گیمرهای گاه به گاه یک مخاطب «بحرانی» برای بازی های بلاک چین: مدیران گیم فای


بسیاری از گیمرهای معمولی هنوز تمایلی به انجام بازی هایی با استفاده از فناوری بلاک چین ندارند، اما مدیران بازی معتقدند که یک بازی خوب می تواند آن را تغییر دهد.

به گفته سه بنیانگذار شرکت بازی‌های بلاک چین، بازار بازی‌های معمولی همچنان یک مخاطب حیاتی برای بازی‌های بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تجارت (NFT) در بازی‌ها خواهد بود.

گیمرهای معمولی، یعنی کسانی که به طور منظم بازی می کنند اما به ندرت زمان قابل توجهی را سپری می کنند، بزرگترین بخش گیمرها در صنعت بازی را تشکیل می دهند.

کایران وارویک، یکی از بنیانگذاران بازی نقش آفرینی بلاک چین ایلوویوم، آن را به دلیل تعداد زیاد بازیکنان معمولی در جمعیت، «بحرانی» خواند.

طبق Exploding Topics، تا سال 2023، بیش از 3 میلیارد بازیکن در سراسر جهان وجود دارد، و تخمین زده می شود که حداقل 1.95 میلیارد بازیکن معمولی باشند.

کایران وارویک، یکی از بنیانگذاران ایلوویوم منبع: لینکدین

وارویک گفت که این موضوع برای بازیکنان، به ویژه از کشورهای در حال توسعه، که علاقه مند به کسب بازده در بازی هستند و جذب بازی های موبایلی هستند، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

با این حال، وارویک اذعان می‌کند که متقاعد کردن بازیکنان معمولی به بازار یک «چالش بزرگ» است، زیرا این تصور وجود دارد که بازی‌های بلاک چین کیفیت پایینی دارند.

با وجود این، او خوش بین بود که NFT ها، بلاک چین و وب 3 آینده درخشانی در بازی های رایج خواهند داشت.

وارویک گفت: «NFT، بلاک چین و وب 3 در درازمدت در بازی‌های اصلی جایگاهی دارند، زیرا توسعه‌دهندگان بازی‌های جریان اصلی در حال حاضر در تلاش هستند تا این فناوری‌ها را در بازی‌های خود بگنجانند، علی‌رغم برخی واکنش‌ها از سوی جوامع خود». گفت.

او افزود: «با توسعه بازی‌های سرگرم‌کننده و جذاب‌تر مبتنی بر NFT، این احتمال وجود دارد که بازیکنان مزایای مالکیت را تجربه کنند و نخواهند به بازی‌های سنتی بازگردند.»

یات سیو، یکی از بنیانگذاران و رئیس برندهای Animoca، دیدگاه مشابهی را به اشتراک می‌گذارد و مخاطبان معمولی را به‌عنوان «کاملاً حیاتی» برای بازی‌های بلاک چین و NFT توصیف می‌کند و استدلال می‌کند:

بازی‌ها، چه معمولی و چه میان‌هسته‌ای، همچنان بازی هستند. یکی از چیزهایی که جریان اصلی بازی‌ها را بزرگ‌تر کرد، بازی‌های غیررسمی بود.

به گفته Siu، صنعت بازی‌های رایج بین سال‌های 2010 و 2011 دوره سختی را پشت سر گذاشت و «رشد آن متوقف شد». معرفی بازی‌های موبایلی به احیا و جذب نسل جدیدی از گیمرها کمک کرده است. این دستاوردی است که بازی های بلاک چین باید آن را تکرار کنند.

یات سیو در کنفرانس خبری مجمع جهانی اقتصاد صحبت می کند. منبع: Animoca Brands

سیو معتقد است که یک بازی خوب برای شروع رونق بازی های بلاک چین کافی است و او تخمین می زند که می تواند با ورود صدها میلیون بازیکن در 18 تا 24 ماه آینده شروع شود.

او گفت: “فکر می‌کنم ما تصویر بسیار خوبی ارائه می‌دهیم، اما می‌دانید، نمی‌توانید همه را یک شبه متحول کنید، درست است؟ اما این شروع می‌شود و مردم سرگرم می‌شوند و بازی‌ها بهتر می‌شوند.”

تنها چیزی که نیاز دارید یک بازی است که در واقع بسیار موفق خواهد بود، و اساساً اخبار مهمی دریافت خواهید کرد، و چون Web3 است، وقتی بسیار محبوب شود، بازی‌های دیگر را نیز آلوده خواهد کرد.

NFTها در بازی‌ها با واکنش شدید مخاطبان بازی‌های رایج مواجه شده‌اند و چندین شرکت مطرح را مجبور به کنار گذاشتن برنامه‌های خود برای گنجاندن آن‌ها کرده‌اند، اما Siu معتقد است که این فقط موقتی است تا زمانی که گیمرها درباره نحوه عملکرد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنند.

او گفت: “من فکر می کنم آنها سعی می کنند نسبت به مخاطبان خود حساس باشند. منظورم این است که این کار درستی است که به عنوان یک شرکت انجام می شود. نظر شما هر چه باشد، نمی توانید آن را فقط بیان کنید.”

سیو افزود: “بیشتر گیمرهایی که با آنها صحبت کرده ام درباره داشتن مالکیت دیجیتال در بازی ها هستند، اما آنها همچنان با NFT ها مخالف هستند، اما با گذشت زمان آموزش این مشکل برطرف خواهد شد.”

مربوط: نظر: سال 2023 سال «ساخت» برای بازی‌های کریپتو است

Bozena Rezab، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل پلتفرم بازی های موبایلی بلاک چین GAMEE، معتقد است بازی های موبایل در جذب گیمرهای معمولی نقش دارند.

او گفت: «بازی‌های گاه به گاه تلفن همراه ساده‌ترین گام به سمت بازی با توانایی جذب مخاطبان گسترده هستند. این چیزی است که آنها می‌توانند به بازیکنانی که در تلاش برای آشنایی با بازی‌های NFT/blockchain هستند، ارائه دهند».

با این حال، مدیر بازی احساس می‌کند که چند جنبه باید تغییر کند، مانند بازی‌های بدون دیوار اول، جلسات کوتاه‌تر و تنظیمات آسان‌تر برای گیمرهای معمولی.

ما هنوز در مسیر کاوش در استفاده از فناوری بلاک چین در بازی ها هستیم، مفهوم مالکیت دارایی ها بسیار قوی است و خواهد ماند. انواع دقیق بازی، مدل های اقتصاد بازی و مکانیزم هایی که آینده را تعریف می کنند هنوز کشف نشده اند. ،” او گفت.


نویسنده: Stephen Katte

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید