تفاوت بین winging آن و استخدام افراد حرفه ای تفاوت بین Pepecoin و دیگران است که هرگز اثری از خود باقی نمی گذارند.
فرهنگ عامه، تبلیغکنندگان را بهعنوان پزشکان بیروحی نشان میدهد که اگر به معنای دریافت ویژگی در این فیلم باشد، مادران خود را میفروشند. روزنامه وال استریت. در حالی که این درست است که هر حرفه ای جدی روابط عمومی نسبت به دریافت یک خبر برای مشتریان جاه طلب است، این ایده که ما با اخلاق و عینیت از زنجیر خود رها شده ایم، مزخرف است. روابط عمومی در مورد ارتباطات است و صداقت به معنای روابط پایدار با روزنامه نگاران است.
به همین دلیل است که موفقیت نجومی memecoins – جدیدترین Pepecoin – بسیار جذاب است. بدون یک محصول واقعی، مدل کسب و کار ساختاریافته، و گاهی اوقات حتی یک تیم عمومی، memecoin ها فرصتی نادر برای آزمایش قدرت روابط عمومی و بازاریابی خارج از زنجیره ارائه می دهند. پیام رسانی در Memecoins 99٪ محصول است. این بدان معنا نیست که متخصصان روابط عمومی می توانند قوانین اخلاقی را هنگام تبلیغ یک memecoin نادیده بگیرند، اما به این معنی است که آنها آزادی بسیار بیشتری نسبت به معمول در کمپین های خود دارند.
بنابراین Pepecoin دقیقا چه کاری را درست انجام داد؟ فراتر از شانس، که شاید نقش مهم تری نسبت به پروژه های دیگر برای memecoin ها ایفا کند، در اینجا مواردی وجود دارد که بنیانگذاران memecoin باید هنگام ایجاد محصول خود و در نتیجه استراتژی روابط عمومی خود در نظر بگیرند.
طلسم مناسب را انتخاب کنید
طلسم در تجارت چیز جدیدی نیست – همه مارمولک GEICO و کروکودیل Gatorade را می شناسند. اما چند تفاوت کلیدی بین افرادی مانند این دو بازاریاب خزنده و ممکوین هایی که از فرهنگ کریپتو استفاده می کنند وجود دارد.
البته اولین مورد این است که شرکت هایی مانند GEICO و Gatorade محصولات و خدمات واقعی را می فروشند. طلسم ها زمینه خلاقانه ای را برای کمپین های بازاریابی درخشان فراهم کردند، اما سرنوشت شرکت به موفقیت آنها بستگی نداشت. ثانیاً، میمها نسبت به طلسمهای تجاری به حاملها و تکان دهندههای فرهنگی بسیار مؤثرتری تبدیل شدهاند. با تولید بیش از هزار میلیونر جدید تا سال 2022، Dogecoin به یکی از برترین ارزهای دیجیتال بر اساس یک الگوی رفتاری محبوب سگ تبدیل شده است.
زمانی که بنیانگذاران بیلی مارکوس و جکسون پالمر Doge را ایجاد کردند، یک میم را که به طور گسترده توسط هزاره ها در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده بود، گرفتند و آن را به یک ارز دیجیتال تبدیل کردند و اساساً از یک جوک دیجیتال درآمد کسب کردند. این حرکت درک عمیقی از بازار هدف آنها را نشان داد – برادران بالای سن و بسیار آنلاین که میم های رمزنگاری مصرف می کنند.
به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری Cointelegraph رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید
در حالی که موفقیت آن به اندازه پروژه مورد علاقه ایلان ماسک، Dogecoin بدنام نیست، Pepecoin این مخاطب را به سطح بالاتری برده است. فراتر از این واقعیت که ارزهای دیجیتال برای مردانی که به عنوان یک ترمینال آنلاین هستند جذاب است، بنیانگذاران Pepecoin باید با تاریخچه ارزهای دیجیتال در محافل آنلاین آشنایی زیادی داشته باشند. ایده تبدیل میمهایی که بیشترین ارتباط را با جمعیتشناسی آنلاین و با رمزنگاری باهوشتر دارند به یک میمکوین، Pepecoin را ایجاد کرد و کارساز شد.
با این حال، عوامل دیگری نیز در اینجا نقش دارند.
بحث ضروری است
باید به یاد داشته باشیم که بیت کوین، بنیانگذار صنعت گسترده تر رمزنگاری، از تمایل سرکش یک نهاد ناشناس برای تجدید سیستم مالی جهانی بر اساس یک ارز دیجیتال متولد شد. این در مقیاسی بیسابقه بود که امروزه به راحتی میتوان آن را نادیده گرفت.
جای تعجب نیست که صنعت امروز از نوع بحث های تند است و در مقیاس کوچک، فرهنگ ترول صنعت memecoin را هدایت می کند. فکر کنید ده سال پیش چقدر پوچ به نظر می رسید که شخصی به اندازه ایلان ماسک از پمپاژ ارز دیجیتالی که به عنوان تقلید از بیت کوین ایجاد شده بود حمایت کند، اما با این حال، این دقیقاً همان چیزی است که برای Doge اتفاق افتاد.
دوج کار کرد چون اصل و تیز بود. شیبا اینو که خود را به عنوان رقیب دوج معرفی کرد، همان سوراخی را که سکه سگ اصلی بود حفر نکرد، زیرا چیزی تازه به میز نمی آورد.
از سوی دیگر، پپه از یک الگوی رفتاری مرتبط با بخشی از اینترنت استفاده کرد. البته، “مم Pepe the Frog” توسط ترول ها تسخیر شده است، بنابراین هیچ کس بنیانگذاران یا سرمایه گذاران Pepecoin را به هیچ چیز نفرت انگیزی متهم نمی کند. برعکس، نگاه دقیق بنیانگذاران pepecoin به خط بین بحثهای ظریف و زیادهروی، ارز دیجیتالی را تولید کرده است که تنها چند هفته پس از راهاندازی به ارزش بازار میلیارد دلاری رسیده است.
“قورباغه را پمپ کنید.”
به این اندازه. این شعار Pepecoin است. حتی بهترین کپیرایتر دنیا نمیتواند دقیقاً توضیح دهد که چرا کار میکند، اما این کار را میکند.
قانون کلی برای نوشتن محتوای تیز، چه شعار رمزنگاری، یک پست اجتماعی یا یک ستون، این است که «تا جایی که میتوانید با کمترین کلمه ممکن بگویید». گفتن آن آسان تر از انجام و با محتوای کوتاه تر چالش برانگیزتر است. دلیلی وجود دارد که ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT در محتوای طولانی بسیار ماهرتر از پست ها و سرفصل های اجتماعی هستند.
Memecoin ها در محتوای کوتاه رشد می کنند. این رهبری فکری عمیق و تحلیل بازار رویایی نیست که باعث موفقیت آنها می شود، بلکه توییت های شوخ، موضوعات Reddit و مهمتر از همه، الگوهای رفتاری خنده دار است. هر پروژه کریپتویی که میخواهد ویروسی شود، به باهوشترین بازاریابان و متخصصان روابط عمومی نیاز دارد، خواه آژانس باشد یا داخلی، تا بهترین شانس را برای ویروسی شدن داشته باشد.
تفاوت بین winging آن و استخدام افراد حرفه ای تفاوت بین Pepecoin و دیگران است که هرگز اثری از خود باقی نمی گذارند.
اطلاعات ارائه شده در اینجا سرمایه گذاری، مالیات یا مشاوره مالی نیست. برای مشاوره در مورد وضعیت خاص خود باید با یک متخصص دارای مجوز مشورت کنید.
Motti Peer رئیس و مدیرعامل ReBlonde، یک آژانس روابط عمومی برنده جوایز متخصص در فناوری و رمزنگاری است.
این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده با قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.
درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر
نویسنده: Motti Peer