در طول هفته مد Metaverse 2023، پلتفرم واقعیت افزوده Over یک راهپیمایی مجازی سورئال بر فراز یکی از مکانهای برتر میلان طراحی کرد.
دومین هفته مد سالانه متاورس (MVFW) از 28 تا 31 مارس امسال از طریق همکاری بین پلتفرم شبکه اجتماعی سه بعدی فضایی و پلتفرم واقعیت افزوده مبتنی بر بلاک چین (AR) به باند مجازی راه یافت.
بیش از 60 برند در رویداد امسال شرکت کردند، از جمله نامهای سابق مانند Dolce & Gabbana، Tommy Hilfiger، DKNY و Gucci. مانند سال گذشته، این رویداد نمایش های مد دیجیتال، پنل هایی از رهبران و طراحان فکری صنعت و مهمانی های پس از فروش را گرد هم آورد.
با این حال، یکی از جاذبه های اصلی در آخرین روز رویداد، 31 مارس، زمانی که یک مسیر ترکیبی AR از اوور به میدان Duomo di Milano، یکی از نمادین ترین مکان های میلان، پرتاب شد، رخ داد.

دیگو دی توماسو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل عملیات، به کوین تلگراف گفت که مولفه های کلیدی صنعت مد بازتاب هویت ها و ساختن روایت ها پیرامون برندها هستند.
“AR، به ویژه AR، به عنوان یک رسانه جدید و هیجان انگیز در نظر گرفته می شود که به برندها اجازه می دهد داستان های خود را بگویند و خلاقیت های خود را به شیوه ای قانع کننده تر و شهودی به نمایش بگذارند.”
توماسو گفت: «تأثیر، درک و احساسات» مصرفکنندگان از محصول ارائهشده در AR و 2D غیرقابل مقایسه است. به گفته یکی از بنیانگذاران AR، باند فرودگاه ها، ویترین های تقویت شده و تمرین مجازی AR فقط سطح آینده صنعت مد را خراش می دهد.
“به محض اینکه عینک های هوشمند آماده مصرف کننده وارد بازار شوند، هیچ برندی بدون استراتژی واقعیت افزوده وجود نخواهد داشت.”
در این مسیر AR مدلهای مجازی در مقیاس بزرگ با طرحهای دیجیتالی پیشرفته از برندهای شرکتکننده، از جمله Space Runners x Balmain و Pet Liger، بخشی از پروژه Gucci VAULT، در میدان رژه میروند. برخی از شخصیت های برجسته Bored Ape Yacht Club حتی در مسیر پیاده روی کردند.
در Piazza del Duomo، قلب میلان (ایتالیا) خسته شدم… برای اولین بار APE خود را برای افتتاحیه امضا کردم. @OVRtheReality هفته مد Metaverse!
چگونه انجام دادم @CryptoGarga @GordonGoner @BoredApeYC @apecoin ? pic.twitter.com/WU6ZPKNqO9— giacastyle.eth (@giacastyle) 2 آوریل 2023
با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شد که مهمانان این رویداد را به عنوان “سطح جدیدی از تجربه” توصیف کردند و مد دیجیتال را “به سطح کاملاً جدیدی” رساندند.
مرتبط با: متاورس به پلتفرمی برای متحد کردن جوامع مد تبدیل می شود
دیو کار، رئیس استراتژی خلاقانه و مشارکت اوور، به کوین تلگراف گفت که واقعیت افزوده با متاورس متفاوت است زیرا بینندگان برای تجربه آن نیازی به نشستن پشت کامپیوتر یا استفاده از “هدست واقعیت مجازی حجیم” ندارند.
با AR، متاورس به سراغ شما می آید. شما می توانید در میان افراد واقعی حضور داشته باشید و در عین حال محیط خود را با محتوای دیجیتالی غافلگیرکننده غنی کنید.”
Carr اشاره کرد که پیشرفتهای آتی Over حتی امکان تعامل با مدل AR را از طریق صحبت کردن و تصمیمگیری در مورد لباسها فراهم میکند و اشاره کرد که «پیامدهای بزرگی برای برندها و خردهفروشان خواهد داشت».
مجله: راز فروش به سرمایه گذاران خطرپذیر مرد: بنیانگذاران زن کریپتو منفجر می شوند
نویسنده: Savannah Fortis