سونی و ساکر پانچ ارائه اخیر وضعیت بازی خود را با اعلامیه های زیر به پایان رساندند: شبح یوتی، دنباله ای بر حماسه سامورایی جهان باز که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت شبح تسوشیما، اما مطمئناً از راه های جالبی منحرف می شود زیرا 300 سال پس از نسخه قبلی خود قرار می گیرد و بازیکنان را به جای یک قهرمان کاملاً جدید قرار می دهد. جالب اینجاست که بخش دیگری که چیزی را به بازیکنان ارائه می دهد که بازی اول نداشت، بخش داستان گویی است.
به طور خاص، در بحث با توسعه دهنده، نیویورک تایمز، شبح یوتی مشخص شد که بازی به بازیکنان “کنترل بیشتری” بر داستان قهرمان داستان Atsu می دهد. شبح تسوشیما هواداران به آن عادت خواهند کرد. تسوشیما البته، برخی از عناصر مکانیک انتخاب ها و پیامدها را در خود دارد، اما به نظر می رسد که ساکر پانچ در تلاش است تا همه چیز را در آن بخش ارتقا دهد.
علاوه بر این، جیسون کانل، کارگردان خلاق، اضافه کرد که استودیو در تلاش است تا در دام ارائه محتوای تکراری در یک محیط جهان باز نیفتد. شبح تسوشیما اغلب به خاطر پرندگان طلا، روباه ها، و آنچه شما دارید مورد انتقاد قرار می گیرند.
او گفت: «یکی از چالشهای ساخت بازیهای جهان باز، ماهیت تکراری انجام یک کار مشابه است. ما میخواستیم این را متعادل کنیم و یک تجربه منحصر به فرد پیدا کنیم.»
شبح یوتی PS5 قرار است در سال 2025 عرضه شود.
نویسنده: Shubhankar Parijat