بازی های وب 3 آینده هستند و پیتر برگستروم کهنه کار اصلی توضیح می دهد که چگونه اکوسیستم می تواند امر اجتناب ناپذیر را تسریع کند.
اکوسیستم کریپتو بیش از یک دهه را صرف اثبات این موضوع کرده است که می تواند وضعیت موجود را مختل کند در حالی که فناوری های رمزنگاری و بلاک چین مانند ارزهای دیجیتال، توکن های تغییرناپذیر (NFT) و بازی های مبتنی بر بلاک چین با همتایان اصلی خود روبه رو هستند.
در حالی که بیت کوین (BTC) توانسته است راه خود را به سمت پذیرش جریان اصلی باز کند، نمی توان این موضوع را برای سایر زیربخش های رمزنگاری بیان کرد. در دنیای بازی، بازیهای بلاک چین در طول سالها به اندازه رقبای اصلی خود پرشور و پرشور بودهاند.
اما به چالش کشیدن وضعیت موجود یک صنعت مستقر کار ساده ای نیست. در نتیجه، صنعت بازیهای بلاک چین وظیفه دارد همه چیزهایی را که بازیهای جریان اصلی ارائه میکنند ارائه دهد، و با ویژگیها و تجربیات جدید فراتر از انتظارات گیمرها باشد.
با توجه به پتانسیل نوآوری های کریپتو برای مختل کردن جریان اصلی، جامعه کریپتو از GameFi، ادغام بازی و امور مالی دست نکشیده است. با تکیه بر شالوده ای که توسط کارآفرینان رمزنگاری گذاشته شده است، کهنه سربازان جریان اصلی بازی چالش ارائه یک بازگشت بسیار مورد انتظار برای صنعت بازی های بلاک چین را بر عهده گرفته اند.
پیتر برگستروم بیش از 25 سال با ناشران اصلی بازی از جمله مایکروسافت گیم استودیو و سونی اینتراکتیو اینترتینمنت کار کرده است. او بهعنوان تهیهکننده Age of Empires، دید که یک بازی برای نسلها چه چیزی لازم است. برگستروم اکنون پا به دنیای وب 3 گذاشته است تا بازی های بلاک چین را با بازی های ویدیویی سنتی برابری کند.
برگستروم در مصاحبه ای با کوین تلگراف، عواملی را که باعث ایجاد یا شکست یک بازی می شوند، بررسی می کند. او نظرات خود را در مورد اینکه چرا بازی های بلاک چین شکست می خورند و برای تغییر آن چه باید کرد، به اشتراک می گذارد.
کوین تلگراف: علیرغم ناکامیهای آشکار در طول سالها، گیمرها و سرمایهگذاران سهام همچنان روی موفقیت بازیهای بلاک چین و اکوسیستم GameFi شرطبندی میکنند. با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با صنعت بازی های سنتی، فکر می کنید چه چیزی کم بود؟ آیا نیازی به بازسازی اکوسیستم از ابتدا وجود دارد یا می توانیم بر اساس فرمول برنده فعلی که دهه ها در صنعت بازی شناخته شده است، استفاده کنیم؟
پیتر برگستروم: کسب و کار سنتی بازی دهه ها طول کشیده است تا چیزهایی را که گیمرها هیجان انگیز می یابند اختراع و تغییر دهند:
- چالش و درگیری چالش برانگیز
- تعادل بین استراتژی بازیکن و نحوه برخورد با رویدادهای شانسی
- زیبایی شناسی
- مضامین و داستان تاثیرگذار
- جوایز غیر پولی
اکوسیستم GameFi زمانی را نداشته است که عناصر 1-4 را متقاعد کننده یا رقابتی با بازی های سنتی کند. با توجه به جوایز، به نظر می رسد که GameFi در درجه اول به کسب درآمد / رمزنگاری و چیزهای دیگر متکی است – سیستم های بسیار پیچیده و چالشی برای بسیاری از بازیکنان نیست.
همچنین، هیچ ناشر GameFi وجود ندارد که بتواند با سیستمهای توزیع آنلاین (یا خردهفروشی) iOS، Android، Steam، Xbox، Playstation و Nintendo رقابت کند. علاوه بر این، تلاش کمی برای عادت کردن به بازی GameFi کاربرپسند یا آسان برای بازی انجام شده است. سهولت استفاده تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.
آی تی: آیا بازی های جریان اصلی بالاخره راه خود را به بازی های بلاک چین/وب 3 باز می کنند؟
PB: در نهایت، توسعه دهندگان بازی AAA Web3 را یکپارچه خواهند کرد […] و عناوین موفق بسازید. استفاده از اشکال غیر متعارف توزیع، شاید از طریق رسانه های اجتماعی پیشرفته، یک پلت فرم جدید توزیع مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)، یا خرید یک ناشر معتبر Web2 – بازی های Web3 در نهایت مخاطبان خوبی پیدا می کنند.
آی تی: در تجربه کار کردن برای یکی از نمادین ترین بازی ها، Age of Empires (AOE)، مهمترین عاملی که به مجموعه AOE کمک کرد تا رابطه نسلی با طرفداران و گیمرها ایجاد کند، چه بود؟
PB: Age of Empires عالی و عالی بود زیرا شما مجاز به انتخاب سرعت بازی خود هستید. بازی ها با گسترش جمعیت غیرنظامی شما آغاز می شود. سپس یک نیروی نظامی برای محافظت از آنها ایجاد میکنید، جمعیت غیرنظامی را برای حمایت از ارتش گسترش میدهید و به تدریج امپراتوری خود را در طول یک مسابقه میسازید. برخی از درگیریهای Age of Empires میتوانند ساعتها طول بکشند، زیرا این مجموعه گزینههای بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد و کنترل بیشتری را در دستان شما قرار میدهد و در نتیجه سبک بازی کندتر، دقیقتر و استراتژیکتر است.
بازیهای Age of Empires در سه حالت اصلی ارائه میشوند: کمپین تک نفره، زد و خورد تک نفره و چند نفره. حالتهای کمپین و زد و خورد همه در مورد بازی با رایانه و تلاش برای برنده شدن در یک سناریو هستند. بازی چند نفره دیوانهکنندهتر است، زیرا بازیکنان حیلهگرتر هستند و بیشتر بر روی تسلط کامل نظامی تمرکز میکنند تا روی رایانه.

در Age of Empires، میتوانید با ساختن و دفاع از شگفتیهایی مانند هرم بزرگ یا کولوسئوم، نگه داشتن آن به مدت 5 تا 10 دقیقه، یا با گرفتن و نگه داشتن آثار، مصنوعات و ویرانهها برای مدت معینی برنده شوید. زمان. این شرایط برد شباهت های زیادی با بازی هایی مانند Civilization دارند که بر چیزی بیش از تسلط نظامی تأکید دارند.
آی تی: کدام یک برای پذیرش انبوه مهمتر است – یک تجربه بازی خوب یا پاداش بیشتر؟
PB: هر دو – هیچ پاسخ سیاه و سفیدی در طراحی بازی وجود ندارد. چیزی که کسب و کار بازی را تا این حد موفق می کند این است که طراحان درخشان بازی دائماً روش های جدید و متفاوتی برای بازی طراحی می کنند و آن را به طور یکپارچه در سایر چیزهایی که قبلاً وجود دارد ترکیب می کنند. این اتفاق قطعا در مورد بازی های GameFi Web3 نیز رخ خواهد داد. همه چیز به تدریج اتفاق می افتد، نه به یکباره، بلکه توسط طراحان و توسعه دهندگان مختلف بازی.
آی تی: بسیاری بر این باورند که بازی، نه پرداخت ها، بازیکنان را جذب می کند. مخاطبان اصلی صنعت GameFi چه کسانی هستند – سرمایه گذاران رمزنگاری، گیمرها یا هر دو؟
PB: بدیهی است که گیمرها هدف اصلی هستند – GameFi همه چیز در مورد افزودن بعد جدیدی از بازی های جذاب به بازی های Web2 است. سرمایهگذاران کریپتو سرمایهگذاران جدید Web3 بازیها، سرمایهگذاران خطرپذیر (VC) و سرمایهگذاران فردی هستند، برخلاف مدل سنتی تأمین مالی انتشار Web2، که عمدتاً توسط شرکتهای بزرگ فناوری کنترل و در انحصار است.
آی تی: نظر شما درباره این ادعا که اکوسیستم GameFi برخلاف NFT کمتر به قیمت ارزهای دیجیتال وابسته است چیست؟
PB: توکنها و اکوسیستم گیمفای بخشی از یک مدل کسبوکار اثباتشده هستند که به مدت 35 سال رشد داشته است، بنابراین 3.09 میلیارد بازیکن در سراسر جهان و 185 میلیارد دلار تا سال 2022 وجود دارد. ما آن را در فیلیپین با Axie Infinity دیدیم). حتی یک درصد از تجارت بازی مربوط به 31 میلیون بازیکن است. اکثر تحلیلگران کسب و کار به پایگاه مصرف کننده تثبیت شده نگاه می کنند و احتمالاً آن را در توصیه های سرمایه گذاری خود لحاظ می کنند – در نتیجه سرمایه گذاران را تشویق می کنند تا در جایی که نیاز دارند سرمایه گذاری کنند.
آی تی: طبق تجربه شما، بازی های بلاک چین برای ترمیم شهرت خود و همسو شدن با ناشران اصلی چه کاری می توانند انجام دهند؟
PB: گیمرها به فناوری پشت یک بازی خوب اهمیت نمی دهند. بلاکچین/NFT/بازی برای کسب درآمد (P2E)/متاورس/مکالمه وب3 را رها کنید. یک بازی خوب بسازید و بلاک چین، NFT ها، بازی و برنده شدن، هوش مصنوعی، G5 یا همه چیز را به صورت نامرئی ترکیب کنید تا بازی بهتری بسازید و بازیکنان خرید کنند. برای آنها مهم نیست که بازی دارای موتور Unity یا Unreal باشد – تا زمانی که بازی خوبی باشد. آنها فقط می خواهند یک تجربه بازی سرگرم کننده داشته باشند – نه یک کلاس علمی.
آی تی: سریعترین راه برای استفاده از GameFi – موبایل، رایانه شخصی، کنسول ها، واقعیت مجازی (VR) چیست؟ و پتانسیل کامل GameFi برای شما چگونه به نظر می رسد؟
PB: وقتی صحبت از پذیرش سریع GameFi به میان میآید، PC کیک را میپذیرد زیرا کمترین انحصار غولهای فناوری است که با بازیهای Web3 مخالف هستند. همچنین به فروش سخت افزاری مانند VR وابسته نیست. با این حال، وقتی نوبت به پیش بینی آینده می رسد، حدس شما به خوبی حدس من است. این برای طراحان و توسعه دهندگان عالی بازی ما است که می توانند ایجاد کنند.
آی تی: در نهایت، توصیه شما به کارآفرینان و توسعه دهندگان اکوسیستم GameFi چیست؟
PB: پس از رونق سرمایهگذاری در سالهای 2021 و 2022، سال 2023 تماماً به کاهش هزینهها و گسترش مسیر مالی شما میپردازد، سپس بازی خود را بسازید و راهحلهای جدید و جذابتری برای بازی ابداع کنید، در حالی که منتظر هستید تا پول VC دوباره ظاهر شود. همچنین، برای ارتباطات، اتحاد و مشارکت با شرکت هایی که برای شما در زمینه کاری شما هم افزایی هستند، شبکه کنید. صرافی ها، بلاک چین های ردیف 0،1،2،3، مولدهای متاورس، افزونه های آواتار، ناشران بازی Web3، ارائه دهندگان میان افزار و غیره.
برگستروم بحث را با تاکید بر این که با توجه به اندازه بازار کلی بازی ها و شتاب فعلی، تا سال 2023 بزرگترین کاربرد تک مصرف کننده بلاک چین خواهد بود، به پایان رساند.
نویسنده: Arijit Sarkar