سال 2023 می تواند سال سختی برای سرمایه گذاری مخاطره آمیز ارزهای دیجیتال باشد: Galaxy Research


در سال 2022 نزدیک به 30 میلیارد دلار در استارت آپ های کریپتو و وب 3 سرمایه گذاری شد، اما آیا امسال نیز تکرار خواهد شد؟

سال 2022 سال بزرگی برای سرمایه گذاری مخاطره آمیز ارزهای دیجیتال بود، علیرغم سقوط های متعدد و سونامی FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) متعاقب آن. اما یک محقق رمزارز هشدار می‌دهد که ممکن است سرمایه‌ها امسال به این راحتی جریان پیدا نکنند.

طبق تحقیقات گلکسی، تعداد و میزان سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های مخاطره‌آمیز در وب 3 و استارت‌آپ‌های کریپتو چیزی بیش از 30 میلیارد دلار در سال 2022 بود.

الکس تورن، رئیس تحقیقات Firmwide، این سال را در سال 2021 یک “سال هیولا” نامید که 31 میلیارد دلار سرمایه گذاری خطرپذیر را تحت الشعاع قرار داد.

با این حال، در گزارشی در 5 ژانویه، تورن اشاره کرد که شرایط کلان اقتصاد و بازار ارز دیجیتال منجر به کاهش قابل توجه سرمایه گذاری در سه ماهه سوم و چهارم شده است. این احتمالاً تا سال 2023 ادامه خواهد داشت تا زمانی که شرایط بازار کلان و ارزهای دیجیتال بهبود یابد.

تورن خاطرنشان کرد که در سال 2022، 2900 معامله خطرپذیر وجود داشت، اما در سه ماهه چهارم کمترین معاملات و کمترین سرمایه سرمایه گذاری در دو سال گذشته بود.

تورن پیشنهاد کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند، شرکت‌های رمزارز و وب 3 ممکن است در سال 2023 برای جمع‌آوری سرمایه دچار مشکل شوند.

چشم‌انداز دارایی‌های کلان، پولی و ارزهای دیجیتال سال سختی را برای همه افراد مرتبط پیش‌بینی می‌کند.

وی افزود که کاهش ارزش شرکت ها و تحکیم تقاضاهای سرمایه گذاران، محیط سخت تری برای جذب سرمایه برای کارآفرینان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها باید تا سال 2023 بر روی اصول اساسی تمرکز کنند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند و درآمد را افزایش دهند.

محیط نظارتی ایالات متحده نیز پیامدهایی خواهد داشت، زیرا آمریکا همچنان بر اکوسیستم استارت‌آپ‌های رمزنگاری تسلط دارد.

بر اساس این گزارش، بیش از 40 درصد از کل معاملات سرمایه گذاری مخاطره آمیز کریپتو در سال گذشته مربوط به یک استارت آپ مستقر در ایالات متحده بوده است.

ادامه اهمیت و موقعیت پیشرو ایالات متحده برای این بازارها به سیاستگذاران ایالات متحده دلایل کافی برای شفاف سازی و تنظیم قوانین و مقررات برای فضای در حال ظهور می دهد.

مربوط: سرمایه گذاران Web3 را دنبال می کنند زیرا صنعت بلاک چین با وجود بازار نزولی رشد می کند

با این حال، روند سرمایه گذاران و بازارهای رمزنگاری چرخه ای هستند.

جین فرانتز، شریک مدیریت گوگل و صندوق رشد مستقل آلفابت، CapitalG، ماه گذشته به فوربس گفت که چشم انداز پایان سال 2023 و سرفصل ها بسیار بهتر از امروز به نظر می رسد.

چرخه خبری کنونی ممکن است خشن باشد، اما تداوم و نوآوری، همراه با چشم انداز اقتصادی بهبود یافته، همیشه خوش بینی را که زندگی ما را تعریف می کند، باز خواهد گرداند. [venture capital] صنعت.”

در گزارش 5 ژانویه، Crunchbase همچنین از کندتر شدن سال 2023 برای سرمایه گذاری خطرپذیر در تمام صنایع صحبت کرد. در سال 2022، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر جهانی نسبت به سال 2021، 35 درصد کاهش یافت، اما بخش کریپتو در طول سال سرزنده باقی ماند و بارقه‌ای از امید را برای سال آینده ارائه کرد.




نویسنده: Martin Young

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید