در زمان اوج مصرف، سیستم هوش مصنوعی DoorDash به طور خودکار به تماسهای تلفنی پاسخ میدهد و بار رستورانها را کاهش میدهد.
پلت فرم خدمات تحویل غذا DoorDash فناوری هوش مصنوعی را برای مشتریان رستوران ادغام می کند. این باعث میشود مشتریان سفارشهای غذایی خود را به جای کارکنان پرمشغله داخلی، به رباتهای مجهز به هوش مصنوعی ارسال کنند.
DoorDash در 28 آگوست اعلام کرد، سیستم جدید سفارش صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی به تماسهای تلفنی مشتریان پاسخ میدهد و در اختیار «اپراتورهای منتخب» قرار خواهد گرفت.
گزارش روند سفارش آنلاین رستوران در سال 2023 این شرکت نشان داد که در حالی که 20 درصد از مشتریان سفارشات غذای خود را از طریق تلفن انجام می دهند، تا 50 درصد از تماس های مشتریان بی پاسخ می ماند و در نتیجه ضرر و زیان قابل توجهی برای رستوران ها به همراه دارد.
راجات شراف، رئیس محصول و طراحی در DoorDash، گفت: «مشتریان از رستورانها انتظار بیشتری دارند و به نوبه خود، رستورانداران از ما راهحلهای با فناوری پیشرفتهتر، از جمله پشتیبانی کانالهای تلفنی برای ملاقات با مشتریان در جایی که سفارش میدهند، انتظار دارند.
بر اساس این بیانیه، DoorDash هوش مصنوعی و اپراتورهای انسانی را گرد هم میآورد تا اطمینان حاصل کند که تمام تماسهای مشتریان در مدت زمان کوتاهی پاسخ داده میشود و رستورانها را قادر میسازد تا با افزایش تقاضا در زمانهای اوج مصرف پاسخ دهند.
همچنین DoorDash میگوید که سیستم هوش مصنوعی آن میتواند به تماسها به چندین زبان پاسخ دهد و تجربهای شخصی برای مشتری فراهم کند.
![](https://s3.cointelegraph.com/uploads/2023-08/48d5a658-c526-471e-9624-51bfc6171ab6.png)
محبوبیت برنامه های تحویل غذا توسط شخص ثالث طی دو سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. گزارش این شرکت نشان داد که 34 درصد از پاسخ دهندگان فرآیند سفارش غذای خود را با مشاهده برنامه های شخص ثالث مانند DoorDash یا UberEats آغاز کردند که بیش از دو برابر 15 درصد در سال 2021 است.
مرتبط با: OpenAI ChatGPT Enterprise 4 برابر نسخه مصرف کننده را راه اندازی کرد
سیستم سفارش تقویت شده با هوش مصنوعی همچنین پیشنهادات بالقوه ای را برای پر کردن وعده های غذایی خود به مشتریان ارائه می دهد. DoorDash می گوید این حرکت فروش کلی رستوران ها را افزایش می دهد.
در ماه می، فست فود زنجیره ای Wendy’s هنگامی که اعلام کرد یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “Wendy’s FreshAI” را برای دریافت سفارشات از مشتریان Drive-thru معرفی می کند، سروصدای زیادی به پا کرد.
چشم هوش مصنوعی: اپل هوش مصنوعی جیبی، قرارداد موسیقی جعلی عمیق، GPT-4 را هیپنوتیزم می کند
نویسنده: Tom Mitchelhill