سازمان دیده بان اتحادیه اروپا تبلیغات کریپتو در اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و توییتر را هدف قرار می دهد


بزرگترین گروه حقوق مصرف کننده اروپا ادعا می کند که بازاریابان رمزنگاری در شبکه های اجتماعی محبوب تبلیغات گمراه کننده ای انجام می دهند و در نتیجه مصرف کنندگان را در معرض آسیب جدی قرار می دهند.

بزرگترین گروه حقوق مصرف کننده اروپا ادعا می کند که بازاریابان رمزنگاری در شبکه های اجتماعی محبوب تبلیغات گمراه کننده ای انجام می دهند و در نتیجه مصرف کنندگان را در معرض آسیب جدی قرار می دهند. شکایت خاصی به کمیسیون اروپا ارائه شده است.

در 8 ژوئن، سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) گفت: «اغراق یا آسیب؟ ترفند بزرگ رمزنگاری رسانه های اجتماعی.’ در یک سند 20 صفحه ای، BEUC بیان می کند که مصرف کنندگان به طور کامل از خطرات مرتبط با کریپتو آگاه نیستند.

این گزارش نمونه هایی از اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و تیک تاک گرفته و آنها را «بازیگران کلیدی» در تبلیغات کریپتو می نامد. در یکی از موارد مربوط به فیس بوک، او بیان می کند که تبلیغات کریپتو با ممنوع کردن تبلیغ پلت فرم های مالی بدون مجوز، قوانین را دور زده است. اعلامیه اظهار داشت:

“TikTok، Instagram، Twitter و YouTube مسئول اجازه گسترش تبلیغات گمراه کننده ارزهای دیجیتال از طریق تبلیغات و تأثیرگذاران هستند. این یک رویه تجاری ناعادلانه است که مصرف کنندگان را در معرض آسیب جدی (از دست دادن قابل توجه پول) قرار می دهد.”

این گزارش ادای احترامی به توییتر و اقدام ایلان ماسک برای قرار دادن Doge، طلسم Dogecoin دارد، علی‌رغم اینکه پلتفرم‌ها هرگونه تبلیغات رمزنگاری را ممنوع کرده‌اند. BEUC همچنین به اصطلاح “finfluencers” به عنوان “منبع مهم اطلاعات” برای مخاطبان جوان تر اشاره می کند.

مرتبط با: مقامات اتحادیه اروپا می خواهند تمام محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب گذاری شود

علی‌رغم تلاش‌های تنظیم‌کننده‌های ملی واحد برای مبارزه با تبلیغات گمراه‌کننده، این موضوع همچنان فاقد رویکرد پیچیده است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر یک مبنای قانونی برای اقدام در سطح اتحادیه اروپا وجود دارد – یک دستورالعمل رفتارهای تجاری ناعادلانه (UCPD) و یک نهاد برای اجرای تحریم – یک شبکه همکاری حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا (شبکه CPC):

«در حالی که این موضوع نیازمند رویکرد مشترک شبکه CPC است، که عمدتاً به طور جمعی بر اساس UCPD عمل می‌کند و پلتفرم‌های مورد استفاده برای ارتقای دارایی‌های کریپتو و خدمات مرتبط را هدف قرار می‌دهد، همچنان باید در سطح ملی به آن پرداخته شود.»

این گزارش از CPC-Network می‌خواهد تا از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی درخواست کند که شرایط سخت‌تری را در سیاست‌های تبلیغاتی خود اعمال کنند، اینفلوئنسرها را از تبلیغ محصولات کریپتو در شرایط استفاده خود منع کنند و در مورد اثربخشی اقدامات معرفی‌شده به کمیسیون اروپا گزارش دهند. درجا.

در همین حال، در فرانسه، سنا اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که به شرکت‌های رمزنگاری ثبت‌شده اجازه می‌دهد اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی را برای اهداف تبلیغاتی و تبلیغاتی استخدام کنند.

مجله: بیت کوین در مسیر برخورد با وعده های «نت صفر» است




نویسنده: David Attlee

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید