وندی میگوید ربات «FreshAI» با اجازه دادن به سرمایهها برای تمرکز در جای دیگر، هزینهها را کاهش میدهد، در حالی که دیگران نگران هستند که افراد کمماهر در نهایت از کار بیفتند.
یک ربات چت هوش مصنوعی (AI) به نام “Wendy’s FreshAI” پس از همکاری زنجیره فست فود با Google Cloud برای ایجاد ربات، سفارشهای مشتریان وندی را دریافت میکند.
بیش از سه چهارم مشتریان وندی ترجیح میدهند غذای بیرون را سفارش دهند، و Tech Giant ادعا کرد که استفاده از ربات چت برای خدمات رسانی به این مشتریان «انقلابی در صنعت رستورانهای خدمات سریع ایجاد میکند»، بر اساس اعلامیه 9 مه از Google Cloud. .
چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT OpenAI از پردازش زبان طبیعی برای درک آنچه مردم می گویند استفاده می کنند و سپس از الگوریتم های یادگیری ماشین برای ایجاد پاسخ استفاده می کنند.
"هوش مصنوعی مولد به شرکت ها کمک می کند تا برنامه ها و خدمات را تغییر دهند. @Wendys در عمل غالب است. #تولید کننده هوش مصنوعی کسب و کار برای کمک به تغییر تجربه مشتری، کارمند و کلی رستوران."-@MaribelLopez https://t.co/bS2IQXZdWU
— Google Cloud (@googlecloud) 9 مه 2023
تاد پنگور، مدیرعامل و رئیس وندی، به وال استریت ژورنال گفت که چت ربات “بسیار محافظه کارانه” خواهد بود و افزود که “شما متوجه نخواهید شد که با کسی غیر از یک کارمند صحبت می کنید.”
با این حال، توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud، گفت که هنوز چالشهای زیادی در ارتباط با استفاده از رباتهای گفتگو برای ارائه خدمات به مشتریان درایو وجود دارد.
ممکن است فکر کنید رانندگی و صحبت کردن بدون سوار شدن در ماشین برای هوش مصنوعی آسان است، اما در واقع یکی از سخت ترین آنهاست.
تنوع در سفارشهای مشتریان یکی از چالشهایی است که Wendy’s و Google Cloud باید بر آن غلبه کنند، زیرا بسیاری از مشتریان ممکن است موارد منو را با نام دیگری صدا کنند یا درخواستهای خاصی داشته باشند. علاوه بر این، ربات چت همچنین باید نویز پس زمینه را فیلتر کند.
Wendy’s FreshAI یک راهاندازی آزمایشی در رستورانی در کلمبوس، اوهایو در ماه ژوئن انجام خواهد داد تا به اصلاح ربات چت هوش مصنوعی قبل از عرضه آن در چندین فروشگاه کمک کند. مشتریان همچنان می توانند با یک انسان صحبت کنند.
مرتبط با: 5 روشی که هوش مصنوعی به بهبود خدمات مشتری در تجارت الکترونیک کمک می کند
همه تحت تأثیر این اعلامیه قرار نگرفتند، اما برخی معتقدند که این جدیدترین راه برای شرکتها برای «حذف سیستماتیک مشاغل» است و جوانان و افراد کم مهارت در یافتن شغل را به عنوان افرادی که بیشتر تحت تأثیر این تغییر قرار میدهند، برجسته میکنند.
@Wendys به لیست در حال رشد شرکت هایی بپیوندید که به طور سیستماتیک مشاغل را حذف می کنند. من حدس میزنم بچههای دبیرستانی هوس کار پارهوقت دارند تا در دنیا به آنها سر بزنند. از هوش مصنوعی و ورشکستگی خود لذت ببرید. من با کامپیوتر صحبت نمی کنم. #مرگ فست فود pic.twitter.com/BbggeblhOz
— -PAPatriot— (@PAPatriot14) 10 مه 2023
در حالی که هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش کارایی، افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها در صنایع مختلف دارد، رشد بیسابقه هوش مصنوعی که برای کارهایی که قبلاً به انسانها محول شده بود استفاده میشود، بسیاری را نگران میکند که منجر به کاهش گسترده اشتغال شود.
مجله: 3.4 میلیارد دلار بیت کوین در جعبه پاپ کورن – داستان هکر جاده ابریشم
نویسنده: Luke Huigsloot