یک نظرسنجی جهانی از مصرف کنندگان از Salesforce نشان داد که بی اعتمادی فزاینده ای نسبت به شرکت هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، نشان می دهد، در حالی که یک نظرسنجی استرالیایی نشان می دهد که بسیاری معتقدند هوش مصنوعی بیش از آنکه حل کند مشکلات ایجاد می کند.
بر اساس یک نظرسنجی جدید Salesforce، مصرفکنندگان در حال توسعه یک «شکاف اعتماد» با شرکتهایی هستند که از هوش مصنوعی استفاده میکنند، که نگرانیهای زیادی را در مورد استفاده غیراخلاقی احتمالی از فناوری ایجاد میکند.
شرکت نرم افزاری ارتباط با مشتری نتایج نظرسنجی خود را از بیش از 14000 مصرف کننده و شرکت در 25 کشور در 28 آگوست منتشر کرد. نتایج نظرسنجی نشان داد که تقریباً سه چهارم مشتریان نگران استفاده غیراخلاقی از هوش مصنوعی هستند.
بیش از 40 درصد از مشتریان مورد بررسی به شرکتها در استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی اعتماد ندارند و تقریباً 70 درصد گفتند که با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی قابل اعتماد بودن برای شرکتها مهمتر است.
یک چیز واضح است: خطر شکاف اطمینان هوش مصنوعی وجود دارد.
از آنجایی که کسبوکارهای بیشتری از هوش مصنوعی استفاده میکنند، این به برندها بستگی دارد که اعتماد مشتریان خود را جلب کنند.
یافتههای بیشتر از گزارش وضعیت مشتری متصل جدید را بررسی کنید: https://t.co/YJhtaHQQZk pic.twitter.com/Roa0BJjFoQ
— Salesforce (@salesforce) 28 آگوست 2023
Salesforce تاکید کرد که پاسخ دهندگان از سال گذشته کمتر برای استفاده از هوش مصنوعی باز بوده اند.
در نظرسنجی سال 2022، بیش از 80 درصد از خریداران شرکتها و 65 درصد از مصرفکنندگان آماده استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تجربیات بودند. هر دو به ترتیب به 73 و 51 درصد کاهش یافتند.
مشکلات بیشتر از آن است که حل کند
در همین حال، یک نظرسنجی جداگانه از نزدیک به 1500 استرالیایی در 28 آگوست توسط شرکت تحقیقات بازار روی مورگان نشان داد که حدود 60 درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که هوش مصنوعی “بیشتر از آن که حل کند مشکلات ایجاد می کند”.
از هر پنج نفر یک نفر معتقد بود که فناوری تا سال 2043 برای بشریت رو به انقراض خواهد بود. این بازتاب ترس کارشناسان هوش مصنوعی بود که در ماه مه نامه ای را امضا کردند که در آن به رسمیت شناختن کاهش خطر انقراض انسان از هوش مصنوعی باید یک اولویت جهانی باشد.
![](https://s3.cointelegraph.com/uploads/2023-08/a35a9425-a45b-411f-b3af-42d75b71bbad.png)
با این حال، در حالی که دو ربات اخیر بی اعتمادی فزایندهای به هوش مصنوعی نشان میدهند، دیگری نشان میدهد که اکثریت در ایالات متحده حتی نامی از معروفترین چت ربات هوش مصنوعی نشنیدهاند، چه رسد به استفاده از آن.
مرتبط با: OpenAI ChatGPT Enterprise 4 برابر نسخه مصرف کننده را راه اندازی کرد
گزارش Pew Research از بیش از 5000 آمریکایی در 28 اوت نشان داد که 18٪ از آنها در واقع از ChatGPT OpenAI استفاده می کردند.
در مجموع، حدود یک چهارم در مورد ربات چت شنیده بودند، و گروهی که با ChatGPT آشنا بودند، بیشتر افراد زیر 30 سال (حدود 40٪) بودند که حداقل یک بار از ربات استفاده کرده بودند.
![](https://s3.cointelegraph.com/uploads/2023-08/b314b1f3-79e3-4a37-81da-cc1627ffc21a.png)
در حالی که یک بحث جهانی در مورد چگونگی تنظیم AI وجود داشت، هر دو طرف جناح سیاسی ایالات متحده که از ChatGPT (در کل حدود 70٪) آگاه بودند، به نگرانی بزرگتری اشاره کردند که دولت به اندازه کافی در تنظیم استفاده از هوش مصنوعی پیش نرفته است. چت ربات ها
مجله: چگونه هوش مصنوعی را کنترل کنیم و افراد را با کریپتو تشویق کنیم؟
نویسنده: Jesse Coghlan