صنایع کریپتو و بلاک چین ممکن است برای جذب موفقیت آمیز کاربران بالقوه نیاز به خلاص شدن از شر برخی از روندهای تنگ نظرانه داشته باشند.
در حالی که کریپتو و بلاک چین سهم خود را از پیشگامان مشتاق دارند، این صنایع بدون جذب کاربران جدید نمیتوانند دوام بیاورند و رشد کنند. بسیاری از پیچیدگی فناوری بالای این حوزه به عنوان یک مانع یاد می کنند، اما آیا باید چنین باشد؟ و آیا رهبران صنعت با تلاش نکردن برای دستیابی به کاربران بالقوه در جایی که هستند، مشکل را تشدید می کنند؟
ماهیت نزدیک صنایع بلاک چین و کریپتو میتواند هم یک نقطه قوت و هم مانع باشد، و ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که افراد داخلی از اتاقهای پژواک خارج شوند تا بهتر بفهمند کاربران جدید بالقوه چه چیزی میخواهند بدانند و چگونه آن اطلاعات را به آنها بدهند. . در زیر، 16 عضو حلقه نوآوری کوین تلگراف درباره راه هایی که صنایع بلاک چین و کریپتو دسترسی به کاربران جدید بالقوه را بهبود می بخشند، بحث می کنند.
به شفافیت و بومی سازی پایبند باشید
ما باید به اهداف صنعت بلاک چین وفادار بمانیم: شفافیت و عدم تمرکز. اگر رهبران این ویژگی ها را در بحث های خود در مورد صنعت و محصولات ترویج دهند، مشتریان بالقوه را در موقعیت بسیار بهتری برای درک صنعت قرار می دهند. از آنجایی که همه چیز در زنجیره قابل تأیید است، برای مشتریان آسان تر است که آنچه را که به آنها گفته می شود آزمایش کنند تا اینکه کورکورانه آن را باور کنند. – موهاک آگاروال، ClayStack
برای پیشرفت کل میدان مبارزه کنید
ما باید به دیدگاه ساتوشی ناکاموتو وفادار بمانیم و اهمیت عدم اعتماد به واسطه های مالی را آموزش دهیم. این فضا پر از قبیله گرایی مضحک است که فقط کاربران جدید را دور می کند. رهبران واقعی باید با چنگ و دندان مبارزه کنند تا کل فضا را پیش ببرند – با هم می توانیم آن را به بخش دوازدهم S&P تبدیل کنیم. – بن کناوس، ریلافی
محتوای ساده و واضح را مشخص کنید
سادگی و وضوح مهم است. رهبران باید محتوای آموزشی را که ساده است برجسته کنند. توضیحات فنی پیچیده را فراموش کنید که برای شما اهمیت زیادی دارد اما برای مخاطبان وسیع تری معنی ندارد. اگر آینده Web3 برای مردم عادی است، باید بتوانیم به زبان ساده ای که همه می توانند آن را بفهمند توضیح دهیم. – شیران هرزبرگ، eToro
از تشبیهات مفید بهره مند شوید
یکی از روش هایی که به نظر ما دشوار اما مفید است، استفاده از تشبیهاتی است که مردم آن را درک کنند. به عنوان مثال، زمانی که در مورد بیمه DeFi صحبت می کنید، ابتدا در مورد نحوه انجام بیمه سنتی خودرو صحبت کنید و سپس شباهت های نحوه عملکرد این بیمه در دنیای کریپتو را توضیح دهید. – روپرت بارکسفیلد، آمولت
راه حل هایی بسازید که افراد بتوانند بدون آموزش استفاده کنند
آموزش اغلب نادرست است – من افراد زیادی را می بینم که سعی می کنند به مردم بیاموزند که ارز دیجیتال چگونه کار می کند. تعداد کمی از مردم می دانند که اینترنت چگونه کار می کند. چه چیزی باعث افزایش اینترنت شد؟ نرم افزار عالی و موارد استفاده مفید. اپل نحوه استفاده از آیفون را به مردم آموزش نداد. آنها محصولاتی را ایجاد کردند که کار می کنند. راه حل هایی بسازید که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند، نه راه حل هایی که نیاز به آموزش دارند. – جان وینگیت، بانک اجتماعی
با آموزش محصول و تضمین ایمنی شروع کنید
به طور ایده آل در این ترتیب باید بر آموزش و ایمنی محصول تمرکز کنیم. با آموزش محصول، کاربران می توانند درک کنند که چگونه بلاک چین می تواند به آنها خدمت کند و دردسرهای مالی سنتی را کاهش دهد. در مرحله بعد، کاربران بالقوه باید با خود فناوری احساس امنیت کنند. با تمرکز بر این دو عامل، می توانیم کاربران جدیدی را به اکوسیستم بلاک چین جذب کنیم که احتمالاً بزرگترین مانع آن است. – مگان نیولد، بینگ ایکس
درام را پشت در بگذارید
قبیله گرایی در کریپتو آنقدر زیاد است که رهبران پروژه اغلب گرفتار درام اجتماعی بی معنی می شوند که کاربران بالقوه را از کار می اندازد. رهبران باید درام را پشت در بگذارند و متوجه شوند که همه ما به طور جمعی در حال ساخت این فناوری هستیم. اگر بلاک چین و کریپتو یک مهمانی هستند، بیایید آن را تا حد امکان دعوت کننده و خوشامدگو کنیم. هیچ کس دوست ندارد در یک مهمانی باشد که همه سر یکدیگر فریاد بزنند. – مارک سوارس، شرکت بلوخوس
زبان اتاق اکو خود را رها کنید
زبانی که انتخاب می کنیم از نظر فنی و فرهنگی بسیار مهم است. این صنعت با زبان و حکایات خاص خود مصرف می شود، و ما همیشه باید در نظر داشته باشیم که کسانی که به آنها می رسیم نه تنها احتمالاً با Web3-isms ناآشنا هستند، بلکه تا حدودی شک دارند. اگر درک آن را با استفاده از زبان بدون اتاق پژواک آسانتر کنیم، یک قدم به پذیرش انبوه نزدیکتر شدهایم. – شیراز احمد، شرکای طوفان
به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری Cointelegraph رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید
موارد استفاده در دنیای واقعی را برجسته کنید
روی موارد استفاده در دنیای واقعی تمرکز کنید که ارزش ایجاد میکند و از فناوری برای هدایت مدلهای تجاری جدید استفاده میکند. فریب و حدس و گمان را نادیده بگیرید – چیزی در آن وجود ندارد. در نتیجه Web3 و Web2 باید با هم کار کنند. Web3 Web2 را کپی و جایگزین نمی کند و Web2 نمی تواند Web3 را اختراع کند. از موارد استفاده پشتیبانی کنید، نوآوری را هدایت کنید، و در مدلهای کسبوکار تغییراتی ایجاد کنید. – نیتین کومار، z-blocks
مردم را برای اینکه بلاک چین چگونه جهان را تغییر می دهد آماده کنید
تصویر بزرگ را در ذهن داشته باشید و روی جزئیات کوچک روزمره تمرکز نکنید. روی چگونگی تغییر زندگی در دنیای پس از انقلاب بلاک چین تمرکز کنید. از آنجایی که بلوغ این فناوری به زمان نیاز دارد، توضیح دهید که چگونه مردم می توانند انتظارات خود را آماده و مدیریت کنند و مزایا و معایب را ارائه دهند تا مردم را از تمام چالش های پیش از پذیرش انبوه آگاه کنند. – Jagdeep Sidhu، بنیاد Syscoin
بر “چگونه” و “چرا” فناوری های نوظهور تأکید کنید
اکوسیستم کریپتو با توجه به سرعت و گستره خود، مقدار باورنکردنی نویز تولید می کند. تلاش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات قابل اعتماد می تواند طاقت فرسا باشد، به خصوص زمانی که بیشتر تمرکز بر ارزیابی های مبتنی بر ارزش باشد. در عوض، آموزش و پرورش باید بر «چگونگی» و «چرا» فناوریهای نوظهور تأکید کند و آنها را در دنیایی در حال تغییر قرار دهد. زمینه وسیعتر ممکن است صرفاً مبتنی بر غنیسازی سفر رمزنگاری فرد باشد. – الکساندر لوتسکویچ، CEX.IO
زبان مربوط به وب 3 را ساده کنید
رهبران باید با هم کار کنند تا زبان و توضیحات مفاهیم پیچیده Web3 را ساده کنند. این صنعت با سرعتی مضحک در حال پیشرفت است و این سرعت تنها با پیشرفت در ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT افزایش خواهد یافت. همچنین باید بر به اشتراک گذاری موارد استفاده مثبتی که این فناوری وارد زندگی ما کرده است، تأکید بیشتری داشته باشیم. همراه با صبر، این مراحل می تواند تا حدودی سردرگمی را کاهش دهد. – متیو لاکراس، متا انجین
به مخاطبان در جایی که هستند دسترسی پیدا کنید
پلتفرمهایی مانند TikTok میتوانند برای بومیان Web3 که بیشتر به توییتر و تلگرام عادت دارند ترسناک باشند، اما ارائه محتوای آموزشی فراتر از اتاقهای پژواک ما بسیار مهم است. این یک راه عالی برای افزایش پذیرش بلاک چین، به ویژه در میان نسل جوان است. – ولفگانگ روکرل، ENT Technologies AG
به مکالمات باز بپیوندید
سوال بپرسید و برای یک گفتگوی باز آماده باشید. کاربران بالقوه به دلایل مختلف تردید دارند. اگر دیدگاه آنها را درک نمی کنید، این اشتباه است که فرض کنید می دانید چگونه به نگرانی های آنها رسیدگی کنید یا آنها را برای یادگیری تشویق کنید. سابقه تدریس من کار می کند – در محیط های کوچک طبیعی است که از روش سقراطی استفاده کنم. در مقیاس وسیع، روی موضوع تمرکز کنید و اصطلاحات خود را تعریف کنید. – استفانی یانی، Geeq
گیمیفی کردن فرآیند یادگیری
گیمیفیکیشن، آموزش و پاداش را به عنوان یک فرآیند یادگیری ترکیب کنید. کاربران را با چالش هایی در قالب آزمون ها آموزش دهید – برندگان می توانند مدرک NFT های دانش غیرقابل انتقال را دریافت کنند. سپس می توانند توسط شرکت های خود با تخفیف یا پیشنهادات ویژه پاداش بگیرند. World of Women و Ledger نمونه های بسیار خوبی از این موضوع ارائه می دهند. – Erki Koldits، OÜ Popspot
تمرکز بر سود
به جای تمرکز بر روی خود فناوری، باید بیشتر روی مزایا و مزایای افرادی که از محصولات استفاده می کنند تمرکز کنیم. فراتر از آن، تمرکز بیش از حد روی مشوق ها (همچنین به عنوان توکنومیکس شناخته می شود) می تواند منجر به جذب کاربرانی شود که فقط به سود مالی علاقه مند هستند و نه چیز دیگری. چنین پروژه هایی تنها در بازارهای درخشان موفق هستند، همانطور که در سال های 2020 و 2021 شاهد بودیم. – موشه لیبرمن، اشتراک گذاری
این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده با قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.
درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر.
نویسنده: Cointelegraph Innovation Circle