فراتر از خوبی و بدی 2 یکی از بی ثبات ترین و ضعیف ترین چرخه های توسعه بازی در حافظه اخیر (یا نه) است که همه چیز را از تاخیرهای بی شمار و شروع مجدد توسعه تا سازماندهی مجدد مدیریت رنج می برد. اکنون، میشل آنسل، کهنه کار سابق یوبی سافت در مصاحبه ای با رسانه فرانسوی Superpouvoir گفت: ریمن و فراتر از خیر و شر، او در سال 2020 یوبی سافت را ترک کرد و بینش بیشتری در مورد مشکلاتی که دنباله مشکل در پشت صحنه با آن مواجه شد، ارائه کرد.
بدون تعجب، انسل به مسائل مدیریتی اشاره کرد و توضیح داد که رهبران خلاق پروژه به جهات مختلف کشیده میشوند و در نتیجه پیشرفت کمی حاصل شده است. جالب اینجاست که انسل گفت از خواندن گزارشی که رسانه فرانسوی لیبه منتشر کرده بود، متعجب شد که مدعی بود مدیریت مشکوک آقای انسل یکی از مشکلات پیش روی این پروژه است.
Ansell میگوید: «در برخی از پروژهها، ما چالشهای بزرگی برای خود تعیین میکنیم و با اشتیاق به تیمهایمان نزدیک میشویم، اما هرگز نمیدانیم که راه پیش رو چقدر طولانی و پیچیده خواهد بود». “شور یک انرژی فوق العاده است، اما همچنین می تواند باعث درگیری بین عاشقان شود.” BGE2به عنوان مثال، مشکلات زیادی بین مدیران وجود داشت. مدیران هنری می خواستند همه چیز را بارها و بارها از نو انجام دهند، کارگردانان بازی می خواستند بازی های مولد سیاه چال بسازند، و من رویای ماجراجویی های فضایی را در سر می پروراندم. ما فقط نتوانستیم به توافق برسیم و کارگردان بازی پروژه را به سمت دیگری برد.
در چنین شرایطی، تیم پرت میشود و حتی نمیداند چه کسی مسئول است و چه کسی تصمیمگیری میکند. قرار است تهیهکنندگان به اوضاع نظم بدهند، اما این اتفاق نمیافتد. [Ubisoft CEO] ایو گیوت مجبور شد به مونپلیه سفر کند تا اوضاع را به مسیر خود بازگرداند، اما این کافی نبود و کارگردان بازی سرسخت باقی ماند. وقتی در Libe خواندم که بازی را اجرا می کنم و درخواست تغییرات می کنم، فکر کردم که دارم خفه می شوم. BGE2 این تنها بازیی است که من هرگز تصمیمی را زیر سوال نبرده ام. اگر کسی در این مورد انتقادی دارد خوشحال می شوم در مورد آن صحبت کنم. ”
آنسل پس از اشاره به اینکه یوبی سافت در نهایت پروژه را با رهبری جدید از سر می گیرد، به وضوح تأثیر منفی بر روحیه تیم توسعه داشته است، از جمله: او در مورد نقش خود صحبت کرد، آنسل ادامه داد:
او میگوید: «در پایان همه چیز به این ختم میشود که دو مدیر پرشور با هم کنار نمیآیند. فکر می کنم چند وقت پیش این افراد اخراج شدند و پروژه با یک مدیر جدید تعادل خاصی پیدا کرد، البته این مسائل مدیریتی برای تیم بسیار مضر است. منیت های زیادی وجود دارد و خطرات زیادی در آن دخیل هستند و به وضوح از نظر مدیریت انسانی جا برای بهبود وجود دارد.
«تفاوت زیادی بین توسعه و توسعه وجود دارد. BGE2 ما به پروژه هایی با تکنولوژی جدید و تکنولوژی و گیم پلی شناخته شده نیاز داریم. من فکر می کنم برای مدت طولانی پیچیدگی پروژه ای مانند این فراتر از درک بسیاری از افراد در Ubisoft بود … و همچنین مطبوعات، که در طول بحران پاریس از راه های میانبر برای فروش مقالات تردید نداشتند.
فقط یک شرور بزرگ وجود نداشت، یک سری مسائل مهم وجود داشت که در سطح مدیریت حل نشده باقی ماندند، از جمله من باید آشتی جوتر می شدم.
در اوایل سال جاری، یوبی سافت اطمینان داد: فراتر از خوبی و بدی 2 اگرچه هنوز در حال توسعه است، جزئیات کمی در مورد این پروژه وجود دارد.
نویسنده: Shubhankar Parijat