استودیوی فایروالک، توسعه دهنده کنکورد در حال تعطیل شدن است


سونی اینتراکتیو اینترتینمنت اعلام کرده است که دو تیم توسعه داخلی را می بندد: Firewalk Studios و Neon Koi.

استودیوی فایروالک در آوریل گذشته توسط پلی استیشن خریداری شد و این استودیو اولین عنوان خود را در اوایل سال جاری منتشر کرد. کنکورد. با این حال، بازی تیراندازی اول شخص چندنفره رد شد، فروش ناخوشایندی داشت، تنها دو هفته پس از انتشار آفلاین شد و به همه کسانی که بازی را خریداری کردند بازپرداخت شد.

هرمن هالست، مدیرعامل پلی استیشن در یک ایمیل داخلی به کارمندان نوشت: کنکورد استثنایی بود، اما سایر تیم ها نتوانستند بازیکن کافی داشته باشند و در نتیجه بازی به صورت آفلاین انجام شد. ما در چند ماه گذشته زمان قابل توجهی را صرف بررسی همه گزینه ها کرده ایم.

“پس از بررسی های زیاد، ما تصمیم گرفتیم که بهترین راه رو به جلو، پایان دائمی بازی و بستن استودیو است. مایلیم از همه در فایروالک به خاطر مهارت، خلاقیت و فداکاری شان تشکر کنیم.

“ژانر تیراندازی اول شخص PvP یک عرصه رقابتی است که به طور مداوم در حال توسعه است، اما متأسفانه ما از این عنوان غافل شدیم. ما درس هایی را که از آن آموختیم، خواهیم گرفت. کنکورد ما به توسعه قابلیت‌های خدمات زنده خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم رشد آینده را در این فضا فراهم کنیم. ”

در همین حال، Neon Koi در سال 2022 توسط PlayStation خریداری شد، زمانی که توسعه دهنده هنوز به عنوان Savage Game Studios شناخته می شد، به عنوان بخشی از تلاش های سونی برای توسعه بازی های موبایل. هالست گفت که در حالی که موبایل همچنان منطقه مورد توجه سونی خواهد بود، آنها اکنون به دنبال رویکرد استراتژیک تر به آن هستند، در نتیجه هم Neon Koi و هم بازی اکشن موبایلی که این شرکت در حال توسعه است. هر دو فسخ خواهد شد

هالست در ایمیلی نوشت: «گسترش فراتر از دستگاه‌های پلی‌استیشن و ایجاد تجربه‌های جذاب آنلاین در کنار بازی‌های تک‌نفره، یک حوزه تمرکز کلیدی برای ما است، زیرا جریان‌های درآمدی خود را تکامل می‌دهیم. اما ما باید در آوردن بازی‌ها به پلتفرم‌های جدید استراتژیک باشیم و تشخیص دهیم که چه زمانی بازی‌ها انتظارات بازیکنان را برآورده نمی‌کنند.

موبایل همچنان یک حوزه رشد اولویت برای کسب و کار استودیویی است، اما ما در مراحل اولیه سفر خود به سمت موبایل هستیم، اگر می‌خواهیم در این فضا موفق شویم، باید در نسل استودیو پلی‌استیشن ادامه دهیم تا دسترسی خود را به اطراف گسترش دهیم. جهان باید روی عناوینی تمرکز کنید که پتانسیل دستیابی به تعداد زیادی بازیکن را دارند.

“با این رویکرد متمرکز، نئون کوی به پایان می رسد و بازی اکشن موبایلی آن به جلو نخواهد رفت. ما می خواهیم از همه در نئون کوی به خاطر سخت کوشی و اشتیاق بی امانشان برای نوآوری تشکر کنیم.”

هالست گفت که “برخی” از کارمندان هر دو استودیو در دیگر استودیوهای داخلی پلی استیشن نقش خواهند داشت.

ایمیل او گفت: “هر دو تصمیم به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و در نهایت احساس شد که تصمیمات درستی برای تقویت سازمان ما هستند.” Neon Koi و Firewalk میزبان استعدادهای زیادی هستند و ما در تلاش هستیم تا جایی که ممکن است برخی از تأثیرات خود را در جامعه جهانی استودیو قرار دهیم.

من به مزایای استفاده از تجربیات خلاقانه و توسعه IP جدید اعتقاد دارم، اما رشد از طریق تامین مالی پایدار بسیار مهم است، به خصوص در یک محیط اقتصادی چالش برانگیز.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید