رئیس سابق SEC شعار “جعلی” را به صدا درآورد: “تنظیم توسط برنامه”


جان رید استارک، وکیل و مقام سابق SEC از تلاش‌های اجرایی SEC در فضای کریپتو دفاع کرد.

یکی از مقامات سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) “لابی‌گران ارزهای دیجیتال” را به دلیل برچسب زدن اقدامات اجرایی SEC به عنوان “قانون‌گذاری از طریق اجرا” محکوم کرد – او این اصطلاح را “Fake Big Crypto Capture Sentence” نامید.

جان رید استارک، رئیس سابق دفتر اجرای اینترنت کمیسیون بورس و اوراق بهادار و جان رید استارک، بدبین به ارزهای دیجیتال، در پستی در 22 ژانویه اظهار داشت که این استدلال “بسیار نادرست” است، زیرا مقررات اوراق بهادار دقیقاً اینگونه عمل می کند.

او گفت: «رویه دادخواهی و SEC اساساً نحوه عملکرد مقررات اوراق بهادار است. “انعطاف پذیری سلاح های قانونی SEC یکی از ویژگی های SEC است که به اجرای SEC اجازه می دهد تقلب را تحت کنترل نگه دارد.”

“در واقع، گروه کر تکراری RBE [Regulation by Enforcement] این نه تنها یک تلاش نادرست و منحرف است که برای بهره برداری از آداب و رسوم آزادیخواهانه و ضد نظارتی دلسوزانه طراحی شده است، بلکه بی معنی است.”

به گفته استارک، زمانی که دفتر اجرای اینترنت SEC در سال 1998 ایجاد شد، منتقدانی وجود داشتند که می‌گفتند مقررات SEC بسیار مبهم هستند و مقررات توسط اجرای آن مانع از رشد اینترنت می‌شود.

او گفت: “در نگاهی به گذشته، اتکا به انعطاف پذیری مقررات اوراق بهادار برای کنترل اینترنت، موارد فاحش تر از تقلب اولیه اوراق بهادار آنلاین را حذف کرده است.”

او گفت: «علاوه بر این، تلاش‌های آنلاین قوی برای اجرای SEC راه را برای توسعه نوآوری‌های فن‌آوری قانونی هموار کرد، بازارها را کارآمدتر و شفاف‌تر کرد و فرصت‌های بیشتری برای موفقیت برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد.»

در چند سال گذشته، SEC چندین شکایت بزرگ علیه شرکت‌های رمزنگاری مانند Ripple و LBRY تنظیم کرده است، که باعث شد برخی از منتقدان SEC را به عنوان استفاده از اقدامات اجرایی برای بهبود قانون به صورت موردی برچسب‌گذاری کنند. به جای ایجاد مقررات روشن.

استوارت آلدروتی، مشاور عمومی ریپل نیز قبلاً در پستی به تاریخ 28 نوامبر 2022، این رویکرد را زیر سوال برده بود، بدون اشاره به فروپاشی برجسته FTX و عفونت مرتبط با ادعای BlockFi به عنوان مدرک.

اما از نظر استارک، SEC با استناد به دستاوردهای حقوقی که دادگاه ها به نفع خود می یابند، قانون را با اقدامات خود دنبال می کند.

استارک گفت: «در واقع، دادگاه‌ها طیف گسترده‌ای از دعاوی SEC را که شامل پیشنهادات مربوط به رمزنگاری است، تأیید کرده‌اند. در واقع، از 127 پرونده اجرایی مرتبط با رمزنگاری که قبلاً توسط SEC ثبت شده است، SEC حتی یک دعوی را از دست نداده است. .

“رویکرد SEC به ندرت به طور نامناسب گسترش می یابد و شامل تلاش های اجرای تقلبی SEC نمی شود.”

او افزود: «در عوض، SEC معمولاً کاربرد معقول و منطقی الزامات اصلی قوانین اوراق بهادار فدرال را برای شرایط و فناوری‌های بازار جدید و نوظهور می‌پذیرد».

تیموتی کرادل، کارمند سابق سلسیوس و مدیر فعلی امور رگولاتوری در گروه هوش بلاک چین، به توییت استارک پاسخ داد و این سوال را مطرح کرد که آیا مقررات شفاف در نهایت سیاست بهتری نسبت به مقررات از طریق اجرا خواهد بود یا خیر.

“من با این استدلال موافقم، اما آیا درخواست از SEC و CFTC برای صدور راهنمایی مانند FinCEN در سال 2019 خیلی زیاد است؟” گفت.

اگر کریپتوهای بزرگ می‌گویند که به قوانین شفاف جاده‌ای نیاز دارند، آیا منطقی نیست که تنظیم‌کننده‌ها در یک ارتباط رسمی مانند راهنمایی شفاف‌سازی کنند که قوانین آن در مورد ارزهای دیجیتال اعمال می‌شود؟ تخت خواب اضافه شد.

مربوط: CFTC متهم به “تنظیم واضح از طریق برنامه” در مورد Ooki DAO است

کریس هیز، عضو هیئت مشاوران سابق ائتلاف بلاک چین PA نیز اظهار داشت: “این یک رویکرد قانونی منطقی برای SEC خواهد بود که درخواستی برای اظهار نظر در مورد اینکه چگونه دارایی های دیجیتال ممکن است به تعهدات ثبت نرسند. ماهیت دیجیتال در بلاک چین صادر کند. ”

این اطلاعات را در نظر بگیرید و سپس با در نظر گرفتن تفاوت‌های تکنولوژیکی که بر نگهداری، فروش ثانویه و زمان/ساختار تسویه حساب در مقایسه با اوراق بهادار سنتی تأثیر می‌گذارد، قاعده‌ای در مورد اینکه چگونه این توکن‌ها می‌توانند در قانون سی و سوم قرار گیرند، پیشنهاد دهید.»




نویسنده: Stephen Katte

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید