ظاهراً بیمه کردن کاربران و پلتفرم‌های کریپتو بسیار دشوار است


به گفته یکی از مدیران بیمه، یک ارائه‌دهنده بیمه کریپتو معمولاً حداقل 2000 متغیر را در 20 حوزه ریسک ارزیابی می‌کند قبل از اینکه یک پلتفرم را بیمه کند.

مدیران بیمه و کریپتو به کوین تلگراف گفتند که ارائه دهندگان بیمه کریپتو زمان زیادی را صرف تصمیم گیری در مورد ارائه پوشش به یک شرکت رمزنگاری می کنند و تقریباً هیچ یک از آنها به افراد تضمین نمی دهند.

سال گذشته، 3.9 میلیارد دلار از شرکت‌های رمزنگاری، پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز و کاربران به سرقت رفت که نسبت به سال قبل 22 درصد افزایش داشت – و این فقط با احتساب هک‌ها و سوء استفاده‌ها است. برخی معتقدند که سال 2023 می تواند حتی بدتر باشد.

ریموند زنکیچ، رئیس شرکت بیمه ارزهای دیجیتال Evertas، به کوین تلگراف گفت که ارزیابی اولیه خطرات یک پلتفرم کریپتو یک فرآیند پیچیده است.

او توضیح داد که در ابتدا، یک پذیره نویسی – فرآیند ارزیابی و تجزیه و تحلیل ریسک های بیمه دارایی ها – “بر اساس یک فرم درخواست بسیار دقیق” انجام می شود که شامل خرد کردن 2000 متغیر در 20 حوزه ریسک است.

Zenkich گفت: “یک عامل خطر مهم مدیریت کلید است: اینکه آیا کلیدها در کیف پول گرم، گرم یا سرد ذخیره می شوند.”

او افزود که این فقط به همین جا ختم نمی شود، زیرا “چند درجه گرم و سرد است که هر کدام مشخصات ریسک خاص خود را دارند.”

در 14 آوریل، صرافی ارزهای دیجیتال Bitrue دچار سوء استفاده از کیف پول داغ شد که در آن مهاجمان نزدیک به 23 میلیون دلار دارایی های رمزنگاری شده را سرقت کردند. به گفته این شرکت، کیف پول داغ آسیب دیده کمتر از 5 درصد از کل وجوه صرافی را در خود جای داده است، در حالی که کیف پول های باقی مانده “به خطر نیفتاده اند”.

زنکیچ توضیح داد که پس از تعیین سطح ریسک ذخیره سازی، شرکت باید هزاران «متغیر تجاری، فناوری و عملیاتی» را بررسی کند تا بتواند میزان حق بیمه را محاسبه کند:

هنگامی که ما پاسخ همه سوالات معتبر را داریم، تعیین می کنیم که چه نوع حق بیمه ای را برای توجیه ریسک گرفتن باید دریافت کنیم.”

با این حال، ارائه‌دهندگان بیمه کریپتو اغلب تمایلی به بیمه کردن افرادی که دارایی‌های خود را در صرافی ندارند – برای مثال از طریق خودسرپرستی یا روش‌های دیگر، ندارند.

آدریان پرزلوزنی، مدیر عامل صرافی مستقل استرالیا، گفت این امر به این دلیل است که برای مشتری «بسیار دشوار» است که به ارائه‌دهنده بیمه خود ثابت کند که در واقع ارز رمزنگاری شده را از دست داده و نه اینکه خودشان آن را خریداری کنند.

پرزلوزنی توضیح داد که اگرچه ارائه‌دهنده فقط دارایی‌ها را در بستر صرافی بیمه می‌کند، “مشتریان آن ارتباط مستقیمی با بیمه‌گر دارند” و می‌توانند در هنگام ثبت نام با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، “انتخاب کنند که پوشش بیمه 100٪ داشته باشند”.

او افزود که این یک قرارداد بیمه طولانی است که همه چیز را از هک گرفته تا “سرقت ناشی از تیم ما” پوشش می دهد.

مرتبط با: آیا می توانید بیت کوین دزدیده شده را از کلاهبرداری رمزارز بازیابی کنید؟

در همین حال، سخنگوی صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به کوین تلگراف گفت که صندوق بیمه اضطراری، صندوق دارایی امن برای کاربران (SAFU)، به صورت داخلی مدیریت می شود.

«صندوقی متعلق به بایننس. [that] آنها در ژوئیه 2018 برای محافظت از منافع کاربران تأسیس شدند.

سخنگوی SAFU گفت: «از دست دادن تأیید شده یک کاربر ناشی از آسیب‌پذیری یا نقص دیگر در سیستم‌های امنیتی و/یا پروتکل‌های امنیتی Binance، تحت پوشش SAFU قرار خواهد گرفت».

با این حال، سایمون دیکسون، مدیرعامل پلتفرم سرمایه‌گذاری آنلاین BnkToTheFuture، معتقد است که ارائه‌دهندگان بیمه سنتی چیزی برای یادگیری از همتایان رمزنگاری خود برای بهبود شیوه‌های خود دارند.

“با قراردادهای هوشمند، فرصتی برای ارتقای بیمه سنتی و قابل دسترس تر کردن آن برای همه وجود دارد، زیرا من مشتاقانه منتظر رشد صنعت ما به عنوان صنعتی با دردسرهای رو به رشد معمول هستم.”

مجله: Hyperbitcoinization ادامه دارد، RFK به دنبال اهدای بیت کوین و اخبار دیگر: Hodler’s Digest، 14-20 می




نویسنده: Ciaran Lyons

اشتراک گذاری و حمایت

تصویر امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید