Guild of Guardians یک بازی ماجراجویی موبایلی خزنده در سیاهچال با گیم پلی برد-برد است.
از 9 تا 20 اکتبر، Immutable از آزمایشکنندگان بازی دعوت کرد تا نسخه آزمایشی اولیه بازی موبایل آیندهاش Guild of Guardians را امتحان کنند.
Guild of Guardians اولین بار در سال 2021 اعلام شد. توکن ابزار آن، Guild of Guardians Gems (GOG)، در دسامبر 2021 به فروش رفت و بیش از 5.3 میلیون دلار برای توسعه بازی جمع آوری کرد. علاوه بر این، بیش از 800000 نفر برای فروش توکن ثبتنام کردند، که Immutable ادعا کرد که 82 برابر تقاضای مورد انتظار «بیش از حد اشتراک» داشته است. این بازی توسط Mineloader، همان شرکتی که بازسازی Final Fantasy VII و Final Fantasy XIV: Endwalker را ساخته است، در حال توسعه است. Immutable، خالق Gods Unchained، این بازی را منتشر می کند.
طبق نقشه راه بازی، انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال 2023 به صورت بتای باز منتشر شود. مستندات Guild of Guardians بیان می کند که این یک بازی موبایلی رایگان برای بازی و کسب درآمد خواهد بود. بازیکنان برای شروع بازی و کسب توکن های غیر قابل تعویض (NFT) یا توکن های بازی نیازی به خرید ندارند. برای تأمین مالی توسعه بیشتر بازی پس از عرضه، Immutable «محتوای فصلی» متشکل از تعداد محدودی NFT از جمله «قهرمانان، حیوانات خانگی، اصناف و تقویتکنندههای انرژی» را به فروش میرساند. آنها همچنین درصدی از فروش ثانویه برخی از عناصر بازی را دریافت خواهند کرد.

جنبه برد-برد Guild of Guardians حول محور ساخت تجهیزات و احضار قهرمانان می چرخد. همانطور که بازیکنان در سیاه چال ها پیشرفت می کنند، آنها می توانند مواد کاردستی را به دست آورند و از آنها برای برش NFT های نمایندگی تجهیزات استفاده کنند. آنها همچنین میتوانند قهرمانهای «معمول» را جمعآوری کنند، که میتوان آنها را با چیزهای کمیابتر ترکیب کرد و روی بلاک چین اضافه کرد. NFT های Guild of Guardians در شبکه Immutable X ساخته می شوند، در حالی که توکن GOG در اتریوم است.
جزئیات در مورد وضعیت توسعه بازی از زمان جمع آوری کمک مالی کمیاب بوده است. با این حال، Immutable از اهالی رسانه دعوت کرد تا بازی را بین 9 تا 20 اکتبر آزمایش کنند و این نویسنده یکی از دعوت شدگان بود.
بازی موبایل اندروید و iOS
Guild of Guardians به طور کامل برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است. شما می توانید با تلفن همراه یا تبلت خود بازی کنید و برای iOS و Android در دسترس است. اما در حال حاضر هیچ راهی برای اجرای بازی بر روی رایانه شخصی یا کنسول وجود ندارد و به نظر نمی رسد که تیم در حال برنامه ریزی برای ساخت نسخه رایانه شخصی به این زودی ها باشد. کنترلهای بازی برای بازی با موبایل بهینهسازی شدهاند، زیرا جنگها عمدتاً خودکار هستند و کنترل زمان واقعی در طول مبارزات بسیار کم است.
مرتبط با: Gods Unchained چیست و چگونه بازی کنیم؟
در مستندات Guild of Guardians، تیم تاکید کرد که بازیهای موبایلی نسبت به سایر انواع بازیهای ویدیویی در دسترستر هستند. تعداد افرادی که گوشی هوشمند در جهان دارند بسیار بیشتر از تعداد افرادی است که رایانه شخصی دارند، بنابراین آنها قطعاً تصمیم گرفتند Guild of Guardians را به یک بازی موبایل با کنترل های صفحه لمسی تبدیل کنند.
ماجراجویی خزیدن در سیاه چال
Guild of Guardians یک بازی کلاسیک “خزیدن در سیاه چال” است. بازی اصلی شامل پیشروی در سیاه چال های مختلف، مبارزه با هیولاها و باز کردن صندوقچه های گنج برای غارت است. بازیکنان می توانند با کلیک بر روی نقشه جهان درون بازی، انتخاب کنند که کدام سیاهچال را کاوش کنند.
هنگامی که یک سیاهچال انتخاب می شود، گروه قهرمانان بازیکن در اتاق اول بارگذاری می شود که معمولاً حاوی هیولاهایی است که می توان با آنها مبارزه کرد. پس از پاک شدن هر اتاق، بازیکن می تواند انتخاب کند که به اتاق بعدی برود. اتاق های مختلف شامل نقاط قوت و پاداش های مختلف دشمن هستند و بازیکن هنگام تصمیم گیری با این معیارها روبرو می شود. برخی از اتاقها دارای صندوقهای گنج، شفا یا سایر قدرتهای قدرت هستند که میتوانند به پیشرفت مهمانی کمک کنند.
سیاه چال زمانی به پایان می رسد که بازیکن تمام انتخاب ها را کامل کند و همه هیولاها را شکست دهد. در این صورت منوی اصلی دوباره باز می شود و قهرمانانی که در سیاه چال مرده اند دوباره زنده می شوند. اگر همه اعضای حزب قبل از تکمیل سیاهچال بمیرند، بازیکن در سیاهچال شکست می خورد. با این حال، آنها همچنان می توانند مواردی را که به دست آورده اند پس از تکمیل جزئی نگه دارند.
سیاه چال های جدید با تکمیل شدن سیاه چال های قدیمی باز می شوند. اگر بازیکن تمام سیاهچال ها را کامل کند، حالت “بی پایان” جدید را باز می کند. ظاهراً این مد به بازیکن اجازه میدهد تا در سیاهچالهایی که بهطور تصادفی بیپایان تولید میشوند، برای غارت بیشتر بازی کند. متأسفانه به اندازه کافی برای تست حالت بی پایان نرسیدم.
نبردهای خودکار
این بازی عمدتاً دارای نبردهای خودکار است. برای شروع یک نبرد، بازیکن روی دکمه “جنگ” کلیک می کند و پیشرفت مبارزه را تماشا می کند. شخصیتها میتوانند به صورت دستی تواناییهای نهایی خود را فعال کنند، در این صورت در طول نبردها تعاملی وجود خواهد داشت. اما آنها همچنین می توانند انتخاب کنند که این توانایی ها به طور خودکار فعال شوند و نبردها را به یک تجربه کاملاً منفعل تبدیل کنند.

دشواری پیروزی در جنگ ناشی از تصمیماتی است که قبل از شروع آن گرفته شده است. قبل از ورود به سیاهچال، بازیکن انتخاب می کند که کدام قهرمانان را در مهمانی قرار دهد. هر قهرمان توانایی های متفاوتی دارد. برخی از آنها تانک یا شفا دهنده هستند، در حالی که برخی دیگر بر روی آسیب رساندن تمرکز می کنند. برای موفقیت، بازیکن باید گروهی از شخصیت ها را ایجاد کند که توانایی های آنها مکمل یکدیگر باشند. علاوه بر این، شخصیت ها را می توان قبل از شروع نبرد در موقعیت های مختلف در تشکیل حزب قرار داد. مخازن باید به جلو بروند، در حالی که فروشندههای آسیبدیده و شفادهندهها باید در عقب قرار بگیرند. بازیکنان همچنین با تصمیم گیری در مورد تجهیزاتی که برای شخصیت های خود تجهیز می کنند، بر توانایی خود برای برنده شدن تأثیر می گذارند.
من متوجه شدم که نبردها از نظر سختی بسیار متعادل هستند. در حالی که حزب من به راحتی از میان بسیاری از بسته های زباله کوچک عبور کرد، چند رئیس نیز بودند که آنها را به طرز وحشیانه ای سلاخی کردند. خوشحال بودم که میدیدم که قهرمانها بهطور خودکار پس از شکست یک سیاهچال دوباره زنده میشوند.
جمع آوری و ساختن قهرمانان
دو مورد از مهمترین اهداف انجمن نگهبانان، جذب قهرمانان و ساخت تجهیزات است. برای به دست آوردن یک قهرمان جدید، بازیکن باید یک “احضار” دریافت کند، که به آنها اجازه می دهد تا برای قهرمانی که به طور تصادفی انتخاب شده است، تاس بیاندازند. به نظر می رسد طیف گسترده ای از قهرمانان برای جمع آوری وجود دارد. هر کدام با آثار هنری متفاوت، تواناییهای نهایی و آمار.
برخی از “احضارها” را می توان به عنوان پاداش برای کاوش در سیاهچال ها دریافت کرد، در حالی که برخی دیگر می توانند به عنوان پاداش ورود به سیستم توزیع شوند. بازیکنان در تمرین دو قهرمان خواهند داشت: یک تانک و یک شفا دهنده.
من متوجه شدم که سیستم استخدام قهرمان یک مکانیک پاداش بسیار رضایت بخش است. Heroes از نظر آمار و توانایی ها آنقدر تنوع داشتند که به نظر می رسید یک قهرمان جدید مهم باشد.
برای ساخت تجهیزات، بازیکن باید مواد کاردستی را در سیاه چال ها جمع آوری کند. من در طول جلسات تست بازی خود یک مورد را ساختم اما نتوانستم تجربه بیشتری از آن کسب کنم. مستندات بازی اشاره میکند که وسایل دنده به ندرت متفاوت هستند و موارد کمیابتر به مواد کمیابتری برای ساخت نیاز دارند. قطعات مختلف دستکاری شده از تجهیزات قدرت های منحصر به فرد متفاوتی را ارائه می دهند. با توجه به مستندات، برخی از آیتمها قطعاتی هستند که اگر شخصیتی بیش از یک قطعه از مجموعه را بپوشد، پاداشهای بزرگتری میدهند.
مرتبط با: بررسی بازی: Axie Infinity در حال حاضر بر بازی Win and Pay-to-Win حاکم است
در نتیجه
نسخه ی نمایشی Guild of Guardians که بازی کردم نسخه اولیه بازی بود. نسخه عمومی احتمالاً دارای ویژگی ها و محتوای بیشتری خواهد بود. اما تا اینجای کار به نظر می رسد که توسعه بازی در مسیر درستی قرار دارد. نبردها چالش برانگیز هستند و تصمیمات استراتژیک مختلفی وجود دارد که بازیکن باید برای موفقیت بگیرد. این یک بازی برد-برد معمولی نیست که برای ارزهای رمزنگاری شده بیمعناست. بازی جذاب است و نیاز به تفکر جدی بازیکن دارد. طرفداران بازی های RPG نوبتی ممکن است از Guild of Guardians لذت ببرند، که اشتهای آنها را برای چالش های استراتژیک تحریک می کند.
از طرف دیگر، بازیکنانی که به دنبال اکشن بلادرنگ به سبک Diablo هستند ممکن است بخواهند هنگام راهاندازی Guild of Guardians از آن چشم پوشی کنند. نبردها در بازی تقریباً کاملاً خودکار هستند، بنابراین هیچ تست بازتابی در این خزنده سیاه چال خاص وجود ندارد.
دیدگاهها، نظرات و دیدگاههای بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکسکننده یا بیانگر دیدگاهها و نظرات Cointelegraph نیست.
نویسنده: Tom Blackstone