بیستمین سالگرد Valve است نیمه عمر 2و برای جشن گرفتن، تیم توسعه یک به روز رسانی قابل توجه را منتشر کرده است. علاوه بر این، بازی پایه و هر دو قسمت تا 18 نوامبر به صورت رایگان در Steam در دسترس هستند. همین کافی است که بگوییم، این یک فرصت عالی برای انجام یکی از بهترین بازی های تمام دوران است.
برای کسانی که قبلاً آن را دارند (و شاید آن را کامل کرده باشند)، به روز رسانی سالگرد ارزش بررسی را دارد. همچنین میتوانید کمپین کامل را با 3.5 ساعت تفسیر توسعهدهنده از تیم اصلی و اضافه شدن پشتیبانی Steam Workshop برای جایگزینی سلاحها، دشمنان و رابط کاربری تجربه کنید. نقشههای نور نیز بهبود یافتهاند، با فیلتر دو مکعبی برای بهبود سایهها و مه شعاعی برای «افقهای تمیزتر و صافتر».
مقیاس UI اکنون از وضوح بالاتر پشتیبانی می کند و همه نقشه ها (و نقشه های deathmatch) اکنون از نورپردازی کامل HDR و نگاشت آهنگ پشتیبانی می کنند. بازیکنان همچنین می توانند از جلوه های خون و آتش از قسمت و نسخه اول استفاده کنند. همه اینها بر اساس ده ها رفع اشکال و بهبود ساخته شده است. همه را در زیر بررسی کنید.
به روز رسانی بیستمین سالگرد Half-Life 2
رفع اشکال و تغییر یادداشت ها
محتوا
- اضافه شدن 3.5 ساعت نظر توسعه دهندگان از اعضای تیم Half-Life 2.
- Half-Life 2: Episode 1 و Episode 2 اکنون از منوی اصلی Half-Life 2 قابل پخش هستند.
- Half-Life 2: Lost Coast به منوی Extras اضافه شده است.
- پشتیبانی از Steam Workshop اضافه شد. میتوانید کل کمپین را بازی کنید و اسلحهها، دشمنان، رابط کاربری و موارد دیگر را با محتوای ایجاد شده توسط جامعه جایگزین کنید.
- اضافه شدن سفارشی بازی Steam برای ضبط رویدادها و مراحل گیم پلی در طول بازی.
رندر و گرافیک
- مشکلی را برطرف کرد که در آن قطعات و کل نقشه بسته به تنظیمات میتوانست کاملاً روشن یا کاملاً تاریک باشد.
- افزودن فیلتر دو مکعبی به نقشه های نوری برای ایجاد سایه های صاف تر. با تنظیم Shader Detail روی Very High می توان آن را فعال کرد.
- فیکس جزئیات چمن که در بسیاری از نقشه ها وجود نداشت.
- تنظیمات اضافه شده برای فعال کردن جلوه های کلاسیک که در اصل در Half-Life 2 یافت می شد. این افکتها را میتوان با استفاده از r_classic_blood یا r_classic_fire نیز فعال کرد.
- پشتیبانی از مه شعاعی اضافه شده است.
- بازتاب چشمی در طول Half-Life 2 تنظیم شده است تا با نسخه اصلی هماهنگ شود.
- مدل های سلاح های کمان ضربدری و RPG به روز شده برای پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض.
- مشکلی که در آن دوربین در تنظیمات FOV بالا به وسیله نقلیه متصل میشد، برطرف شد.
- مشکلی که در آن نشانگرهای حافظه پنهان لامبدا و دیگر برچسبها هنگام تغییر مسیر نقشه ناپدید میشوند، برطرف شد.
- اکنون با تنظیم جزئیات مدل روی High، جزئیات مدل همیشه با جزئیات بیشتر نمایش داده میشود و دیگر به سطح جزئیات پایینتر تغییر نمیکند.
- به طور پیش فرض، antialiasing روی 4x MSAA تنظیم شده است.
- مشکلی که در آن سایهزن دندان در برخی از GPUها کاملاً سفید میشد، برطرف شد.
UI و گزینه ها
- UI اکنون برای پشتیبانی از وضوح بالاتر مقیاس می شود.
- هنگامی که یک بازی را در حالت Steam Big Picture راه اندازی می کنید، از رابط کاربری سازگار با گیم پد استفاده می کند که قبلاً در Steam Deck موجود بود. این حالت همچنین می تواند با استفاده از گزینه راه اندازی “-gamepadui” راه اندازی شود.
- تنظیمات محدوده دینامیکی بالا به صفحه تنظیمات اصلی ویدیو منتقل شده است.
- اکنون می توان حالت توضیح را در صفحه جدید بازی فعال کرد.
- نمایش آثار هنری در مقیاس خاکستری روی نمادهای قفل شده دستاوردها برای مطابقت با رفتار در Steam ثابت شد.
- خوانایی بهتر آیکون های دکمه گیم پد.
- نکات دکمه ها اکنون فقط دکمه های استاندارد چهره و نمادهای ماشه را نشان می دهند. این رفتار را می توان با استفاده از convar “sc_prefer_basic_origin_hints” غیرفعال کرد.
- نمونه هایی از فونت های سیستم مانند Verdana با فونت جدید GorDIN در سراسر رابط کاربری جایگزین شد.
- رندر فونت جدید برای ارائه رندر سازگارتر در سراسر سیستم عامل ها اضافه شده است.
- مشکلی که در آن کاراکترهای خاص فونت در هنگام فعال شدن ضد الایاسینگ کوتاه می شدند، برطرف شد.
- با استفاده از رنگهای معکوس، انیمیشنهای اسکرولبار و دکمهها را ثابت کرد.
- تنظیم غیر کاربردی «استفاده از جلوه «شکوفه» در صورت موجود بودن» حذف شد.
- اطلاعات حضور غنی در حین بازی Half-Life 2 اضافه شد.
ورودی
- تنظیمات پیش فرض ورودی Steam به روز شد.
- منوی تنظیمات گیم پد اضافه شد.
- قابلیت انتخاب سبک رابط کاربری انتخاب سلاح در حین استفاده از گیم پد اضافه شده است.
- تنظیمات حالت کمک هدف جداگانه برای ماوس/صفحه کلید و گیم پد اضافه شده است. یک حالت جدید «تقویتیافته» کمک به هدف، تلاش میکند تا دشمنان را ردیابی کند و هنگام رانندگی وسیله نقلیه به هدف بچسبد.
- تغییر حالت هنگام استفاده از کراچ، فشار دادن اسپرینت باعث میشود بازیکن بایستد.
- تنظیمات جوی استیک قدیمی از منوی تنظیمات ماوس حذف شده است.
گیم پلی
- احتمال به دام افتادن پرنده در جهان کاهش می یابد.
- رفتار خمیدگی کمباین در صحنه حمله به در را رفع کرد.
- رفع مشکلی که در آن Combine در فینال فعال نمیشد.
- صداها و موسیقی بازی اکنون در حالی که بازی متوقف شده است متوقف شده است.
- رفع سانحه ای که اگر بازیکن خیلی جلوتر از هلیکوپتر در کانال قرار می گرفت، ممکن بود رخ دهد.
- مشکلی را که در آن دکتر برین در طول پخش برنامه های خاص به دوربین نگاه نمی کرد، برطرف شد.
- مشکلی که در آن صداهای اصطکاکی صاف پخش نمیشد، برطرف شد.
به روز رسانی نقشه های عمومی
- نورپردازی کامل HDR و نقشه رنگی برای همه نقشه های Half-Life 2 و Half-Life 2: Deathmatch اعمال می شود.
- وضوح نقشه نوری بهبود یافته برای اکثر نقشه ها.
- تنظیم فاصله رندر در طول بازی برای اطمینان از اینکه جزئیات و اشیا از فاصله دور قابل مشاهده هستند.
- صفحه کلیپ Far-Z از اکثر نقشه ها حذف شد.
- افزایش فاصله محو شدن پنجره و در.
- بهبود ناهماهنگی در نور و جزئیات جهان در طول بسیاری از انتقال نقشه.
- تنظیم مه و اسکای باکس در همه نقشه ها با آب در افق برای بهبود ترکیب افق.
- تقریباً در همه نقشهها، نمونههای آب بازتابنده ساده با آب کاملاً بازتابنده جایگزین شدند.
- بسیاری از موارد از وسایل شناور در طول بازی رفع شد.
- سوراخ های دوخته شده، بافت های تنظیم شده، و درزهای ثابت در جابجایی های زیادی در طول بازی.
- برخی از درختان دور را با مدل های دقیق تر جایگزین کرد.
- سایهها را روی بسیاری از وسایل ثابت که گم شده بودند فعال کرد.
- به تمام چراغهایی که گم شده بودند، اسپریتهای درخشش اضافه شد.
- نگاشت نوری ثابت برای بسیاری از سازههای پایه استاتیک بزرگ.
- هندسه ساده پشت بام را به ساختمانهای پسزمینهای که گم شده بودند اضافه کرد.
- هندسه جابجایی پسزمینه به نواحی در معرض دید زمانی که صفحه برش برداشته شد، اضافه شد.
به روز رسانی های خاص نقشه
- سکانس مقدماتی برای مطابقت نزدیک با سکانس اصلی تنظیم شد، از جمله اصلاح نقاط برجسته در چشمان G-Man.
- درزهای بافت مختلف بر روی دیوار ایستگاه ثابت شد
- اکنون همه حصارها به درستی سایه می اندازند.
- مشکلی که در آن مقادیر مه در انتقال سطح به اشتباه تنظیم شده بود، برطرف شد.
- مقادیر تشعشعات را از پایه لوازم روشنایی که در مکان های عجیب و غریب می درخشیدند حذف کرد.
- در طول سکانس تله پورت، یک اشکال در انیمیشن بیکار الی برطرف شد.
- نقشه نوری ثابت برای واگن های ریلی در روز نامه قرمز و کانال مسیر.
- رفع اشکال رندر که باعث می شد هندسه جهان هنگام نگاه کردن به خطوط راه آهن در Route Kanal ظاهر شود و ناپدید شود.
- بافتهای لوله و دیواره کانال در چندین ناحیه برای کاهش درزها و ناهماهنگی در کانال ریشه.
- برسهای دیوار کانال اضافه و تنظیم شدند که هندسه سطح را بهطور محسوسی از دست داده بودند.
- روشنایی تنظیم شده و افت نور محیط در مناطق تاریک کانال.
- توری های کوچک به عنوان منبع کم نور محیط در چندین مکان روی کانال اضافه شده است.
- مشکلی که در آن هنگام پریدن منهک مت به داخل آب ناهماهنگ بود، برطرف شد.
- رفع اشکالی که در آن دودکشهای آجری بزرگ بسته به موقعیت بازیکن در خطر آب به داخل و خارج میشدند.
- اضافه شدن کابل های گم شده به قطب های تلفن در نقشه های مختلف کانال.
- روشنایی و سایه های ثابت در حوض و برج برق در خارج از Black Mesa East.
- جابجایی و یک سطح آب به اسکای باکس سه بعدی در نزدیکی ورودی سد اضافه شد که جایگزین یک صخره ساده بوته ای شد.
- روشنایی صخره ها و لوازم در گورستان راونهولم و اطراف آن را رفع کرد.
- مشکلی که در آن بازیکنان میتوانستند با بستن دروازه پس از بازکردن گرگوری در قبرستان به دام بیفتند، برطرف شد.
- مه شعاعی به تمام نقشه های ساحلی در بزرگراه 17 اضافه شد.
- پورتال های منطقه را از بسیاری از سازه های کوچک در امتداد بزرگراه 17 حذف کرد.
- اگر کالسکه را قبل از ورود به سطح پل در مناطق خاصی پارک کنید، تصادفی را که ممکن است رخ دهد، رفع کنید.
- رفع اشکالی که در آن Vortigaunts ممکن بود در سراسر جهان سقوط کند.
- یک نمایش سه بعدی skybox ساده از نقشه های زیر که از بالای Sandtrap Lighthouse دیده می شود اضافه شده است:
- مشکل نور در طول توالی شعله ور شدن زیرزمینی در Nova Prospect برطرف شد.
- هندسه اضافی به پنجره های مختلف در سراسر سطح اضافه شد تا سایه های دقیق تری با Nova Prospekt ایجاد شود.
- رفع اشکالی که در آن سکانس تلهپورت Entanglement خیلی زود تمام میشد و گوردون و آلیکس را تا رسیدن تلهپورتر به مقصد میماندند.
- مشکلی که در آن انفجار راهرو در زمان نامناسبی در Anticityzen One منفجر میشد، برطرف شد.
- چند ضلعی های گمشده در بیرون گنبدهای ساختمان در Follow Freeman رفع شد.
- مشکلی که در آن کشتی به وضوح از گنبد یک ساختمان در «دنبال فریمن» در حال پرواز بود، رفع شد.
- ثابت شد که بارنی در حین انتقال سطح به گل نشسته است و “فالو فریمن” را دنبال می کند که باعث می شود او خیلی سریع “نارنجک” را بغلتد و بازیکن را آزار دهد.
- افزایش وضوح بافت های رندر پورتال در فینال.
- مناظر صوتی به تمام نقشه های پس زمینه منو اضافه شده است
- قسمتی از skybox پشت لوگوی Half-Life 2 را تیره کرد تا خواندن متن را آسان تر کند.
- اضافه شدن هندسه به نقشه پس زمینه منو برای پشتیبانی از Ultrawide.
- دود به نقشه های پس زمینه Ravenholm و Follow Freeman اضافه شد.
- رفع اشکالی که بازیکنان میتوانستند شکستن استخوانها را در نقشه پسزمینه منوی سیتادل بشنوند.
Half-Life 2: Deathmatch اصلاحات
- انتخاب مدل پخش کننده در منوی گزینه ها ثابت شد.
- مشکلی را برطرف کرد که در آن اسلم اگر خیلی نزدیک به دیوار بود نمیتوانست منفجر شود
- باب نمای ثابت مجهز به SMG.
- مشکلی که در آن استفاده از تفنگ گرانشی روی نارنجک یویو میتواند باعث قطع شدن یا از کار افتادن سرور شود، برطرف شد.
- رفع جلوه های صوتی از دست رفته برای Gravity Gun.
- مشکلی که در آن هنگام پریدن یا حرکت کردن یک شخصیت اسلحهها را تغییر میدهد، انیمیشنهای از دست رفته پخش میشوند.
- رفع مشکلی که در آن اسلحهها با استفاده از سلاح دیگری از همان کلاس نامرئی میشوند.
Half-Life 2: Deathmatch Map
- تعداد نقاط تخم ریزی بازیکن در بسیاری از نقشه ها افزایش یافته است.
- قرار دادن وسایل ثابت در نقشه که به بازیکنان اجازه می دهد از دنیا فرار کنند.
- ویژگی شناور در dm_runoff ثابت شد.
- مشکلی را برطرف کرد که در آن پورتال منطقه انفجاری dm_runoff باعث میشد هنگام بسته شدن در، دنیا رندر نشود.
- هندسه ای به بسیاری از نقشه ها اضافه شده است که به بازیکنان اجازه می دهد خارج از مرزهای خود را ببینند.
- چندین منطقه را که بازیکنان میتوانستند خارج از جهان را ببینند، رفع کرد.
- من توانستم لوله آبی رنگ dm_resistance را حرکت دهم و با تفنگ گرانشی آن را از درب زنجیری بلند کنم.
- کیفیت فیلم معرفی Valve هنگام شروع بازی بهبود یافته است.
- پخش فیلم پس از اعتبار در پایان قسمت 1 و فیلم مقدماتی در ابتدای قسمت 2 رفع شد.
- اچیومنت های قسمت 1 و 2 به Half-Life 2 اضافه شدند. وقتی بازی را شروع میکنید، دادههای قسمتهای مستقل نصبشده را میخواند و تلاش میکند تا دستاوردهای تکراری را مجدداً اعطا کند.
- چکش: پیش نمایش های دقیق اسپرایت را روی سطوح بدون جابجایی نمایش می دهد.
- چکش: رفع اشکالی که در آن نهادهای یتیم داده های اضافی را در هر بارگذاری نقشه اضافه می کردند.
- Hammer: قابلیت ثابت برای رندر نقشه های مکعبی.
- چکش: بسیاری از محدودیت ها برای داده های BSP افزایش یافته است. مدل 1024 -> 2048، براش 8192 -> 16384، TexInfo 12288 -> 16384، TexData 2048 -> 8096، DispInfo 2048 -> 8096.
- متغیر تبدیل save_transition_music اضافه شد تا به پخش موسیقی اجازه دهد تا پخش بین سطوح انتقال ادامه یابد.
- فایل های محلی سازی به روز شده اند.
- سایر اصلاحات امنیتی
دیگر
- نسخههای قبلی بازی در یک شعبه بتا در دسترس عموم به نام «steam_legacy» با شرح «ساخت قبل از بیستمین سالگرد» آرشیو شده است. اگر یک مود یا ویژگی به طور غیرمنتظره ای رفتار کند، ممکن است لازم باشد این بیلد آرشیو شده را اجرا کنید تا زمانی که بیلد پیش فرض مشکل را حل کند.
- اکنون که Episodes و Lost Coast بخشی از خود Half-Life 2 هستند، قصد داریم دید نسخههای مستقل را در فروشگاه Steam کاهش دهیم. برنامه مستقل قدیمی برای اطمینان از اینکه پروژه های اجتماعی وابسته به آن به درستی کار می کنند در دسترس است، اما کتابخانه Steam[ツール]اکنون در منو نمایش داده خواهد شد.
نویسنده: Ravi Sinha