یکی از چهار بانک بزرگ استرالیا، تلاشهایی را برای مبارزه با فعالیتهای تقلبی رمزارزها با هدف کاهش ضررهای ناشی از کلاهبرداری اعلام کرده است.
Westpac، یکی از بانکهای “بزرگ 4” استرالیا، اولین آزمایشی خود را از اقدامات محافظتی در برابر کلاهبرداری که به طور خاص برای مبارزه با فعالیتهای متقلبانه مرتبط با ارزهای دیجیتال طراحی شده است، راهاندازی میکند.
هدف این اقدامات حفاظتی کاهش ضرر و زیان ناشی از کلاهبرداری به امید کاهش خطرات احتمالی است.
طبق دادههای ارائه شده توسط Westpac، کلاهبرداریهای سرمایهگذاری حدود 50 درصد از کل ضررهای مشتریان مربوط به کلاهبرداری را تشکیل میدهند، در حالی که حدود یک سوم کل کلاهبرداریها شامل انتقال مستقیم به صرافیهای ارزهای دیجیتال است که ردیابی آنها را بسیار دشوار میکند، طبق دادههای ارائه شده توسط Westpac. طبق اعلامیه
ممنوعیت Westpac روزی بود که به مشتریان بایننس گفته شد که دیگر نمی توانند از PayID برای انتقال دلار استرالیا به حساب های Binance خود استفاده کنند. بایننس گفت که یک «ارائهدهنده شخص ثالث» محدودیتهایی را برای صرافی اعمال کرده است که در حال حاضر بر برداشتهای انتقال سیمی تأثیر میگذارد.
به گفته اسکات کولاری، مدیر گروه خدمات مشتری و فناوری در Westpac، در حالی که صرافی های دیجیتال نقش قانونی در اکوسیستم مالی دارند، افزایش ارز دیجیتال منجر به افزایش کلاهبردارانی شده است که از صرافی های خارج از کشور استفاده می کنند.
در طول پایان ماه می، Westpac قصد دارد به تدریج یک آزمایش مرحلهای از بلوکهای جدید محافظت از پرداخت کریپتو را راهاندازی کند. این آزمایشی علاوه بر استارت آپ های دیگری مانند Westpac Verify است. این ویژگی هنگام پرداخت به شعبه جدید بانک-ایالت (BSB) و شماره حساب، یا هنگام ارسال وجوه به حسابی بدون سابقه تراکنش قبلی Westpac، مشتریان را از عدم تطابق نام حساب بالقوه مطلع میکند.
مرتبط با: آیا می توانید بیت کوین دزدیده شده را از کلاهبرداری رمزارز بازیابی کنید؟
گروه حمایت از مصرف کننده Choice گزارش می دهد که استرالیایی ها بیش از 129 میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال متحمل ضرر شده اند. تنها در سال 2021، کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا بیش از 12000 شکایت در مورد چنین کلاهبرداری هایی دریافت کرد.
این علائم هشدار دهنده مانند کلاهبرداری های سرمایه گذاری رمزنگاری، تبلیغات فریبنده رسانه های اجتماعی، وب سایت های تقلبی، اسناد جعلی و استفاده از نرم افزارهای جعلی را نشان می دهد.
علاوه بر این، کلاهبرداران ممکن است اطلاعات شخصی فاش نشده داشته باشند یا سعی کنند در طول تماس های تلفنی به اهدافی دست بزنند.
مجله: قوانین رمزنگاری پیشرو در جهان در استرالیا در یک تقاطع: داستان داخلی
نویسنده: Amaka Nwaokocha