دعواهای حقوقی FTX باعث می‌شود که شرکت‌های ارزهای دیجیتال، اینفلوئنسرها معاملات تاییدیه را رد کنند


برخی از اینفلوئنسرهای کریپتو پس از دیدن اینکه اگر اوضاع برای شرکت بد پیش برود چه اتفاقی می‌افتد، پیشنهادهای تأیید سودآوری ارائه می‌کنند.

پدیده‌های رمزنگاری از زمان فروپاشی صرافی FTX در سال گذشته، رویکرد محتاطانه‌ای را برای معاملات تأیید اتخاذ کرده‌اند، و چندین سلبریتی به دلیل نقش ادعایی خود در ترویج آن شکایت کردند.

در ماه مارس، یک شکایت دسته جمعی به ارزش یک میلیارد دلار مطرح شد که در آن هشت اینفلوئنسر از “فریبکاری رمزنگاری FTX بدون افشای غرامت” حمایت کردند.

اینفلوئنسرها به کوین تلگراف گفتند که این به عنوان زنگ خطری عمل می کند – حامیان شرکت های رمزنگاری باید بدانند که اگر شرکت علیه آنها مخالفت کند، پیروان آنها می توانند در آینده علیه آنها اقدام قانونی انجام دهند.

برای تیفانی فونگ، وبلاگ نویس کریپتو، که پس از سقوط با مصاحبه با مدیر عامل سابق FTX، سم بنکمن-فرید، به شهرت رسید، حمایت از شرکت های رمزنگاری در رسانه های اجتماعی او در حال حاضر شغل او نیست.

تیفانی فونگ با بنجامین کوون، مفسر رمزارز، عکس گرفته شد. منبع: توییتر

فونگ به کوین تلگراف گفت: «من نمی‌خواهم چیزی را تبلیغ کنم که به طور بالقوه بتواند مشتریان را فریب دهد، زیرا بسیاری از شرکت‌های معتبر زمانی زیر بار رفته‌اند.

فونگ اعتراف کرد که پیشنهادات زیادی دریافت کرده است اما “به اکثر آنها پاسخ نداد” زیرا معتقد است که خطرات بیشتر از پاداش است.

من نمی دانم چقدر پول را رد کردم. من فقط در حال حاضر لذت نمی برم.

DeFi Dad که 152300 دنبال کننده در توییتر دارد، گفت که فرصتی برای حمایت از محتوای خود توسط FTX به او داده شده است.

او گفت: “من نمی دانم با انتخاب نکردن کار با FTX چقدر پول را رد کردم، اما نگاه کردن به گذشته بهترین تصمیم بود.”

آژانس‌های بازاریابی که اینفلوئنسرها و معاملات برند را ترکیب می‌کنند، ترس‌ها را در هر دو طرف کسب‌وکار تشخیص داده‌اند.

نیکیتا ساچدف، مدیر عامل و بنیانگذار Luna PR، به کوین تلگراف گفت که نه تنها اینفلوئنسرها در مورد معاملات تاییدیه محتاط تر هستند، بلکه خود شرکت های رمزنگاری نیز محتاط هستند.

افزایش بررسی‌ها و نگرانی‌های حقوقی باعث شده است که اینفلوئنسرها و شرکت‌های ارز دیجیتال در همکاری‌های خود محتاط‌تر شوند.

ساچدف خاطرنشان کرد که زمستان طولانی کریپتو، شرکت‌های کریپتو را مجبور به کاهش بودجه کرده است و افزود که “کاهش کلی در معاملات اینفلوئنسرها وجود داشته است.”

راسموس راسموسن، مدیر بازاریابی بازی Polygon NFT Planet IX، به Cointelegraph گفت:

به نظر می‌رسد بسیاری از اینفلوئنسرهای ریشه‌دار قدمی به عقب برداشته‌اند و شیوه ارائه خدمات خود را ارزیابی کرده‌اند.»

با این حال، هزینه های دریافت شده در اجرای این معاملات سرسام آور است.

«ما دیده‌ایم که اینفلوئنسرهای کریپتو تا ۶ رقم برای معاملات اسپانسری دریافت می‌کنند، که اغلب بازتابی از دنبال‌کردن و دسترسی آن‌ها است. ما همچنین با میلیون‌ها نفر از افراد مشهور که از پروژه‌های web3 حمایت می‌کنند ملاقات کرده‌ایم.

مرتبط با: رئیس سابق SEC به اینفلوئنسرها هشدار می دهد که به دلیل دستکاری قیمت کریپتو پیگرد قانونی داشته باشند

در همین حال، Mason Versluis که پست‌هایی را به‌عنوان Crypto Mason برای بیش از یک میلیون دنبال کننده در TikTok ارسال کرده است، «به دلایل اشتباه» شاهد افزایش معاملات برندهای رمزنگاری شده است.

ورسلوئیس به کوین تلگراف توضیح داد که حماسه FTX به طور شگفت انگیزی فضای کریپتو را گسترش داده است، که منجر به ظهور مشاغل جدید رمزنگاری شده و فعالانه به دنبال تأثیرگذاران برای معاملات برند است.

زمانی که SBF در سرتاسر جهان خبرساز شد، به بسیاری یادآوری شد که کسب‌وکارهای رمزنگاری و رمزنگاری را راه‌اندازی کنند.

کریپتو بلاگر MegBzk پیشنهاد می کند که اینفلوئنسرها باید قبل از حمایت از یک شرکت تحقیقات خود را انجام دهند.

“شما باید بدانید که با چه کسانی، در داخل و خارج، به بهترین شکل ممکن کار می کنید. [and] بیش از یک نفر به آنها نگاه کنند.

مجله: “مسئولیت اخلاقی”: آیا بلاک چین واقعا می تواند اعتماد به هوش مصنوعی را تقویت کند؟




نویسنده: Ciaran Lyons

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید