در سالهای اخیر، شاهد بودهایم که بسیاری از بازیکنان بزرگ برای گسترش حضور خود در فضای بازیهای ابری گام برداشتهاند. بازیهای ابری محدودیتهای واضحی دارد، اما پتانسیل آن برای همه روشن است و شرکتها به وضوح از پتانسیل آگاه هستند.
سونی یکی از چندین شرکت در این مسابقه است، حتی اگر تلاش هایش در حد شرکت هایی مانند مایکروسافت نباشد، و این شرکت قصد دارد به گام های بعدی در این زمینه ادامه دهد، بله، اما بسیار مهم است. ما همچنین به خوبی از چالش هایی که با آن روبرو خواهد شد آگاه هستیم.
کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی اخیراً در مصاحبه ای با فایننشال تایمز به بازی های ابری اشاره کرد و گفت که بازی ها را “مدل تجاری عالی” می بیند و قصد دارد به سرمایه گذاری ادامه دهد.
او گفت: «من فکر میکنم ابر خود یک مدل تجاری عالی است، اما وقتی صحبت از بازیها میشود، سختی فنی بالاست. بنابراین بازی ابری چالشهایی خواهد داشت، اما ما میخواهیم به این چالشها بپردازیم.»
جالب اینجاست که یوشیدا میگوید که میتواند از فناوری اولین GT Sophy AI سونی نیز استفاده کند. گرن توریسمو 7، برای تقویت تعهد خود به بازی های ابری.
نظر یوشیدا در زمان جالبی می آید. خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت اخیراً توسط CMA بریتانیا مسدود شد و تنظیمکنندگان گفتند که این معامله میتواند بر رقابت و نوآوری در بازار بازیهای ابری تأثیر منفی بگذارد. انتظار میرود که مایکروسافت در درخواست تجدیدنظر آینده این تصمیم استدلال کند که بازار ابری آن دسترسی یا مخاطبانی را که CMA پیشنهاد میکند، ندارد.
نویسنده: Shubhankar Parijat