رگولاتور بریتانیا می گوید خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت می تواند به گیمرها آسیب برساند


به دنبال گزارش‌های اخیر، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) پس از تکمیل تحقیقات پنج ماهه درباره خرید پیشنهادی مایکروسافت به ارزش 69 میلیارد دلار از اکتیویژن بلیزارد، یافته‌های اولیه‌ای را منتشر کرد. اگر تصویب شود، می‌تواند به گیمرها آسیب برساند و منجر به «قیمت‌های بالاتر، انتخاب کمتر و نوآوری کمتر» شود.

CMA بیش از 3 میلیون سند داخلی را تجزیه و تحلیل کرده و به طور تصادفی در مورد 40000 پلی استیشن تحقیق کرده است.ندای وظیفهما شواهدی را از گیمرها در بریتانیا و «ارائه‌دهندگان مختلف کنسول‌های بازی، ناشران بازی و ارائه‌دهندگان خدمات بازی‌های ابری دیگر» جمع‌آوری کرده‌ایم. این مطالعه با افزودن مالکیت به مزیت غیرمنصفانه‌ای به دست آورد.

CMA می نویسد: “CMA به طور آزمایشی یکی از مهم ترین ناشران بازی های جهان را برای تقویت این موقعیت قوی و کاهش قابل توجه رقابتی که مایکروسافت در بازار بازی های ابری بریتانیا با آن روبرو خواهد شد، خریداری خواهد کرد. ما تصمیم گرفتیم که می توانیم این کار را انجام دهیم.” این می‌تواند آینده بازی‌ها را تغییر دهد و به گیمرهای بریتانیایی آسیب برساند، به‌ویژه آنهایی که توانایی خرید کنسول‌های گران قیمت و رایانه‌های شخصی بازی را ندارند یا تمایلی به خرید ندارند.»

نهاد نظارتی نیز به طور خاص اشاره می کندندای وظیفهفرنچایزها “نقش مهمی در تقویت رقابت” بین کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس ایفا می کنند و چشم انداز انحصاری بودن فرنچایزها برای ایکس باکس (یا “به میزان قابل توجهی بد” در پلی استیشن) تأثیر منفی بر رقابت دارد. . .

CMA گفت: “یافته‌های اولیه CMA نشان می‌دهد که این استراتژی خرید استودیوهای بازی و اختصاص محتوای آنها به پلتفرم‌های مایکروسافت توسط مایکروسافت به دنبال چندین خرید قبلی استودیوی بازی‌سازی مورد استفاده قرار گرفته است. ما در حال بررسی هستیم.” CMA به طور آزمایشی اعلام کرده است که کاهش رقابت با محدود کردن دسترسی سایر پلتفرم‌ها به بازی‌های Activision می‌تواند رقابت بین Xbox و PlayStation در بریتانیا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به گیمرهای بریتانیایی آسیب برساند. من متوجه شدم که جنسیت دارم.

«ایکس‌باکس و پلی‌استیشن در حال حاضر رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و دسترسی به محتوایی که بیشترین اهمیت را دارد، دارند. CoD، بخش مهمی از آن رقابت است. کاهش این رقابت بین مایکروسافت و سونی می‌تواند کنسول‌های بازی را گران‌تر، برد کمتر، کیفیت کمتر و در طول زمان برای همه گیمرها کمتر کند. ”

در همین حال، اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت مطمئن هستند که خرید پیشنهادی انجام خواهد شد و نگرانی‌های متعددی را که توسط قانون‌گذاران مطرح شده را رد می‌کنند. در یک یادداشت داخلی GamingBolt که توسط بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد برای کارمندان شرکت ارسال شد، او نوشت: ما همچنین معتقدیم که قانون و واقعیت در کنار ماست. مثلاً نقش رقابت را بازی کنید. اغلب از من می پرسند که وقتی دولت تجارت را اینگونه ببیند، اوضاع چگونه تغییر می کند. آیا ادغام باعث نوآوری و افزایش رقابت در سراسر صنعت می شود یا مزیتی ناعادلانه ایجاد می کند که رقابت را برای سایر شرکت ها با ایده های جدید و محصولات بهتر خفه می کند؟

در این مورد، شرکت‌های ترکیبی رقابت بیشتری را برای رقبای پرجمعیت بازی در سطح جهانی مانند Sony، Tencent، NetEase، Apple، Amazon و Facebook به ارمغان می‌آورند. ترکیبی از امتیاز نمادین Activision Blizzard و تخصص موبایل با تاریخچه نوآوری مایکروسافت و فرهنگ خلاقانه Xbox و ارائه آن. همراه با ویژگی ها، آینده روشن تری را برای بازی به ما می دهد.

علاوه بر این، در بیانیه ای به VGC، Rima Alaily، معاون شرکت و معاون مشاور کل مایکروسافت، گفت:تعهد ما به اعطای دسترسی 100٪ برابر در دراز مدت ندای وظیفه فروش به سونی، نینتندو، استیم و سایرین مزایای این معامله را برای گیمرها و توسعه دهندگان حفظ می کند و رقابت را در بازار افزایش می دهد. هفتاد و پنج درصد از پاسخ دهندگان به مشاوره عمومی CMA موافق بودند که این معامله برای رقابت در بازی های بریتانیا به اندازه کافی خوب است. ”

آلیلی همچنین تعهد مایکروسافت را تکرار کرد.ندای وظیفهما معادل کامل را برای پلتفرم های غیر ایکس باکس حداقل تا 10 سال پس از امضای قرارداد ارائه خواهیم داد و اضافه می کنیم: 10 سال برابری در مورد مطالب. در مورد قیمت. درباره عملکرد در مورد کیفیت درباره قابلیت پخش ”

CMA همچنین اطلاعیه‌ای درباره راه‌حل‌هایی که ممکن است برای تأیید خرید در نظر بگیرد، صادر کرده است. این مستلزم “فروش جزئی اکتیویژن بلیزارد” است.ندای وظیفه، کل بخش Activision شرکت را فروخت (از جمله).ندای وظیفه)، یا کل بخش سرگرمی بلیزارد را بفروشید. بدون این، سازمان می‌گوید که تصمیم به ممنوعیت تراکنش می‌گیرد.

CMA پاسخ به یافته های اولیه “از طرف های ذینفع” را تا 1 مارس و راه حل های موجود فوق الذکر را تا 22 فوریه قبل از صدور گزارش نهایی در 26 آوریل می پذیرد. او گفت که پاسخ به این سیاست را می پذیرد.

مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد نیز با نظارت شدید نهادهای نظارتی در سایر نقاط جهان روبرو هستند. هفته گذشته، کمیسیون اروپا یک اخطار ضد انحصار نسبت به خرید پیشنهادی صادر کرد و در ماه دسامبر، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده یک شکایت ضد انحصار علیه مایکروسافت برای جلوگیری از خرید ارائه کرد.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید