Airdrops قبل از دوره ICO به عنوان یک ابزار بازاریابی ایجاد شد و به معاملهگران برای تبلیغ پروژه و نگهداری توکن برای مدت زمان مشخصی پاداش میداد.
Arbitrum، پروتکل مقیاسپذیری Layer-2 Ethereum، ایردراپ توکن مدیریتی ARB را در 16 مارس اعلام کرد و انتظار میرود خریداران واجد شرایط تا 23 مارس این توکن را دریافت کنند. شاهد رشد قابل توجهی از هفته به هفته باشیم.
zkSync یکی دیگر از راهحلهای مقیاسپذیری لایه ۲ یا اتریوم است که از NFT و مبادلههای اتمی L2 و همچنین انتقال توکنهای ETH و ERC20 در شبکه اتریوم پشتیبانی میکند.
با توجه به این داده ها بیش از 39000 آدرس به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال نانسن، در هفت روز گذشته بیش از 871 میلیون دلار در zkSync پل زدند. افزایش تعداد آدرس های متصل به zkSync در هفته گذشته 5 برابر شده است.

پس از Arbitrum airdrop، zkSync و StarkNet به عنوان ایردراپ های آینده با بیشترین ارزش بالقوه دیده می شوند. در 17 مارس، حدود 5000 نفر بیش از 536 اتر (ETH) را با استفاده از پل zkSync و حدود 3000 کاربر بیش از 234 اتر را با استفاده از پل StarkNet واریز کردند.
اگرچه zkSync هنوز یک توکن بومی ندارد و هنوز هیچ ایردراپی را اعلام نکرده است، شور و شوق در مورد Airdrop Arbitrum باعث شده است که بسیاری از طرفداران این باور را به این باور برسانند که در آینده نزدیک مانند Arbitrum پاداش دریافت خواهند کرد.
هیاهو در مورد airdrops از این واقعیت قابل مشاهده است که تعداد زیادی ایردراپ جعلی و تقلبی از طرف Arbitrum انجام شده است.
حواستان به جعلی باشد @ داوری حساب توییتر تبلیغ یک سکه Airdrop.
با این Airdrop تعامل نکنید.
همیشه حسابهای توییتر و آدرسهای اینترنتی را از منابع قابل اعتماد تأیید کنید.
بیدار بمان! pic.twitter.com/gTlSNRzd6l
– هشدار CertiK (@CertikAlert) 19 مارس 2023
ایردراپ کریپتو یک ابزار تبلیغاتی برای پروژههای کریپتو برای ایجاد تبلیغات در اطراف پروژه است. پروژههای رمزنگاری پشت این ایردراپها اغلب توکنهای دیجیتال را مستقیماً به کیف پول اعضای فعال جامعه بلاک چین به عنوان هدیه واریز میکنند. اکثر این ایردراپ ها معیارهای واجد شرایط بودن از پیش تعیین شده ای دارند که به کاربران برای گسترش آگاهی در اطراف پروژه پاداش می دهد.
علیرغم اینکه در مراحل اولیه اکوسیستم کریپتو با اولین ایردراپ در سال 2014 بسیار محبوب بود، استراتژی بازاریابی آن اخیراً به دلیل بررسی های نظارتی تضعیف شده است.
مطالب مرتبط: راهحلهای لایه ۲ اتریوم ممکن است در آینده کمتر روی مشوقهای توکن تمرکز کنند
همه ایردراپ های کریپتو به دلیل عوامل بسیاری مانند افراد پشت سر پروژه ها، موارد استفاده ای که پروژه ارائه می دهد و بسیاری موارد دیگر به یک اندازه ارزشمند نیستند. سوابق. این امر باعث شده است که معامله گران بیشتری جذب ایردراپ شوند زیرا ارزش بیشتری نسبت به ایردراپ های کریپتو معمولی دارد.
نویسنده: Prashant Jha