Corporate America سرانجام توجه Web3: وکیل علامت تجاری ایالات متحده را به خود جلب کرد


درخواست های علامت تجاری که در سال جاری ساخته شده اند بخش های مختلفی را پوشش می دهند.

امسال شاهد هجوم درخواست‌های علامت تجاری بوده‌ایم که توسط شرکت‌های مختلفی که مایل به پیوستن به اقدام Web3 هستند ثبت شده است. به گفته مایک کوندودیس، وکیل علامت تجاری دارای مجوز USPTO، تا نوامبر، در مجموع 4999 درخواست علامت تجاری ایالات متحده برای ارزهای دیجیتال و کالاها/خدمات مرتبط دیجیتال ثبت شده است.

به گفته وکیل علامت تجاری دارای مجوز USPTO، آینده اکوسیستم Web3 “روشن” به نظر می رسد و “پذیرش جریان اصلی اجتناب ناپذیر است”. در مصاحبه کوین تلگراف با مایک کوندودیس در زیر درباره تأثیر ثبت علامت تجاری Web3 بر آینده اکوسیستم Web3 بیشتر بدانید.

Cointelegraph طیف گسترده ای از داستان های ثبت علامت تجاری را در سال 2022 پوشش داد، از برندهای لوکس مانند هرمس گرفته تا برندهای خودرویی مانند فورد، که همگی برای اکوسیستم Web3 پیشنهاد دادند. در مصاحبه ما، مایک کندودیس توضیح داد که از گستره و ترکیب شرکت‌هایی که علائم تجاری را برای اکوسیستم Web3 ثبت کرده‌اند، شگفت‌زده شده است.

س: چه چیزی شما را در مورد برنامه های کاربردی علامت تجاری دامنه Web3 در سال جاری شگفت زده کرد؟ آیا مشاهدات جالبی از دیدگاه خود دارید؟

یکی از بزرگترین شگفتی ها، نمایندگی صنایع مختلف در برنامه های کاربردی علامت تجاری Web3 امسال است. ما پرونده‌های فروشگاه‌های مواد غذایی، مارک‌های غذای حیوانات خانگی، تیم‌ها و لیگ‌های ورزشی، شهرها و جاذبه‌ها، کازینو/شرکت‌های بازی و حتی نمایش‌های بازی را دیده‌ایم. این سالی بود که وب 3 توجه شرکت های بزرگ آمریکا را به خود جلب کرد.

س: آیا از نوع شرکت هایی که علائم تجاری را برای اکوسیستم Web3 ثبت کرده اند شگفت زده شده اید؟ آیا آماری در مورد انواع شرکت هایی که بیشترین درخواست های علامت تجاری را برای دامنه Web3 ثبت کرده اند وجود دارد؟ (- به عنوان مثال: شرکت های مواد غذایی، شرکت های مشروبات الکلی یا شرکت های خودروسازی؟)

بله، امسال شگفتی‌هایی وجود داشت و موج جدید برنامه‌های کاربردی علامت تجاری Web3 شامل برخی از برنامه‌های کاربردی علامت تجاری جالب بود. به عنوان مثال، ما برنامه های کاربردی علامت تجاری Web3 را از شرکت های کرایه اتومبیل دیده ایم. کاملاً مشخص نیست که چه مقدار از بازار ممکن است برای اجاره اتومبیل مجازی یا NFTهای کرایه اتومبیل در متاورس وجود داشته باشد.

در همان زمان، ما شاهد اشباع شدن برخی از صنایع هستیم – همه بازیگران اصلی برنامه های کاربردی علامت تجاری Web3 را ثبت کرده اند. برخی از این بخش ها عبارتند از فست فود، خدمات مالی، پوشاک، کالاهای لوکس و کفش.

مشاهده طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی علامت تجاری ثبت شده در سال جاری نشان می دهد که پذیرش جریان اصلی فناوری Web3 اجتناب ناپذیر است و همچنین نشان می دهد که اکوسیستم پتانسیل رشد و تکامل در آینده را دارد. وکیل علامت تجاری دارای مجوز USPTO افکار خود را در مورد آنچه که معتقد است آینده Web3 بر اساس برنامه های کاربردی علامت تجاری قبلاً ثبت شده خواهد بود به اشتراک گذاشت.

س: بر اساس ثبت علامت تجاری برای اکوسیستم Web3، به نظر شما آینده Web3 (فناوری بلاکچین مانند Metaverse، Cryptocurrency و NFTs) چه خواهد بود؟

من فکر می کنم آینده روشن است و پذیرش جریان اصلی اجتناب ناپذیر است. قطعاً نیروهای اقتصاد کلان و چالش های نظارتی وجود دارد که باید در کوتاه مدت بر آنها غلبه کرد. با این حال، بر اساس فعالیت علامت تجاری Web3 که من دیده ام، بسیاری از برندهای بزرگ وجود دارند که در حال آماده شدن برای سرمایه گذاری هنگفت در Web3 هستند، زیرا مزایا و فرصت های ارائه شده توسط فناوری های بلاک چین را درک می کنند. این سرمایه گذاری باید شتاب مستمری برای پذیرش اکوسیستم Web3 ایجاد کند.

س: آیا فکر می‌کنید شرکت‌هایی که برای علامت‌های تجاری در Metaverse، Cryptocurrency و NFTs درخواست می‌کنند، نقش مهمی در پذیرش فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین دارند؟

بله، من معتقدم شرکت‌هایی که درخواست‌های علامت تجاری جدید را در این زمینه‌ها ثبت می‌کنند، برای پذیرش و اجرای گسترده فناوری‌های مبتنی بر وب۳ و بلاک چین ضروری هستند. چندین چالش تکنولوژیکی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد و برای پذیرش گسترده Web3 به زمان و هزینه نیاز دارد. بیانیه های علامت تجاری Web3 امروزی نشان دهنده کاتالیزورهای اقتصادی برای تامین مالی سرمایه گذاری مورد نیاز برای غلبه بر چالش های تکنولوژیکی است. و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها به مرور زمان، فناوری را در اختیار شرکت‌های کوچک‌تر و متوسط‌تر قرار می‌دهد.

طیف گسترده ای از شرکت ها، از جمله برندهای مراقبت های بهداشتی، بیمه و الکل، علائم تجاری را برای فعالیت های مرتبط با NFT ها، Cryptocurrency و Metaverse ثبت کرده اند. با این حال، به دلیل موانع نظارتی که برای ادغام کامل در این حوزه باید بر آن ها غلبه کنند، ممکن است نتوانند به راحتی مانند سایر برندها، مانند برندهای لباس، در این زمینه حرکت کنند.

س: آیا فکر می کنید شرکت ها ممکن است قبل از حرکت در فضای Web3 نیاز به غلبه بر چالش های نظارتی داشته باشند و بر آنها غلبه کنند؟

من فکر می کنم این یک موضوع صنعتی است. به عنوان مثال، در صنایعی که به شدت تنظیم شده‌اند، مانند مراقبت‌های بهداشتی و بیمه، من فکر می‌کنم که با تلاش شرکت‌ها برای پیروی از مقرراتی که ممکن است با در نظر گرفتن Web3 نوشته نشده باشند، دردسرهای فزاینده‌ای وجود خواهد داشت. در مقابل، به نظر می رسد صنایعی که بار نظارتی کمتری دارند، مانند پوشاک یا کالاهای لوکس، مسیر آسان تری برای Web3 دارند.

س: آیا ثبت علائم تجاری برای اکوسیستم Web3 گران است؟ فکر می‌کنید شرکت‌ها به طور متوسط ​​برای برنامه‌های علامت تجاری مبتنی بر Web3 چقدر می‌پردازند؟

یکی از جنبه های جذاب علائم تجاری این است که ثبت آنها گران نیست. بسیاری از برنامه های جدید علامت تجاری Web3 را می توان به صورت حرفه ای با کمتر از 2000 دلار تهیه و ثبت کرد. این امر آنها را به یک معامله نسبی تبدیل می کند، به خصوص زمانی که با هزینه های رسیدگی به یک اختلاف علامت تجاری بدون ثبت علامت تجاری فدرال مقایسه شود.

س: آیا فکر می کنید بازار نزولی ارزهای دیجیتال بر تعداد شرکت هایی که علائم تجاری را در اکوسیستم Web3 ثبت می کنند تأثیر منفی گذاشته است؟

بله، به نظر می‌رسد چالش‌های بازار ارزهای دیجیتال، همراه با نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی گسترده‌تر، تأثیر قابل‌توجهی بر تعداد اپلیکیشن‌های جدید علامت تجاری Web3 دارند. تعداد برنامه های کاربردی علامت تجاری جدید برای اکوسیستم Web3 در نیمه دوم سال 2022 نزدیک به 40 درصد کاهش یافت.

شرایط کنونی بازار، که توسط بازار نزولی طولانی و سقوط ناگهانی FTX تشدید شده است، بر کل اکوسیستم آسیب وارد کرده است. اگرچه پتانسیل تجاری اکوسیستم Web3 هنوز بسیار زیاد است، کندودیس پیش‌بینی کرد که تعداد درخواست‌های ثبت نام تجاری برای اکوسیستم ممکن است لزوماً در سال آینده به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش نیابد. یک بازار نزولی بدون پایان پیش بینی شده و یک رکود اقتصادی که به طور گسترده پیش بینی می شود.

س: آیا انتظار دارید در سال آینده شاهد افزایش برنامه های کاربردی علامت تجاری برای دامنه وب 3 باشید؟ یا منتظر کاهش سرعت کارها هستید؟

ما انتظار افزایش نداریم. انتظار داریم همین تعداد اپلیکیشن را ببینیم.

تعداد اپلیکیشن های جدید علامت تجاری Web3 در نیمه دوم سال جاری کاهش یافته است. به نظر می رسد این کاهش در پاسخ به نگرانی ها در مورد رکود، سایر نگرانی های اقتصاد کلان و بازار نزولی ارزهای دیجیتال باشد. از آنجایی که این نگرانی ها احتمالاً در سال 2023 ادامه خواهند داشت، ما انتظار داریم اثرات آنها ادامه یابد.

س: آیا افکار و نظرات مرتبطی در مورد علائم تجاری ثبت شده برای اکوسیستم Web3 و افکار/نظرات خود در مورد فناوری بلاک چین مانند Metaverse، Cryptocurrency و NFT دارید؟

پتانسیل تجاری اکوسیستم Web3 قابل توجه است. و علیرغم بادهای مخالف فعلی، Web3 در چند سال آینده به سمت پذیرش جریان اصلی ادامه خواهد داد. برندها در این اکوسیستم به حفاظت نیاز دارند، همانطور که در «دنیای واقعی» امروزی نیاز دارند. آنها همچنین هنگام انتقال و/یا گسترش به اقتصاد مجازی Web3 به محافظت نیاز خواهند داشت. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها برای علائم تجاری Web3 اقدام می کنند.

به نظر می رسد عجله اولیه برای ثبت درخواست های علامت تجاری Web3 دوره خود را به پایان رسانده است. ما اکنون شاهد ادغام محصولات و خدمات Web3 در استراتژی های اصلی علامت تجاری هستیم. در آینده، انتظار دارم محصولات و خدمات سنتی یا «دنیای واقعی» و همچنین محصولات و خدمات NFT، Crypto، و Metaverse در برنامه‌های کاربردی علامت تجاری گنجانده شوند.


نویسنده: Judith BannermanQuist

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید