در حالی که Friend.tech در حال رونق است، رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز با مشکل نگهداری مواجه هستند


شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Friend.tech ممکن است در حال حاضر در حال رونق باشد، اما مدیران می‌گویند برنامه‌های غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی هنوز یک مشکل تعامل و نگهداری دارند که نیاز به اصلاح دارد.

با وجود هیجان اخیر در مورد Riend.tech، برخی از شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز هنوز در تلاش هستند تا کاربران را وادار به ثبت نام و ماندن در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی کنند.

دو مدیر اجرایی در فضای رسانه اجتماعی غیرمتمرکز (DeSo) به کوین تلگراف گفتند که 99 درصد از کاربرانی که برای اولین بار به DeSo نقل مکان می کنند، یا به دلیل دشوار بودن فرآیند استخدام یا به دلیل اینکه کسی را نمی شناسند، آن را ترک خواهند کرد.

اد ماس، رئیس بخش رشد شرکت بلاک چین Tier 1 DeSo، گفت که فرآیند انتقال ارزهای دیجیتال از یک صرافی به کیف پول با افزونه کروم و سپس پرداخت هزینه های گاز بالا برای تراکنش های زنجیره ای یا متقاطع “چالش برانگیز” است. برای اولین بار خسته کننده و گران است.

“ما دریافتیم که 99٪ از کاربران عمومی در اولین گام ترک خواهند کرد، بنابراین ساده کردن این جریان یک کار حیاتی است.”

به گفته ماس، به همین دلیل مهمترین عامل این است که اطمینان حاصل شود که فرآیند استخدام تا حد امکان روان است.

اما به گفته سهیل کاکار، خالق اپلیکیشن DeSo Onboard، مشکلات ممکن است حتی قبل از آن نقطه شروع شوند.

کاکار توضیح داد که کاربران اغلب در برداشتن اولین قدم تردید دارند زیرا باید قبل از ثبت نام با بلاک چین، قراردادهای هوشمند و کیف پول ها آشنا شوند.

“یک مهمانی که در آن شما کسی را نمی شناسید.”

گرفتن اثرات شبکه عظیم پلتفرم های اجتماعی web2 مانند فیس بوک، اینستاگرام و X (توئیتر سابق) نیز کار آسانی نخواهد بود.

کاکار گفت که برنامه‌های DeSo باید زمان بیشتری را صرف ساختن انجمن‌های خود کنند، زیرا حضور در این برنامه‌ها «کمی شبیه رفتن به مهمانی‌هایی است که در آن کسی را نمی‌شناسید».

او معتقد است که این می تواند نقطه عطفی باشد زیرا سازندگان برتر و تأثیرگذاران بیشتری در زنجیره حرکت می کنند. زیرا کاربران در نهایت به دنبال محتوای باکیفیت خواهند بود.

داده‌های ماه آوریل نشان می‌دهد که فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر به ترتیب میزبان ۲.۹۸ میلیارد، ۲ میلیارد و ۳۷۲.۹ میلیون کاربر فعال ماهانه هستند. در مقایسه، بر اساس گزارش CoinGecko، Odysee، یکی از پربازدیدترین شبکه های رسانه اجتماعی غیرمتمرکز، تنها 5.3 میلیون کاربر منحصر به فرد ماهانه بین ژانویه تا آوریل داشته است.

میانگین کاربران فعال ماهانه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز بین ژانویه تا آوریل. منبع: CoinGecko

ماس گفت، دلیل دیگری که رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز به توده‌ها دسترسی پیدا نمی‌کنند این است که اتریوم و سایر پلت‌فرم‌های قرارداد هوشمند برای ارائه برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی در مقیاس طراحی نشده‌اند.

او توضیح داد که راه‌حل ایده‌آل طراحی یک بلاک‌چین «سنگین ذخیره‌سازی» یا «حالت بی‌نهایت» است که بتواند حجم زیادی از داده‌ها را با کمترین هزینه ممکن ذخیره و فهرست‌بندی کند.

این همان چیزی است که یک برنامه اجتماعی برای ذخیره اقداماتی مانند «پست ها»، «لایک»، «دنبال کردن»، «کامنت» و «نمودارهای اجتماعی» به طور مستقیم در زنجیره نیاز دارد تا امکان تمرکززدایی کامل از هر نهاد شرکتی یا متمرکز را فراهم کند. حالت.”

بدون آن، موس معتقد است که کاربران نهایی هرگز صاحب محتوا، هویت و گرافیک اجتماعی خود نخواهند شد.

آیا Friend.tech روند دلار است؟

در همین حال، پلتفرم اجتماعی مبتنی بر پایگاه Friend.tech هفته گذشته شاهد افزایش شدیدی بود.

این پلتفرم به سازندگان اجازه می‌دهد تا از طریق توجه نمادین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، جایی که تأثیر خالق با پست‌ها یا کلیدهایی که می‌توانند برای دسترسی به اتاق‌های چت خصوصی مبادله شوند، نشان داده می‌شود.

به گفته CoinGecko، Friend.tech بیش از 85000 کاربر از بیش از 127000 کیف پول جمع آوری کرده است که مجموعا بیش از 630000 درخواست از زمان راه اندازی آن در اوایل ماه جاری به شبکه ارسال کرده اند.

مرتبط با: رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز یک تغییر بازی در کسب درآمد از سازندگان – مدیر Web3 است

اما دیگر کارشناسان صنعت معتقدند که این مدل می تواند به یک روند مد بین شش تا هشت هفته تبدیل شود.

طبق آمار Future Markets Insights، درآمد فروش از شبکه های غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی تخمین زده می شود که در سال 2023 به 12.1 میلیارد دلار برسد و تا سال 2033 از 101 میلیارد دلار فراتر رود. که به معنای نرخ رشد سالانه مرکب 23.6٪ است.

دیگر شبکه‌های غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی عبارتند از Bluesky، Mastodon و Lens Protocol، جایگزین غیرمتمرکز توییتر توسط جک دورسی.

این مقاله را به عنوان NFT جمع آوری کنید برای حفظ این لحظه در تاریخ و نشان دادن حمایت خود از روزنامه نگاری مستقل در فضای رمزنگاری.

مجله: رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز: چیز بزرگ بعدی در کریپتو؟




نویسنده: Brayden Lindrea

اشتراک گذاری و حمایت

تصویر امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید