Hermes v MetaBirkin: سهام علامت تجاری NFT در منهتن در حال آزمایش است


برند لوکس هرمس پس از انتشار مجموعه متابیرکینز NFT خود که محصول کیف Birkin را بدون اجازه به تصویر می‌کشد، از هنرمند دیجیتال میسون روچیلد شکایت کرد.

شکایت نقض علامت تجاری بین برند لوکس فرانسوی هرمس و هنرمند دیجیتال میسون روچیلد در 30 ژانویه در دادگاه فدرال منهتن ظاهر خواهد شد.

این برند لوکس خط تولید توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود را به دلیل تبلیغ و فروش MetaBirkins به نقض علامت تجاری متهم کرده است، مجموعه NFT که گفته می شود از کیف های Birkin این گروه الهام گرفته شده است.

رسیدگی و دعوای حقوقی مربوط به آن در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک به ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ بازمی گردد، زمانی که هرمس برای اولین بار شکایتی را علیه میسون روچیلد پس از امتناع وی از توقف فروش NFT میسون روچیلد ارائه کرد. برای جمع آوری.

MetaBirkins کیف های Birkin را با خزهای رنگارنگ به جای چرم به تصویر می کشد. منبع: MetaBirkins Twitter

بر اساس اسناد دادگاهی که در 23 ژانویه ارائه شد، هرمس استدلال می‌کند که این مجموعه از علامت تجاری Birkin استفاده نامناسبی می‌کند و به طور بالقوه مشتریان را گیج می‌کند تا تصور کنند برند لوکس از این پروژه پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، اسناد دادگاه همچنین نشان می دهد که روچیلد معتقد بود که آثارش تحت متمم اول، که هیچ محدودیتی برای آزادی بیان قائل نبود، محافظت می شود.

تعدادی از وکلای مالکیت معنوی و کارشناسان حقوقی در روزهای پیش از جلسه اظهار نظر کردند و خاطرنشان کردند که این پرونده می تواند پیامدهایی برای صنعت NFT داشته باشد.

لورا لامانسکی، شریک شرکت حقوقی Michael Best & Friedrich LLP، در پستی در 18 ژانویه که در آن در مورد این پرونده و پیامدهای احتمالی آن برای آینده صنعت NFT بحث کرد، این پرونده را “نقطه عطف حیاتی برای Web3 و محصولات دیجیتال” توصیف کرد. .

او گفت: “سوال این است: علائم تجاری دنیای واقعی تا چه حد در دنیای دیجیتال قابل اجرا هستند؟ ما این مورد را از نزدیک دنبال خواهیم کرد تا تعیین کنیم که چگونه از حقوق در فضای دیجیتال حمایت کنیم.”

لامانسکی افزود: “ما امیدواریم که این اثر هنری و اصلاحیه اول تا حدودی روشن کند که چگونه با کالاهای مصرفی و NFTها تعامل دارد و تا چه حد حقوق یک برند در مورد علائم تجاری یا محصولاتش در قلمرو دیجیتال گسترش می یابد.”

مربوط: موجی از دعوای حقوقی به فضای NFT که مشکلات کپی رایت فراوان است

مایکل کاسدان، وکیل بلاک چین و فناوری نیز این پرونده را دنبال می کند، اما فکر نمی کند که نتیجه آن اهمیت زیادی داشته باشد.

او گفت: “در نهایت این فقط یک نقطه داده پرونده دادگاه منطقه خواهد بود، اما قطعا یک نکته جالب است.”

برندها و شرکت ها شروع به اقدامات شدید علیه پروژه های NFT کرده اند که ادعا می کنند حق چاپ، مالکیت معنوی و علائم تجاری را نقض می کنند.

در 4 فوریه 2022، نایک از StockX به دلیل نقض علامت تجاری شکایت کرد و ادعا کرد که فروشنده آنلاین NFTهایی مشابه کفش های کتانی نایک ایجاد کرده است.

در سپتامبر 2022، کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم، پس از آن که ارائه‌دهنده زنجیره بلاک‌چین Secret Network اعلام کرد که «صحنه‌های فیلمنامه برش‌نخورده» از فیلم تخیلی پالپ تارانتینو در سال 1994 را به‌عنوان NFT به حراج گذاشته است، مجبور شد شکایت Miramax را حل و فصل کند.




نویسنده: Stephen Katte

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید