توسعه دهندگان کریپتو ناشناس جیلبریک شده اند و به زودی حضور خواهند داشت


کاربران علاقه مند به دانستن هویت توسعه دهندگان در پشت بازی هایی هستند که انجام می دهند. و به زودی، قانونگذاران احتمالاً چنین افشاگری هایی را به قانون تبدیل خواهند کرد.

در ماه‌های پس از اعلام اولین نام آزمایشی شرکت من، Cyberstella، بازدید از پروفایل شخصی لینکدین من تا 300% افزایش یافت. این به ما در مورد روند رو به رشد توسعه دهندگان ناشناس که در هر جامعه Web3 فرصت های سرمایه گذاری هرزنامه را برای کاربران ظاهر می شوند و سپس از روی زمین ناپدید می شوند، به ما می گوید؟

خوب، برای توسعه‌دهندگان رمزارز ناشناس که فکر می‌کنند می‌توانند با قرار دادن هیچ‌گاه صورت خود در جایی که پول است، خلاص شوند، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

اصل اساسی پشت سرمایه گذاری در رمزارز یک فرآیند دو مرحله ای است: توکن اصلی پروژه خود را صادر کنید، از آن برای سود استفاده کنید و درآمد خود را مجدداً در توسعه پروژه سرمایه گذاری کنید. این یک راه آسان و سرراست برای سازندگان برای جمع آوری سرمایه و حفظ کارشان است. حامیان می توانند از یک توکن با یک محیط کارآمد بهره ببرند و از احساس عضویت در جامعه توسعه دهندگان و همچنین بخشی از جامعه توسعه دهندگان بهره مند شوند. پروژه موفق است البته، این مدل مواد و فرصت رشد بسیار کمیاب را ارائه می دهد، به این معنی که روند کلان رمزنگاری می تواند قیمت توکن های محلی را افزایش دهد.

وقتی موراساکی، استودیوی بازی‌سازی که بازی‌های غیرمتمرکز را بر روی بلاک چین که من یکی از بنیانگذارانش بودم توسعه می‌دهد، اولین پروژه خود را اعلام کرد، تصمیم گرفتم این کار را نکنم. یکی از آنها توسعه دهندگان GameFi قرار بود چهره و نامم را درست در کنار موراساکی و سایبرستلا بگذارم، زیرا معتقدم آنچه که می‌سازیم خواهد آمد و معتقدم ناشناس بودن تقریباً همیشه نشانه‌هایی از مشکل را نشان می‌دهد.

مربوط: 90 درصد از پروژه های GameFi این صنعت را بی اعتبار می کند

با نگاه کردن به داده های لینکدین، حق با من بود.

مردم انجام دادن مراقب باشید قبل از تحویل دادن پول یک بنیانگذار یا توسعه دهنده اطلاعات بیشتری در مورد هویت آنها کسب کنید. با این حال، کلاهبرداران با موفقیت توانسته‌اند بخشی از جامعه GameFi را متقاعد کنند که بر خلاف منافع خود عمل کنند، برخلاف رفتاری که تقریباً در هر سناریویی انجام می‌دهند. و هنگامی که کلاهبرداری از یک جامعه تمام می شود، به سراغ جامعه بعدی می روند – بالاخره هیچ کس نمی داند آنها چه کسی هستند، بنابراین شروع دوباره با یک مخاطب جدید برای آنها آسان است. این چرخه بارها و بارها تکرار می شود و در نتیجه شهرت مکان بدتر می شود. این یک وضعیت واقعی باخت و باخت برای همه افراد درگیر به جز کلاهبرداران ناشناس است.

در پوکر، کور به کارت‌هایی اطلاق می‌شود که باید «کوکورانه» قبل از اینکه فرصتی برای دیدن آنها داشته باشید، بگذارید، سپس هر بازیکن همین کار را می‌کند و بدون اینکه بداند چیست پاس می‌دهد، می‌بیند یا بلند می‌کند. یا شرط بندی در مورد اینکه چگونه ممکن است انجام شود. در چنین سناریویی، همه از قوانین و شرایط آگاه هستند، یعنی اعتماد دارند که هیچ بازیکن دیگری همه چیز روی میز را نمی گیرد و فرار می کند. این چیزی است که معمولاً در GameFi اتفاق می افتد.

من معتقدم هرکسی که جسورانه برای دریافت بودجه کامل دروغ می گوید در زندان است. به همین دلیل است که محاسبه نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم: دیدن یک کلاهبردار در حال عمل آنقدرها هم سخت نیست.

اگر نام، چهره و هویت واقعی خود را به روش های قابل تأیید فاش نکنند، همیشه اولین پرچم قرمز شما خواهد بود. در مرحله بعد، به دنبال یک نقشه راه طولانی و دقیق باشید. این نباید حاوی تعداد دیوانه کننده ای از قطعات متحرک باشد، نباید مبهم و پر از اصطلاحات باشد، بلکه باید توضیحی بسیار واضح و قانع کننده از این که پروژه در مورد چه چیزی است و هدف آن برای رسیدن به مرحله بعدی چیست. چندین ماه و سال اگر نمی توانید یک نقشه راه پیدا کنید، این یک پرچم قرمز مهم دیگر است. قراردادهای هوشمند چطور؟ شادی آور نیاز داشتن اجرای قراردادهای هوشمند برای ارائه آنچه در واقع وعده داده اید؛ در غیر این صورت، این سومین ضربه است.

مربوط: توسعه دهندگان GameFi ممکن است با جریمه های سنگین و روزهای سخت روبرو شوند

جامعه یک عامل بزرگ برای هر پروژه Web3 و هر کسی که در مورد ساخت و توسعه در فضا جدی است. اگر پروژه کلاهبرداری احتمالی شما با افتخار 50000 عضو را در تلگرام و دیسکورد نشان می دهد، اما به نظر می رسد تنها پنج یا 10 نفر در هر لحظه آنلاین هستند، ممکن است یک پرچم قرمز بزرگ و واضح دیگر به شما خیره شود.

در نهایت، امیدوار بودن بیش از حد نشانه بزرگی است که نشان می دهد چیزی آنطور که باید پیش نمی رود. چگونه یک صاحب پروژه می‌تواند عنوان AAA با کیفیت فوق‌العاده‌ای را که در حال ایجاد آن است تبلیغ کند در حالی که در عین حال جمع‌آوری سرمایه زیادی را جمع‌آوری نمی‌کند و دائماً مهلت نقشه راه را پس از ضرب‌الاجل به تعویق می‌اندازد؟ این احتمالا ساده ترین و ترسناک ترین راه برای شناسایی یک کلاهبردار است.

حقیقت این است که اکثر سازندگان ناشناس آماده هستند تا پول را بگیرند و پس از جمع آوری کافی اجرا کنند، زیرا واقعاً نیازی به تلاش برای موفقیت پروژه ندارند. آن‌ها می‌توانند ربات‌هایی را بخرند تا نمایه و موقعیت خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهند، پول‌هایی به شیلینگ بپردازند که ظاهر جامعه فعال را در تلگرام و Discord حفظ می‌کند و کار خود را انجام می‌دهند.

این خبر خوب است: کلاهبرداران کریپتو تنها در چند سال گذشته با 18 ماه، 15 سال، 115 سال و حتی 40000 سال زندان مواجه شده اند. بله واقعا 40000 در حالی که تشخیص یک کلاهبردار بسیار آسان است و در صورت دستگیری مجازات آن بسیار بالاست، امیدواریم مردم واقعیت کلاهبرداری های GameFi را درک کنند و توسعه دهندگان ناشناس متوجه شوند که هیچ چیز ارزش 40000 سال زندان را ندارد.

مه 2023 می تواند سالی باشد که کلاهبرداران رمزنگاری ناشناس را در جایی قرار دهیم که به آنها تعلق دارند – بسیار فراتر از جامعه افتخار ما و پول سرمایه گذاران مشتاق.

شینوسوکه “شین” موراتا او بنیانگذار موراساکی سازنده بازی های بلاک چین است. او در سال 2014 به شرکت ژاپنی Mitsui & Co پیوست و در امور مالی و تجارت خودرو در مالزی، ونزوئلا و بولیوی فعالیت داشته است. او میتسویی را ترک کرد تا به عنوان اولین نماینده فروش شرکت به یک سرمایه‌گذاری سال دوم به نام Jiraffe بپیوندد و بعداً به STVV، یک باشگاه فوتبال بلژیکی، به‌عنوان مدیر عملیاتی پیوست و به باشگاه در ایجاد نماد جامعه کمک کرد. او موراساکی را در سال 2019 در هلند تأسیس کرد.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های بیان‌شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و نیازی به بازتاب یا ارائه دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.


نویسنده: Shinnosuke ‘Shin’ Murata

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید