صنعت بازی در سالهای اخیر شاهد خریدهای زیادی بوده است، به طوری که شرکتهایی مانند مایکروسافت، سونی، گروه Embracer، EA و Take-Two Interactive خریدهای بزرگی را برای گسترش قابلیتهای توسعه داخلی خود انجام دادهاند. اما یکی از شرکت هایی که نمی خواهد در آن مسابقه تسلیحاتی شرکت کند، کپکام است.
وقتی از هاروهیتو سوجیموتو، مدیر اجرایی Capcom در مصاحبه اخیر با بلومبرگ در مورد موضع Capcom در مورد ادغام و اکتساب پرسیده شد، گفت که این شرکت علاقه ای به خرید استودیوهای بیرونی ندارد و در عوض استعدادها را توسعه می دهد، تداوم را حفظ می کند و رشد ارگانیک را هدایت می کند.
Tsujimoto گفت: “من فکر می کنم صحبت های زیادی در مورد ادغام و خرید در صنعت بازی وجود داشته است.” “در حالی که ما در گذشته هدف قرار گرفته ایم، ما رشد ارگانیک را به خرید شرکت های خارجی ترجیح می دهیم.
برای اجرای استراتژی رشد، توسعه منابع انسانی داخلی مهم است. من فکر میکنم میتوانیم از شرکای خارجی نیز استفاده کنیم، اما قصد نداریم شرکتی را خریداری کنیم.»
از سوی دیگر، به نظر میرسد ناشران ژاپنی نیز علاقهای به خرید توسط شرکتهای دیگر ندارند، و در پاسخ به این سوال که اگر شرکتی مانند مایکروسافت با پیشنهاد خرید شرکتی مانند مایکروسافت به کپکام نزدیک شود، کپکام چگونه پاسخ میدهد، تسوجیموتو گفت: «من با خوشرویی مخالفت میکنم. .”
من با کمال میل آن پیشنهاد را رد می کنم زیرا معتقدم که ما به عنوان شرکای برابر بهتر هستیم.
Capcom از یک دوران طلایی چند ساله برخوردار بوده است و با توجه به سلامت سری های فعلی و نسخه های آتی آن، دیدن تغییر آن به این زودی ها سخت است. در سال مالی گذشته، شرکت نرم افزار بیشتری نسبت به سال مالی قبل فروخت، اما در اوایل سال جاری، بازی Resident Evil 4 پس از انتشار، قیمت سهام به بالاترین حد خود یعنی 4865 ین رسید.
در فوریه 2022، اعلام شد که یک صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی سهام اقلیت بیش از 5٪ در Capcom را به دست آورده است.
نویسنده: Shubhankar Parijat