هنرمند آمریکایی مت کین در حال کدگذاری یک تقویم قمری در زنجیره بلوکی است که از غارنشینان دوران ماقبل تاریخ الهام گرفته شده است.
اگر هنرمندی وجود داشته باشد که بتواند در رنسانس دیجیتال قرار دادن هنر روی بلاک چین جا بیفتد، مت کین، هنرمند سنتی است که با نوشتن نرمافزار خود و کنار زدن مرزهایی که در دنیای هنر فیزیکی غیرممکن است، به هنر دیجیتال تبدیل شده است.
کین بیشتر به خاطر مجموعه Gazers خود که در دسامبر 2021 منتشر شد و از نظر بسیاری به عنوان OG در میان هنرمندان پرکار شناخته می شود، شناخته می شود. او اخیراً مجموعه Anons خود را منتشر کرده است که بر درک هویت از طریق هنر و جاودانه سازی آنون های واقعی از گذشته تمرکز دارد.
کین بیشتر دوران حرفهای خود را به عنوان یک توسعهدهنده نرمافزار گذراند، اما همیشه با رسانههای هنری مختلف، از جمله بوم فیزیکی، آزمایش میکرد. با این حال، محدودیتهای دنیای هنر فیزیکی، آمریکایی را بر آن داشت تا به این فکر کند که آیا هنر دیجیتال میتواند بسیاری از موانع را برای بهبود دیدگاه او در خلق هنر از بین ببرد.
در دهه 20 و 30 سالگی من واقعاً در تلاش بودم تا محیط مناسبی برای صدایم پیدا کنم. از آنجایی که من واقعاً به الگو علاقه دارم، زمان زیادی را صرف آزمایش با بوم و پارچه کردم. اما متوجه شدم که این ابزار مهم نیست، چشم انداز من است. کین به مجله می گوید: به این ترتیب دید و ذهنم را در جهان پخش کردم.
در این درک، می دانستم که باید کدنویسی را یاد بگیرم زیرا هنر سنتی محدودیت های فیزیکی زیادی دارد. رمز از مرزهای بدن و زمان ما فراتر می رود. این به ما اجازه میدهد تا دیدگاههایمان را آشکار کنیم و بنابراین به ابزاری عالی برای من تبدیل شده است.

کین یک هفته قبل از راهاندازی CryptoPunks در ژوئن 2017 از طریق یک مقاله در Quora درباره NFTها شنیده بود، اما همچنان ناظر باقی ماند زیرا این جوان 18 ساله به خلق و دستکاری هنر دیجیتال ادامه داد، رسانهای که کنجکاوی عمیق او را جلب کرد.
وقتی این را خواندم [Quora] این مقاله در مورد NFT ها و شکستن ناگهانی بلاک چین صحبت می کرد، چیزی که من از سال ها پیش می فهمیدم بیت کوین است، و به یاد دارم که فکر می کردم این چیزی بود که به دنبالش بودم. این به من امکان می دهد آثار دیجیتال را بفروشم و چاپ می تواند اختیاری باشد. چیزی که من میخواهم ایجاد کنم در واقع تصاویر بهعنوان یک پایگاه داده خواهد بود و این راهی است که میتوانم این کار را انجام دهم. کین می گوید برای انتقال فایل ها و مالکیت اثر هنری.
اگرچه مفهوم منبع یابی هنر دیجیتال از طریق NFT ها در سال 2017 معرفی شد، کین اولین NFT خود، M87 Black Hole Deconstruction را تا می 2019 در SuperRare انجام نداد.

من دقیقاً قبل از پانکها تکامل میدان را تماشا کردم و به آن نگاه کردم. من در حال جستجوی گالری های بلاک چین در گوگل بودم و هیچ کدام وجود نداشت. این همان الگوی بود که من در آن زمان در آن بودم. فکر میکردم باید یک گالری پیدا کنم تا بتواند من را در بلاک چین نشان دهد. کین میگوید: «من خیلی مشتاق بودم که خودم را نمایندگی کنم و واسطهها را کنار بگذارم، اما در آن زمان هنوز در آن پارادایم بودم.
در سال 2018، من شاهد راه اندازی مکان هایی مانند Dada، SuperRare و KnownOrigin در تابستان 2018 بودم. او می افزاید: «من 6 تا 12 ماه دیگر به تماشا ادامه دادم و سپس تصمیم گرفتم ماشه را بکشم.
من در کد برخورد با تراژدی شخصی گم شده ام
اما سفر کین به شهرت هنرمند دیجیتالی هر دو تلخ و شیرین بود، زیرا او در سال 2013 در حالی که در راه دیدار با او بود، یک دوست نزدیک خود را به دلیل خودکشی از دست داد. از افکار خودکشی خودشون
در این مدت من زندگی ام را در سیاتل رها کرده بودم و سعی می کردم چیز جدیدی پیدا کنم و قبلاً در آشفتگی بودم. سپس از دست دادن او واقعاً مرا از لبه خارج کرد. من در راه بودم و حدود یک هفته با او فاصله داشتم. فکر می کردم اگر زودتر به ملاقاتش می رفتم چه اتفاقی می افتاد. کین می گوید: این واقعاً ویرانگر است.
من در تگزاس به پایان رسیدم و تصمیمات واقعا ویرانگری گرفتم. برای یک لحظه خودم را درگیر افکار خودکشی کردم و متوجه شدم که در وضعیت بسیار بدی قرار دارم.
روز بعد بلیط قطار لس آنجلس را برای دیدار دوستم در آنجا خریدم و فکر می کنم یک ماه آنجا ماندم. آنجا نفسی کشیدم و حسابی از زندگی و جایی که در آن بودم را بررسی کردم. داشتم به آیندهام نگاه میکردم و متوجه میشدم که چقدر ویران شدهام و تمایلم برای پیوستن دوباره به جامعه، تمایلم برای ادامه زندگیام را درک میکردم. من سالها برای تلف کردن داشتم، بنابراین تصمیم گرفتم برنامهنویسی را شروع کنم.
کین از کدنویسی به عنوان راهی برای منحرف کردن ذهن خود از توشه های عاطفی دردناکی که با آن دست و پنجه نرم می کرد استفاده کرد.
ریاضی بود و مغزم را مشغول می کرد. نمی توانستم به احساسات یا اینکه چقدر افسرده بودم فکر کنم. مثل این بود که من باید نحوه استفاده از سینوس و کسینوس را برای ساختن این براش بیابم. کین میگوید این در واقع ایجاد رسانهای برای بیان برای آینده است، جایی که میتوانم دوباره خودم را بیان کنم.
اگر فاجعه از دست دادن یکی از عزیزانش نبود، کین میگوید که شاید مسیر هنری را که اکنون به آن شناخته شده است دنبال نمیکرد.
این یکی از لحظاتی است که بسیاری از اختلافات در چند سال اخیر به نتیجه رسیده است، زیرا متوجه می شوم که اگر آن را از دست نمی دادم، هرگز نمی توانستم به این شکل خودم را وقف هنر دیجیتال کنم. و این خیلی سخت است زیرا من تمام موفقیتم را فدا می کنم تا او به زمین بازگردد، اما همه چیز نمی تواند تغییر کند.
سبک شخصی
بسیاری از کارهای کین استفاده بی عیب و نقص از رنگ را نشان می دهد و حس تاریخ و زمان او را منعکس می کند.
حدس میزنم امیدم این است که هنرم به زمان خود ادامه دهد، مخصوصاً با Gazers. این لزوماً هیچ احساسی نیست که من سعی دارم به آن اشاره کنم. فکر میکنم همه ما تجربیات خودمان را به ارمغان میآوریم، و همیشه بر این باور بودهام که اگر یک الگوی تصویری یا هر کاری که در هنرم انجام میدهم واقعاً به شدت در من طنینانداز شود، در دیگران نیز به شدت طنینانداز خواهد شد.

بینندگان با الهام از غارنشینان
اگرچه اغلب کلیشه ای است، اما NFT ها هنوز فوق العاده جدید هستند. کین خاطرنشان کرد که NFT ها به دوران ماقبل تاریخ باز می گردد و الهام گیری Gazers به روزهای غارنشین گره خورده است.
Gazers بر اساس اشتیاق و توانایی او در کار با رنگ، مجموعه ای 1000 قطعه ای با ماه در مرکز آن است و به عنوان نوعی تقویم قمری برای بلاک چین عمل می کند.
در توییتر، مردم در مورد چگونگی روزهای غارنشین NFT صحبت می کردند. چیزی که در این مورد مرا شگفت زده کرد این بود که او یکی از این اتصالات صورت فلکی را برای من ایجاد کرد. می دانستم که اجداد غارنشین ما تقویم های فازی را روی استخوان های شاخ خود ثبت می کردند. […] کین میگوید که آنها از این روش استفاده خواهند کرد تا بفهمند چه زمانی باید به ماموتها حمله کنند.
وب سایت این پروژه آن را به عنوان ادغام زنجیره بلوکی با یکی از طولانی ترین دودمان های بشری در هنر با همگام سازی الگوریتمی نزدیک با فازهای ماه در آسمان توصیف می کند. هدف Gazers ایجاد جامعه ای از مجموعه داران است که تکامل ادراکات ما در طول زمان، اهداف جمعی ما در کریپتو، و عشق ما به نظریه رنگ، نجوم و هنر مولد را جشن می گیرد.



Gazers که در دسامبر 2021 با Art Blocks Curated راه اندازی شد، بیش از 8800 ETH را در فروش ثانویه در OpenSea دریافت کرد و با وجود اینکه در بازار نزولی NFT قرار دارد، همچنان بر پایه 12.6 ETH تسلط دارد. ناظران پویا هستند و قوانینی وضع کرده اند. اگرچه قوانین متفاوتی دارد، اما شباهتهایی را میتوان به آنتروپی 0xDEAFBEEFs ترسیم کرد، که دارای یک قانون داخلی است که پیشبینی میکند کیفیت NFT هنگام معامله کاهش مییابد.
روشی که هر گازر ایجاد می کند این است که یک تئوری رنگ در مورد خودش ایجاد می کند. آنها قوانین مختلفی دارند، بنابراین هر ماه قوانین مختلفی ایجاد می شود که اساساً رنگ ماه و رنگ آسمان را تعیین می کند. قاب اطراف آن ثابت می ماند، اما آسمان و ماه تغییر می کنند. سپس کین توضیح میدهد که ما سالگردهای قمری را در وبسایت ردیابی میکنیم، بنابراین پیشنمایشهای کمی برای بازگشت به زمان داریم.
مراحل ماه در طول زمان تغییر می کند و برخی از وزیران ساعت هستند، همه آنها ساعت هستند. اما برخی از آنها می توانند دقیقه ها و ساعت ها را نیز پیگیری کنند و اینها واقعاً ترکیب های زیبایی هستند زیرا به صورت چند لایه با فازهای ماه بازی می کنند.
وقتی گازرز را می ساختم واقعاً به آینده هنر فکر می کردم. به مرور زمان شتاب می گیرد. هر سال سرعت هر اثر هنری به طور متوسط یک فریم در ثانیه افزایش می یابد.
تاثیر رمزگذاری: تجارت آلت کوین در آستانه اعتیاد
سال 1602 بازنگری شد: آیا DAO ها پارادایم نهادی جدید هستند؟
فروش قابل توجه تا به امروز



پرسش و پاسخ سریع
جلوه ها
من بسیار التقاطی هستم، که عجیب است، اما اندی کافمن [entertainer] یکی هست. من ابتدا به کمدی علاقه مند شدم و این کمدین اندی کافمن بود که به من فهماند که کمدی در واقع یک هنر است. در واقع مرا از کمدی به هنرهای زیبا تبدیل کرد. من همچنین در اطراف مارک روتکو پرسه می زنم [American abstract painter]. من واقعاً کار آنها را دوست دارم و کاری که آنها از نظر لایه بندی انجام می دهند، ایجاد این لایه های رنگی واقعاً ظریف. من در اوایل دهه بیستم کار او را مطالعه کردم و هنوز هم با تحصیلاتم زندگی می کنم.
همچنین هنرمندان دوست دارند شادی [John Orion Young] و جوزی بلینی وقتی نوبت به این موضوع می رسید، آنها بسیار خودنما بودند. آنها از وسیله نقلیه استفاده نمی کردند. آنها در حرفه خود در بلاک چین از واسطه استفاده نکرده اند و من همیشه این را تحسین کرده ام. علاوه بر این، آنها در نوع خود هنرمندان بزرگی هستند. من عاشق این اصل هستم، بنابراین آزاد کردن Anons با قرارداد خودم کار بزرگی بود زیرا احساس می کردم می توانم به آن بپیوندم و واسطه را حذف کنم.
به کدام هنرمندان محبوب NFT توجه کنیم؟
چشم ترسناک: او از نظر قانونی از یک چشم نابینا است اما همچنان با آی پد نقاشی می کند. فکر کنم داره خیلی نزدیک میشه او اخیرا با کمک هوش مصنوعی چند پروژه کد ایجاد کرده است. من فکر میکنم باورنکردنی است که یک هنرمند نابینا از هوش مصنوعی برای کمک به شما برای نشان دادن بینایی خود استفاده میکند. به نظر من یکی از دلایلی که ما هوش مصنوعی داریم این است که برای بشریت مفید باشد.
پلنگ ژیتا: من واقعاً طرفدار بزرگ پلنگ هستم. آرژانتینی و سوررئالیست. او عالی است.
NFT مورد علاقه در کیف پول شما که به شما تعلق ندارد
این قطعه Alotta Money من است، بیت کوین این را برطرف می کند.
بیت کوین در حال رفع این مشکل است. همه @money_alottaکار خود صحبت می کند. فدرال رزرو به عنوان تنها نهادی در جهان که قدرت ایجاد دلار از هوای ضعیف را دارد، این کار را تا حدی که لازم باشد برای زنده نگه داشتن این توهم انجام خواهد داد.” https://t.co/6BqRkSiqXa pic.twitter.com/rZvxhyjg5I
– MattKane.eth (@MattKaneArtist) 30 اکتبر 2022
کلکسیونرهای قابل توجه
فکر می کنم تمرکز زیادی روی جامعه دارم. همه آنها هنوز به من لبخند می زنند. چه چیزی در Discord یا X است [formerly Twitter] کسانی که در مورد آنچه فکر می کنند و احساس می کنند به روز می شوند. آنها همیشه در زندگی من حضور دارند.
هنگام خلق آثار هنری به چه کسانی گوش می دهید؟
دیسکو ایتالیایی همچنین جورجیو مورودر. این لیست پخش همان چیزی است که من هنگام ایجاد Anon به آن گوش دادم.
پیوندها
ایکس: twitter.com/MattKaneArtist
اینستاگرام: instagram.com/mattkaneartist
وب سایت: mattkane.com

نویسنده: Greg Oakford