گزارش پایان سال Accenture نشان داد که با وجود روشهای پرداخت سنتی که بر بسیاری از بازارها تسلط دارند، مصرفکنندگان در مورد ارزهای دیجیتال کنجکاو هستند.
در طول سال گذشته، فضای کریپتو با نوسانات و رسواییهای مداوم بازار مواجه بوده است که بر اعتماد مصرفکننده به این صنعت تأثیر منفی گذاشته است. با این حال، گزارش پایان سال Accenture نشان داد که مصرفکنندگان همچنان ارزهای رمزنگاری شده را در اختیار دارند و بلندمدت هستند.
طبق گزارش پرداختهای مصرفکننده جهانی Accenture در سال 2022، در حالی که بسیاری از مصرفکنندگان هنوز روشهای پرداخت سنتی مانند پول نقد یا کارتهای اعتباری را ترجیح میدهند، از هر پنج مصرفکننده مورد بررسی، یک نفر صاحب ارز دیجیتال است.
28 درصد از دارندگان کریپتو می گویند انتخاب آنها برای ورود به فضای کریپتو به دلیل سرمایه گذاری بلندمدت است. با این حال، 22٪ از مصرف کنندگان می گویند که انتخاب آنها برای ورود به رمزنگاری به دلیل “کنجکاوی” فضا است.
سایر دلایل جایگزین مربوط به گزینه های مالی جایگزین و پرداخت های فرامرزی بود.
«فقدان استانداردسازی و پیچیدگی ترتیبات هماهنگسازی در سراسر حوزههای قضایی ممکن است از استفاده از CBDC برای معاملات فرامرزی جلوگیری کند.»
این گزارش همچنین تاکید کرد که اثرات نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال «ممکن است پذیرش آنها را کاهش دهد، حداقل تا زمانی که بازار منظمتر شود».
در حال حاضر، تنها 23 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به کیف پول های کریپتو برای ارائه یک محیط امن برای پرداخت ها و خریدها اعتماد دارند.
همچنین صحبت از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به عنوان یک روش پرداخت جایگزین در آینده وجود دارد، اما هنوز چالشهای زیادی وجود دارد.
این نظرسنجی در اوت و سپتامبر 2022 به 16000 مشتری در 13 کشور در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی رسید.
مربوط: ارائه راه حل های مبتنی بر جامعه برای وام های رمزنگاری می تواند مشکلات اعتماد را حل کند
با وجود تردیدهای اخیر در بازار، روش های پرداخت نسل بعدی در حال افزایش است. علاوه بر پول نقد، کارت، چک و تجارت الکترونیک، این شامل کیف پول های دیجیتال، ارزهای دیجیتال، پرداخت های احراز هویت بیومتریک و پرداخت های متاورس می شود.
مورد دوم به ویژه با فراگیرتر شدن فراوجه و تعاملات در واقعیت دیجیتال مطرح خواهد شد.
با این حال، در حال حاضر، این گزارش به این نتیجه میرسد که 58 درصد از مصرفکنندگان به دلیل عدم اعتماد به ارائهدهندگان پرداخت موجود، هنوز در انجام تراکنشهای ابرداده مردد هستند. این بدان معنا نیست که مصرف کنندگان کنجکاو نیستند.
گزارش اخیر دیگری از Capgemini می گوید که بیش از 90 درصد از مصرف کنندگان در مورد دنیای ابرداده و اینکه چگونه می تواند تجربه آنلاین آنها را تغییر دهد تعجب می کنند.
نویسنده: Savannah Fortis
ارسال پاسخ