند. با فناوری بلاک چین، ممکن است مشتریان بتوانند امتیازها را در زمان واقعی بازخرید کنند و حتی چندین برنامه وفاداری را در یک برنامه واحد ترکیب کنند.
مخاطب جوانتر را جذب کنید
در حالی که برنامههای وفاداری موجود ممکن است برای نسل قدیمیتر کارساز باشد، نسلهای هزاره و جوانتر به طور فزایندهای به پایگاه اصلی مشتری برای کسبوکارها تبدیل میشوند. پیشرفت های جدید مانند فناوری های Web3 بیشتر برای این گروه های سنی جذاب خواهد بود. به عنوان مثال، Gen-Z علاقه و تجربه خرید در NFT دارد و پس از آن نسل هزاره. بنابراین، ارائه برنامه های وفاداری مبتنی بر این فناوری ها به احتمال زیاد باعث جذب و حفظ این پایگاه کاربر خواهد شد.
گزینه های پاداش را گسترش دهید
اکثر برنامههای وفاداری امتیازاتی را ارائه میکنند که کاربران فقط میتوانند آنها را در محصولات یا خدمات شرکت بازخرید و بازخرید کنند. اگرچه این ممکن است مشتریان را تشویق کند که از کسب و کار حمایت کنند، اما می تواند تجربه کاربر را محدود کند. گنجاندن فناوری بلاک چین میتواند با ارائه گزینههای پاداش متعدد برای پاداش، آن را تغییر دهد. به عنوان مثال، امتیازها را می توان به عنوان پاداش به ارزهای دیجیتال و مجموعه های دیجیتال تبدیل کرد.
به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری Cointelegraph رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید
وفاداری تجربی
یکپارچه سازی فناوری Web3 برای برنامه های وفاداری نیز می تواند منجر به نوآوری هایی مانند وفاداری تجربی شود. این امر می تواند تعامل مشتری با برند را با پاداش دادن به آنها به عنوان یک مشتری و عضوی از جامعه برند افزایش دهد. وفاداری تجربی شکلی فراگیر از برنامه وفاداری است که توسط بلاک چین امکان پذیر شده است، جایی که کاربران نه تنها امتیاز، بلکه کلکسیون های دیجیتالی را نیز کسب می کنند. این تجربه را بازی می کند. این در حال حاضر بر چندین پلتفرم برد-برد تأثیر گذاشته است و سال ها طول می کشد تا کل برنامه وفاداری را تغییر دهید.
با این حال، هر گونه تأثیر فناوری Web3 بر برنامه های وفاداری به برنامه بستگی دارد. فراتر از بازاریابی و فریب، باید یک رویکرد عمدی وجود داشته باشد. برای اینکه چنین رویکردی مؤثر واقع شود، باید توصیه های زیر را اتخاذ کند:
به عنوان یک برنامه وفاداری مکمل به جای یک جایگزین شروع کنید
اشتباهی که بسیاری از شرکتها مرتکب میشوند این است که برنامههای وفاداری مبتنی بر بلاک چین را مستقیماً به مشتریان خود تحمیل میکنند. در حالی که فناوری بلاک چین در چند سال گذشته مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، هنوز به طور کامل به جریان اصلی تبدیل نشده است. برای اینکه آن کار کند، بهتر است علاوه بر برنامه موجود، یک برنامه وفاداری نیز داشته باشید که به کاربران امکان پذیرش داوطلبانه را می دهد و به کسب و کارها اجازه می دهد به تدریج Web3 را در تجارت خود ادغام کنند، زیرا هیچ فشار فوری برای موفقیت برنامه وجود ندارد. .
تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید
یک مسئله اصلی در هر کاربرد فناوری بلاک چین، تجربه کاربر است. اکثر رابط های کاربری نمی توانند شکاف بین فناوری بلاک چین و اینترنت قدیمی را پر کنند. این امر پذیرش فناوری بلاک چین را محدود کرده است و همچنین می تواند بر هر برنامه وفاداری که استفاده از آن را انتخاب می کند تأثیر بگذارد. با این حال، میتوان یک رابط کاربری عالی طراحی کرد که جنبههای فنی فناوری بلاک چین را از بین ببرد، به طوری که کاربران حتی از تعامل با این فناوری اطلاعی نداشته باشند. این چیزی است که من آن را “وب 2.5” می نامم که در آن کاربران به Web3 می پیوندند اما یک رابط Web2 دارند. به تدریج آنها آموزش می بینند و با مفاهیم و برنامه های کاربردی وب 3 پیشرفته تر آشنا می شوند.
تجارت و سفته بازی را مدیریت کنید
هر کسب و کاری که شامل NFT ها به عنوان بخشی از یک برنامه وفاداری باشد، احتمالاً شامل توانایی خرید و فروش چنین NFT ها می شود. با این حال، معاملات NFT می تواند به راحتی دلالان را جذب کند، که می تواند بر تجربه کاربران ارگانیک، که مشتریان واقعی کسب و کار هستند، تأثیر بگذارد. بنابراین، کسب و کار باید برنامه پاداش را برای هدف قرار دادن مشتریان مناسب و جلوگیری یا حداقل کاهش تأثیر چنین حدس و گمان طراحی کند.
راه حل
برنامه های وفاداری عالی هستند و بسیاری از مصرف کنندگان مارک های خاصی را به دلیل این برنامه ها ترجیح می دهند. اما آنها می توانند بهتر شوند و فناوری بلاک چین می تواند تکامل یابد. جای تعجب نیست که بسیاری از برندها از قبل این را می دانند و از مزیت آن استفاده می کنند. با این حال، آنها هنوز راه درازی را تا تبدیل شدن به جریان اصلی در پیش دارند، و مهم است که رویکرد درستی برای پایدار کردن هر اثری داشته باشیم.
برایان دی ایوانز یک سرمایه گذار Web3، Inc. او یک کارآفرین 500 و بنیانگذار BDE Ventures و ReBlock Ventures است.
این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده با قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.
درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر
نویسنده: Brian D. Evans
ارسال پاسخ