پس از پایان Maersk TradeLens، هنگ کنگ در لجستیک بلاک چین پیشتاز است


چین و هنگ کنگ در حال ریختن پول به صنعت لجستیک بلاک چین هستند تا پیشرو باشند.

پس از اینکه شرکت لجستیک دانمارکی Maersk پلتفرم زنجیره تامین مبتنی بر بلاک چین خود را در سال گذشته خاتمه داد، بنیانگذاران صنعت از برنامه های بلاک چین در تجارت جهانی دست برنداشته اند.

شبکه جهانی تجارت کشتیرانی (GSBN) مستقر در هنگ کنگ، یک کنسرسیوم غیرانتفاعی متمرکز بر برنامه های کاربردی تجارت بلاک چین، به بلاک چین به عنوان یک ابزار لجستیکی حیاتی در درازمدت خوش بین است.

طبق گزارشی که توسط The South China Morning Post منتشر شده است، GSBN در حال حاضر یکی از بزرگترین پلتفرم‌های جهان را اداره می‌کند که می‌توان آن را جایگزینی برای ابزار TradeLens Maersk توصیف کرد. این پلتفرم مبتنی بر یک بلاک چین مجاز با مدیریت داده قوی است که تنها به اشخاص مجاز اجازه می دهد تا داده های مربوط به حمل و نقل را مشارکت و استفاده کنند.

از زمانی که GSBN پلتفرم حمل و نقل مبتنی بر بلاک چین خود را در سال 2021 راه اندازی کرد، Cosco با شرکای حمل و نقل اصلی مانند OOCL و Hapag-Lloyd ارتباط برقرار کرده است. این سازمان همچنین با اپراتورهای ترمینال مانند Hutchison Ports، SPG Qingdao Port، PSA International، Shanghai International Port Group و Cosco Shipping Ports همکاری کرده است.

در میان اعضا، تنها شرکت آلمانی هاپاگ-لوید و PSA اینترنشنال سنگاپور در سرزمین اصلی چین یا هنگ کنگ مستقر نیستند.

علی‌رغم اینکه شرکت‌های صنعتی بزرگی مانند مرسک به پروژه‌های مشابه پایان می‌دهند، برتراند چن، مدیر عامل GSBN مطمئن است که بلاک چین هنوز در صنعت نفوذ نکرده است، اما پذیرش ممکن است یک دهه دیگر طول بکشد.

چن با این استدلال که تجارت جهانی تا سال 2032 فرصتی برای ادامه استفاده از “قلم و کاغذ” ندارد، گفت: “فکر می‌کنم درک واضح بسیاری از مردم این است که این صنعت در حال دیجیتالی شدن است.” به تغییر صنعت در پاسخ به محرک‌های مشکلات عرضه مانند COVID-19 کمک کنید. او بیان کرد:

“به دلیل COVID-19، من فکر می کنم این یکی از موارد استفاده منظم از بلاک چین است، زیرا شما باید روند را تغییر دهید. […] احتمالاً این بهتر از NFT های هنر دیجیتال است. اسناد NFT برای تجارت جهانی – این یک مورد استفاده قاتل واقعی خواهد بود.”

مدیر اجرایی پیشنهاد کرد که چین در لجستیک بلاک چین پیشتاز باشد زیرا این کشور پول به صنعت می‌ریزد. او همچنین اذعان کرد که بسیاری از راه‌حل‌های بلاک چین محلی تا کنون منحصر به چین هستند.

مرتبط با: مشاور SFC می گوید قوانین رمزنگاری هنگ کنگ به دلیل “دلیل خوب” نوار بالایی را تعیین می کند.

چن گفت: «وقتی پول زیادی به یک صنعت می‌ریزی، زیرا این صنعت سیاست است، به طور بالقوه خوش شانس خواهی بود. وی افزود که سرمایه گذاری چین در توسعه بلاک چین مطمئناً با ایجاد شرکای بالقوه بیشتر برای این شرکت، به نفع GSBN خواهد بود.

مدیر عامل GSBN همچنین خاطرنشان کرد که این سازمان جاه طلبی های جهانی دارد و در تلاش است تا خطوط کشتیرانی اروپایی بیشتری را جذب کند. چن گفت که سازمان غیرانتفاعی حتی امیدوار است روزی به مرسک بپیوندد، اما تصدیق می کند که چنین سناریویی “می تواند کمی چالش برانگیز باشد.”

هنگ‌کنگ در چند ماه گذشته به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک مرکز اصلی وب۳ و ارزهای دیجیتال در حال ظهور بوده است، زیرا دولت محلی در حال حرکت برای تصویب مقررات صنعتی شفاف است. علیرغم ممنوعیت کلی کریپتو در چین، گزارش شده است که برخی از شرکت‌های مرتبط با دولت چین علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در کریپتو افزایش داده‌اند، زیرا شرکت‌های دولتی مانند CPIC در اوایل آوریل وجوه مرتبط با رمزارز را راه‌اندازی کردند.

مجله: آسیا اکسپرس: طبق گفته Huobi و Huobi، صرافی زو سو در مجموع 13.64 دلار درآمد کسب کرد.


نویسنده: Helen Partz

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید