11 شغل اصلی فناوری که به مهارت های کدنویسی نیاز ندارند، از جمله طراح UX، ویرایشگر فنی، بازاریاب دیجیتال و تحلیلگر داده را کاوش کنید.
مشاغل فنی که نیازی به کدنویسی ندارند به چند دلیل مهم هستند. اول، آنها فرصت هایی را برای کار در صنعت فناوری برای افرادی که هیچ پیشینه فنی یا علاقه ای به کدنویسی ندارند، ارائه می دهند. این می تواند به تنوع بخشیدن به صنعت کمک کند و دیدگاه ها و مجموعه مهارت های جدیدی را به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، این نقش ها برای توسعه و راه اندازی موفقیت آمیز محصولات و خدمات فناوری بسیار مهم هستند.
متخصصان پشتیبانی فنی، مدیران پروژه، ویراستاران فنی، و آزمایشکنندگان تضمین کیفیت برای اطمینان از کاربرپسند بودن، کیفیت بالا و برآورده کردن نیازهای کاربر، ملزم هستند. در نهایت، این نقش ها اغلب به مهارت های ارتباطی قوی، حل مسئله و سازمانی نیاز دارند که در بسیاری از صنایع ارزشمند هستند.
در اینجا 11 شغلی که نیازی به مهارت کدنویسی ندارند آورده شده است.
طراح تجربه کاربری (UX).
طراح تجربه کاربری (UX) مسئول ارائه یک تجربه بهینه و لذت بخش در هنگام تعامل با یک محصول یا خدمات است. برای تولید طرح هایی که بصری، کارآمد و موثر باشند، یک طراح UX بر خواسته ها و اهداف کاربر تمرکز می کند.
در حالی که داشتن برخی از مهارت های کدنویسی می تواند مفید باشد، معمولاً برای موقعیت طراح UX مورد نیاز نیست. بسیاری از موقعیتهای طراح UX نیازی به کدنویسی ندارند و در عوض بر جنبههای مختلف فرآیند طراحی تمرکز میکنند، مانند:
- تحقیق کاربر: مصاحبهها، نظرسنجیها و تستهای قابلیت استفاده کاربران برای درک بهتر نیازها و عادات مخاطبان هدف انجام میشود.
- معماری اطلاعات: فرآیند سازماندهی و ساختاردهی محتوا و داده ها به گونه ای که افراد بتوانند به راحتی در مسیریابی قرار گیرند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.
- وایرفریم و نمونه سازی: ایجاد اسکچ های وفادار یا نمونه های اولیه دیجیتالی یک کالا یا خدمات برای آزمایش و اصلاح مفاهیم طراحی به عنوان وایرفریم و نمونه سازی شناخته می شود.
- طراحی بصری: طراحان تجربه کاربری، ماکتها، تصاویر و سایر داراییهای بصری با کیفیت بالا را ایجاد میکنند تا طرح را زنده کنند.
- تست قابلیت استفاده: شامل مصاحبه با افراد برای سنجش میزان عملکرد یک طرح و شناسایی زمینه های بهبود است.
با همکاری نزدیک با توسعه دهندگان، طراحان UX غیر کدنویس می توانند اطمینان حاصل کنند که طراحی به گونه ای اجرا می شود که نیازهای کاربران را برآورده می کند و در عین حال قابل اجرا و کارآمد است.
تحلیلگر داده
مجموعه دادههای بزرگ توسط تحلیلگران داده جمعآوری، ویرایش و تجزیه و تحلیل میشوند تا روندها، الگوها و بینشهایی را پیدا کنند که تصمیمات شرکت را هدایت میکنند. اگرچه برخی از مشاغل تحلیلگر داده نیاز به مهارت های کدنویسی دارند، تحلیلگران داده می توانند از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها مانند Excel یا Tableau برای دستکاری و تجسم داده ها استفاده کنند.
گزارش ها، ارائه ها و تجسم هایی که تولید می کنند به ذینفعان کمک می کند تا یافته های خود را درک کنند. برای موفقیت در این موقعیت، تحلیلگران داده نیاز به درک کاملی از آمار، مهارت های تفکر انتقادی و توجه به جزئیات دارند.
نویسنده فنی
یک نویسنده فنی راهنماها، راهنماها و مستنداتی را برای توضیح ایدهها یا محصولات فنی دشوار برای کاربران ایجاد میکند. در حالی که برخی از موقعیت های نوشتن فنی ممکن است به تخصص کدنویسی نیاز داشته باشند، اکثر آنها نیازی به مهارت ندارند. صرف نظر از این، نویسندگان فنی اغلب از نزدیک با مهندسان، توسعه دهندگان و سایر کارشناسان موضوعی برای جمع آوری اطلاعات و ایجاد مستندات واضح و مختصر همکاری می کنند.
اگر از نوشتن در فضای فناوری لذت می برید، می توانید یک تحلیلگر تجاری، نویسنده فنی و تست کننده کیفیت تضمین کیفیت شوید. مهارت های فنی نیز در فناوری مهم هستند. راحت باش. #تکنولوژی سیاه توییتر
— Kanika Tolver (@KanikaTolver) 7 جولای 2020
این موقعیت مستلزم مهارت های نوشتاری و ارتباطی استثنایی، توجه به جزئیات، و ظرفیت ترجمه مفاهیم پیچیده به زبانی است که مخاطبان غیر فنی به راحتی آن را درک کنند.
بازاریاب دیجیتال
با یادگیری این 3 مهارت بیشتر بفروشید:
1. قصه گویی
2. کپی رایتینگ
3. دیجیتال مارکتینگدلیلی وجود ندارد که اینطور نباشد.
– جو پورتسموث (@joe_portsmouth) 18 فوریه 2023
بازاریاب های دیجیتال برای اطمینان از همسویی با اهداف کلی کسب و کار، با تیم های متقابل همکاری نزدیک دارند و موفقیت آنها با توانایی آنها در هدایت ترافیک، تولید سرنخ و تبدیل سرنخ ها به مشتریان پولی سنجیده می شود. مهارت های ارتباطی قوی، تحلیلی و خلاق نیز برای بازاریابان دیجیتال ضروری است.
به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، برای موفقیت در این نقش، نیازی به دانستن نحوه کدنویسی ندارید. وظیفه آنها توسعه و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای ترویج محصولات یا خدمات آنلاین است. این شامل وظایفی مانند ایجاد و توزیع محتوا، مدیریت رسانه های اجتماعی، اجرای کمپین های ایمیل، بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو و تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) می شود. تبلیغکنندگان دیجیتالی که از فرمت تبلیغات PPC استفاده میکنند، هر بار که روی یکی از تبلیغات آنها کلیک میشود، هزینهای را پرداخت میکنند.
مدیر پروژه
به عنوان مدیر پروژه، برای موفقیت در این نقش به مهارت های کدنویسی نیازی نیست. وظیفه اصلی مدیران پروژه طراحی، اجرا و اتمام پروژه ها به موقع، در حد بودجه و با نتیجه مطلوب است. آنها برای تعیین اهداف پروژه، برنامهریزیها، بودجهها و نقاط عطف پروژه از نزدیک با تیمهای متقابل کار میکنند.
این مسئولیت آنهاست که اطمینان حاصل کنند که پروژه در مسیر خود باقی می ماند، مسائل به سرعت حل می شوند و ذینفعان به روز نگه داشته می شوند. علاوه بر این، مدیران پروژه مسئول نظارت بر مدیریت منابع، مدیریت هزینه و کنترل کیفیت هستند. رهبری خوب، مهارت های حل مسئله و ارتباطی برای این نقش مورد نیاز است.
تستر تضمین کیفیت (QA).
کیفیت محصولات نرم افزاری توسط تسترهای تضمین کیفیت (QA) تضمین می شود. آنها مسئول آزمایش محصولات نرم افزاری برای یافتن نقص یا مشکلاتی هستند که می تواند به عملکرد یا تجربه کاربری آنها آسیب برساند. در حالی که بسیاری از مشاغل تستر QA نیازی به تخصص کدنویسی ندارند، برخی ممکن است. در عوض، آزمایشکنندگان QA بر ایجاد موارد آزمایش، اجرای آزمایشها، تفسیر یافتههای تست و گزارش مشکلات به تیم توسعه تمرکز میکنند.
آنها از نزدیک با مدیران پروژه، طراحان و توسعه دهندگان کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصول نهایی انتظارات مشتری و الزامات کیفیت را برآورده می کند. با این حال، موفقیت در این موقعیت به داشتن چشم تیزبین برای جزئیات و توانایی های تحلیلی عالی بستگی دارد.
ویرایشگر فنی
ویراستاران فنی نقش مهمی در حصول اطمینان از اینکه اسناد فنی مانند دفترچه راهنما، گزارش ها و مشخصات دقیق، به خوبی سازماندهی شده و قابل فهم هستند، ایفا می کنند. در حالی که برخی از نقشهای ویرایش فنی ممکن است به تخصص کدنویسی نیاز داشته باشند، بسیاری از آنها نیازی به تخصص ندارند. ویراستاران فنی در عوض بر اطمینان از واضح بودن، مختصر بودن و عاری از خطا، تناقض یا اصطلاحات تخصصی تمرکز می کنند.
نویسندگان همچنین با کارشناسان موضوع و مدیران پروژه همکاری نزدیکی دارند تا اطمینان حاصل کنند که سند مطابق با نیازهای کاربر و استانداردهای کیفیت است. با این حال، موفقیت در این موقعیت مستلزم مهارت های نوشتن، ویرایش و ارتباط عالی و همچنین دقت است.
طراح گرافیک
طراحان گرافیک ایده ها و طرح های بصری را برای رسانه های مختلف از جمله وب سایت ها، اقلام تبلیغاتی و بسته بندی محصول توسعه می دهند. گرچه آنها به مهارت های کدنویسی نیاز ندارند، طراحان گرافیک باید در مفاهیم طراحی، تایپوگرافی و تئوری رنگ ها آگاه باشند.
دانش نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند Adobe Creative Suite، حس قوی خلاقیت، توجه به جزئیات و مهارت های ارتباطی برای این موفقیت ضروری است، زیرا طراحان گرافیک اغلب با مشتریان و ذینفعان همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح ها خواسته ها و نیازهای آنها را برآورده می کنند. محل.
متخصص پشتیبانی فنی
متخصصان پشتیبانی فنی به مشتریانی که با محصولات یا خدمات مشکل دارند، کمک فنی می کنند. مشکلات را شناسایی و رفع میکند، راهحلهایی را پیشنهاد میکند و دستورالعملهایی در مورد نحوه استفاده از کالا یا خدمات ارائه میدهد. برای موفقیت در این موقعیت نیاز به مهارت های ارتباطی عالی، حل مسئله و خدمات مشتری دارد.
پرسنل فنی
استخدام نامزدهای واجد شرایط برای پست های فنی به شدت به استخدام کنندگان فنی وابسته است. آنها هنگام کار با مدیران استخدامی به جستجو، ارزیابی و مصاحبه با نامزدها می پردازند تا اطمینان حاصل کنند که شرایط لازم برای این موقعیت وجود دارد.
با یادگیری کدنویسی وارد فناوری شدم. به عنوان یک تکنولوژیست، از شر کدنویسی تمام وقت خلاص شدم. من اشتیاق و مهارت های فنی خود را وقف ایجاد محصولات زیبایی مبتنی بر فناوری می کنم. توجه کنید که چگونه من در فناوری باقی می مانم و بدون برنامه نویسی کسب درآمد می کنم pic.twitter.com/fckRH5bhR6
— پاریس آتنا | بنیانگذار Black Tech Pipeline (@ParissAthena) 27 مارس 2021
در حالی که کدنویسی برای استخدام فنی الزامی نیست، استخدام کنندگان باید درک کاملی از مفاهیم فنی و واژگان داشته باشند. موفقیت در این موقعیت همچنین مستلزم داشتن توانایی های عالی بین فردی، شبکه ای و سازمانی است.
مهندس فروش
به عنوان یک مهندس فروش، مسئولیت یک فرد ترکیب تخصص فنی با مهارت های فروش برای بازاریابی و فروش کالاها و خدمات پیچیده است. آنها با تیم های فروش، مشتریان و تیم های فنی برای درک نیازهای مشتری، ارائه راه حل های تکنولوژیکی و بستن فروش کار خواهند کرد. در حالی که برخی از مشاغل به عنوان مهندس فروش ممکن است به مهارت های کدنویسی نیاز داشته باشند، بسیاری از مشاغل به مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین ارتباط شفاهی و نوشتاری نیاز دارند.
علاوه بر این، مدیران فروش روابط با مشتریان کلیدی را مدیریت میکنند، مشتریان را آموزش میدهند و از آنها پشتیبانی میکنند و با فناوریهای نوظهور و روندهای بازار همگام هستند. برای موفقیت در این موقعیت، نامزد باید دارای مهارت های قوی بین فردی، فنی و ارتباطی باشد.
نویسنده: Guneet Kaur