داده های اخیر ردیابی برنامه نشان می دهد که Capcom رزیدنت اویل 2 بازسازی در دستگاه های iOS از نظر تعداد فروش چندان خوب عمل نکرده است. طبق گفته MobileGamer.biz، این بازی از زمان انتشار در ماه دسامبر، تنها بیش از 100000 دلار درآمد خرید درون برنامه ای داشته است.
این گزارش دادههای فروش بازی را از انتشار در 10 دسامبر در iOS تا 8 ژانویه ردیابی میکند، زمانی که بازی با تخفیف ماهانه عرضه، قیمت آن 10 دلار بود، و نشان میدهد که تنها حدود 9500 بازیکن برای این عنوان در دستگاههای اپل پرداختهاند . . از آن زمان، قیمت این عنوان به 40 دلار افزایش یافت و سود Capcom را حدود 7000 دلار افزایش داد.
این اولین باری نیست که Capcom عناوین خود را بر روی دستگاههای iOS با فروش ضعیف منتشر میکند، در گزارش جولای 2024 آمده است که Resident Evil 7 Resident Evil همچنین با کمتر از 83000 بار دانلود و کمتر از 2000 نسخه در آن زمان، نقدهای ضعیفی دریافت کرد.
گزارش MobileGamer.biz همچنین نشان می دهد که حتی تلاش های یوبی سافت برای انتشار عناوین AAA بر روی دستگاه های iOS چندان موفقیت آمیز نبوده است. Assassin’s Creed Mirage برای iOS، مجموعاً حدود 496000 دلار است.
این اعداد دور از شواهد عینی از یک چیز واحد هستند، اما می توانند نتیجه چندین عامل باشند. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که همه کاربران iOS قادر به بازی این عناوین رده بالا نیستند. این نسخهها بخشی از تلاش بزرگتر اپل برای آوردن بازیهای بزرگ به آیفونها و آیپدهای گرانقیمت خود است که از بزرگترین بازار بازی فاصله زیادی دارند.
بازار بازی هم برای iOS و هم برای اندروید بیشتر تحت سلطه بازیهای رایگان است و بازیهای موبایلی را به بازاری ایدهآل برای عناوینی تبدیل میکند که دارای قیمت بالایی هستند، اما ریزتراکنشهای اجباری زیادی ندارند با توجه به اینکه ممکن است وجود نداشته باشد. -عناوین بازی
در حال حاضر، نه کپکام و نه اپل در مورد عملکرد تجاری این عناوین اظهار نظری نکرده اند. با این حال، هنوز هم راهی عالی برای معرفی سختافزار جدید در دستگاههای پیشرفته iOS است.
نویسنده: Joelle Daniels