استماع کریپتو کنگره نشان دهنده بن بست سیاسی بر سر دارایی های دیجیتال است


این محاکمه به شدت از SEC انتقاد کرد که از آن خواست تا مسائل نظارتی را به دست کنگره بگیرد و CFTC را تقویت کند.

در 10 می، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده و کمیته کشاورزی اولین جلسه استماع مشترک خود را در مورد مقررات دارایی دیجیتال برگزار کردند. این رویداد مانند ادامه منطقی یک جلسه استماع اخیر بود که در آن نمایندگان، رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار گری جنسلر را به دلیل نظارت نظارتی مورد انتقاد قرار دادند.

روایت اصلی بیان شده توسط آغازگران محاکمه این بود که کنگره باید در پروژه نظارتی خود مداخله کند تا از قطعیت اطمینان حاصل کند، “قانون گذاری از طریق اجرا” را متوقف کند و به رقابت بین تنظیم کننده ها رسیدگی کند. اما شاید واقعاً نباید اینطور باشد، به اعتقاد من بسیاری از وکلا نیز.

هیل و لینچ

علیرغم ماهیت بین کمیته‌ای این جلسه، با عنوان «آینده دارایی‌های دیجیتال: اندازه‌گیری شکاف‌های نظارتی در بازارهای دارایی دیجیتال»، اعضای کمیته خدمات مالی لحن این رویداد را تعیین کردند.

نماینده فرنچ هیل، یک جمهوری خواه از آرکانزاس، درگیری کنونی بر سر دارایی های دیجیتال را در سخنرانی اصلی خود خلاصه کرد: برخی از قانونگذاران (عمدتا جمهوری خواهان) معتقدند چارچوب مناسبی برای ارزهای دیجیتال در کشور وجود ندارد، در حالی که دیگران (عمدتاً دموکرات ها) به وضعیت فعلی اطمینان دارند. مقررات. برای اطمینان از انطباق کافی است. هیل در رد ماهیت حزبی درگیری عجله کرد و گفت:

هیچ کس در اینجا بحث نمی کند که کریپتو باید از قوانین مستثنی شود یا اینکه باید یک رژیم کاملاً جدید برای آن ایجاد کنیم. در عوض، ما در تلاش هستیم تا اصل «ریسک یکسان، همان مقررات» را برای تغییر قوانین موجود اعمال کنیم.

جای تعجب نیست که استفان لینچ، نماینده دموکرات ماساچوست، پس از سخنرانی هیل موضع مخالفی اتخاذ کرد. لینچ خواستار «روایت صنعت محور» دروغین درباره جنگ منطقه ای بین کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و SEC شد.

به گفته وی، طرفداران صنعت همچنان استدلال می کنند که قوانین فعلی با اقتصاد نوآورانه سازگار نیست زیرا می دانند که مدل های کسب و کار کریپتو با بازارهای معمولی یا قانون حمایت از سرمایه گذار ناسازگار است. بنابراین، ایجاد یک محفظه جدید برای دارایی های دیجیتال غیر ضروری و غیر ضروری به نظر می رسد. به گفته پرلینچ، قانونگذاران باید یک گام به عقب بردارند و واسطه‌هایی را که اغلب ادعا می‌کنند از آنها پیروی نمی‌کنند، بررسی کنند و علی‌رغم ممنوعیت فعلی، تلاش کنند چندین عملکرد مالی را تجمیع کنند.

شهادت ها

برای تفکیک مواضع فعلی در میان اعضای کنگره به عنوان “طرفدار اصلاحات” یا “ضد اصلاحات”، بیشتر شاهدان محاکمه متعلق به اولی بودند.

اندرو دورگی، رئیس پلتفرم سرمایه‌گذاری Web3 Republic Crypto، با برخی از نمایندگان مخالفت کرد و عدم تطابق بین مقررات فعلی و فناوری تجارت غیرمتمرکز و بدون عامل بلاک چین را برجسته کرد.

او ادعا کرد که دارایی‌های دیجیتال ثبت‌شده به‌عنوان اوراق بهادار نمی‌توانند در صرافی‌های ارز دیجیتال موجود معامله شوند، که هیچ‌کدام به عنوان بورس اوراق بهادار ملی ثبت نشده‌اند. دورجی از این تغییر با پیشنهاد گنجاندن تعدادی از تعاریف قانونی در تغییرات آتی دفاع کرد، مانند قرارداد هوشمند مستقل، مجریان قراردادهای هوشمند، ارائه‌دهندگان نقدینگی و اپراتورهای وب‌سایت فرانت‌اند.

متیو کولکین، مدیر سابق بخش بازرگانی و نظارت واسطه مبادله CFTC، به کمیته گفت که اکثر بزرگترین دارایی های دیجیتال از نظر اندازه بازار و حجم معاملات، کالاها هستند و بنابراین باید توسط CFTC تنظیم شوند. اگر کنگره تفاوت‌های ذاتی بین دارایی‌های دیجیتال، که اوراق بهادار هستند، و کالاها را تشخیص دهد، می‌توان به این امر دست یافت.

مارکو سانتوری، مدیر ارشد حقوقی کراکن توضیح داد که کنگره چگونه می‌تواند شکاف‌های موجود در مقررات را پر کند و خاطرنشان کرد که مجلس نمایندگان باید یک چارچوب عملکردی ایجاد کند، وظایف SEC را تعریف کند، و اختیارات CFTC را برای تنظیم بازارها و مبادلات دارایی‌های دیجیتال نقطه‌ای گسترش دهد. همتای او در بنیاد Web3، دانیل شوئنبرگر، به طور کلی موافق بود و نسبت به تلاش برای اعمال قوانین و مقرراتی که به صراحت برای فناوری بلاک چین در فضای دارایی های دیجیتال طراحی نشده اند، هشدار داد.

تیموتی مساد، محقق در مدرسه کندی هاروارد، جایگزینی برای رویکرد پیشنهادی برای رام کردن SEC و به طور بالقوه گسترش اختیارات CFTC ارائه می دهد.

به گفته مساد، بیشتر اصول حمایت از سرمایه گذار صرف نظر از اینکه توکن یک اوراق بهادار یا کالا باشد، یکسان است. از این نقطه به بعد، هر پلتفرم معاملاتی یا وام دهی که «بیت کوین یا اتریوم را معامله می کند» باید به مجموعه ای از اصول اساسی برای همه توکن های معامله شده یا استفاده شده در آن پلتفرم پایبند باشد، حتی اگر در SEC یا CFTC به عنوان اوراق بهادار یا مشتقات ثبت نشده باشند. . ابزار

بن بست سیاسی؟

مانند بسیاری از جلسات کنگره که بر دارایی های دیجیتال تمرکز می کنند، این جلسه قطعا مورد استقبال صنعت قرار گرفت. با این حال، پیامد نهایی این بود که برخی از قانونگذاران به وضوح می خواستند لایحه بزرگ بعدی را از طریق کنگره تصویب کنند و موضع پیشگیرانه SEC را حذف کنند – شاید با تقویت CFTC – و سوال این است که آیا این قصد پس از یک جلسه استماع دیگر به واقعیت نزدیک می شود.

در واقع، باید توجه داشت که در پروژه های قانونی که در حال حاضر منتظر شنیدن کنگره هستند، هیچ کاستی وجود ندارد – یکی از آنها “لایحه کریپتو” Lummis-Gilibrand است. اما موضع قاطع دموکرات ها در سمت SEC، تصور هرگونه تغییر شدید را دشوار می کند، همانطور که مارکوس لوین، یکی از بنیانگذاران شبکه XYO به Cointelegraph گفت:

«شاید نوآوران در فضای دارایی دیجیتال بتوانند به عنوان نوعی سنگر در برابر نفوذ بیش از حد اجرایی عمل کنند. اما در حالی که مجمع فراجناحی و تقسیم شده را بررسی می کنیم، بعید به نظر می رسد که در حال حاضر اتفاق خاصی رخ دهد.

هوارد فیشر، شریک موزس سینگر و مشاور ارشد سابق دعوی قضایی SEC، به هیچ نتیجه خلاقانه ای برای صنعت از جلسات استماع اعتقاد ندارد، به استثنای یک استثنا.

او به کوین تلگراف گفت: «با توجه به تمایزات قابل توجه در مورد اینکه این مقررات در تجارت چقدر خاص است، شانس داشتن توافق کافی در مورد دامنه این ساختار نظارتی (از جمله افرادی که بر این بازار نظارت دارند) خارج از احتمالاً استیبل کوین ها کم است.

قطعنامه پشتیبانی چهار صفحه‌ای برای فناوری بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال معرفی شده به عنوان بخشی از جلسه استماع، روش افشای SEC برای دارایی‌های دیجیتال را مورد انتقاد قرار می‌دهد و بیان می‌کند که نه SEC و نه CFTC صلاحیتی برای واسطه‌ها در بازار نقدی دارایی دیجیتال غیر اوراق بهادار ندارند. .

آخرین: آیا ChatGPT پادشاه است؟ بهترین چت ربات های رایگان هوش مصنوعی در طول آزمون میدانی چگونه عمل کردند؟

اما خود این قطعنامه فاقد هر گونه قدرتی است و تنها توسط مایک جانسون، نماینده جمهوری خواه، حمایت شد. ریچارد هونگ، وکیل سابق دعوای حقوقی SEC و اکنون شریک موریسون کوهن، به کوین تلگراف گفت: «این واقعاً یک نماینده کنگره بود که SEC را سرزنش می کرد. با توجه به حمایت گنسلر، رئیس SEC در حزب دموکرات، او چندان نگران این تصمیم نبود.

به گفته فیشر، آنچه ما شاهد آن هستیم یک بن بست سیاسی است و به این زودی ها لغو نخواهد شد. تلاش‌ها برای حذف صریح SEC از مرجع نظارتی و اجرایی‌اش بعید به نظر می‌رسد که موفقیت‌آمیز باشد، خواه به منظور اعطای این اختیار به CFTC باشد یا به یک آژانس خودتنظیمی جدید. فیشر می گوید و محیط مالی صنعت کریپتو به این تلاش ها کمک نمی کند:

این امر توسط بسیاری به عنوان یک راه در پشتی برای دادن آزادی قوانین به شرکت‌های دارایی دیجیتال تلقی می‌شود. در حالی که این امر از نظر سیاسی در اوایل سال گذشته امکان پذیر بود، از آن زمان چرخه کریپتو در حال فروپاشی بوده است که بعید به نظر می رسد.


نویسنده: David Attlee

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید