شرکتهای Web3 باید هم از استراتژیهای سنتی استفاده کنند و هم از نقاط قوت صنعت برای بقا و شکوفایی در بازار پایین استفاده کنند.
هیچ صنعت و هیچ تجارتی طرفدار عدم اطمینان اقتصادی نیست و بسیاری از کارشناسان مالی بازار فعلی جهانی را بی ثبات می دانند. در حالی که هر کسبوکاری باید به دنبال راههایی برای پشتیبانی از عملیات و کاهش هزینهها در یک اقتصاد ضعیف باشد، این تلاش میتواند بهویژه برای شرکتهای Web3 که نسبتاً جوان هستند، ممکن است منابع در دسترس کمتری نسبت به همتایان با سابقهتر Web2 خود داشته باشند و در همان محدوده فعالیت میکنند چالشبرانگیز باشد. چارچوب این صنعتی است که بسیاری از افراد بیرونی آن را درک نمی کنند و قدر آن را نمی دانند.
اگر اقتصاد کلان به سمتی برود که برخی پیشبینی میکنند، تنها شرکتهایی، صرف نظر از صنعت، که برای آماده شدن برای طوفان گام بر میدارند، به خوبی از آن عبور خواهند کرد (یا اصلاً). در زیر، 14 عضو حلقه نوآوری Cointelegraph توصیههای خود را برای کمک به شرکتهای Web3 در برداشتن گامهای پیشگیرانه برای آماده کردن خود و جوامع خود برای مسیری چالشبرانگیز به اشتراک میگذارند.
هدف خود را مشخص کنید
در یک بازار نامطمئن، شرکت های Web3 باید هدف مشخصی داشته باشند. شرکت کنندگان کنجکاوی که می خواهند افق های مالی، اجتماعی یا فرهنگی خود را از طریق یک سرویس جدید گسترش دهند، ابتدا باید از مفید بودن این سرویس متقاعد شوند. جدای از بحثهای ارزشی، نوآوری واقعی نحوه خرج کردن کالاهای با ارزش (زمان و انرژی) توسط کاربران را تغییر میدهد. عملکرد خوب برای ماندن در رقابت تنها نیمی از نبرد است. – الکساندر لوتسکویچ، CEX.IO
یک مشکل واقعی و با ارزش را حل کنید
در محصول، پلتفرم یا پروتکل خود ارزش ایجاد کنید و یک مشکل واقعی و با ارزش را حل کنید. مشتریان نه برای ویتامینها یا محصولات «دارای خوب»، بلکه برای مسکنهایی که مشکلات فوری را حل میکنند، هزینه میپردازند. شرکتهای Web3 به جای اینکه صرفاً بازیکنان «من هم» باشند، باید به سمت در نظر گرفتن بزرگی یک مشکل خاص و ارزشی که میتوانند اضافه کنند حرکت کنند. – نیتین کومار، zblocks
با یک داستان واضح و ارزش پیشنهادی یک برند بسازید
وجه اشتراک اپل، مایکروسافت، اینستاگرام و اسلک چیست؟ همه آنها برندهای جهانی و شناخته شده ای هستند که در دوران رکود اقتصادی شروع به کار کردند. درس اینجا این است: فقط یک شرکت یا محصول را راه اندازی نکنید. برندی با داستان روشن و ارزش پیشنهادی بسازید که وجود شما را حتی در مواقع سخت توجیه کند. این چیزی است که شما را با خود خواهد برد. – آلمانی رامیرز، THE RELEVANCE HOUSE AG
افزایش کاربران فعال روزانه را در اولویت قرار دهید
شرکت های Web3 باید افزایش کاربران فعال روزانه را به عنوان معیاری برای تعامل واقعی در اولویت قرار دهند. به طور همزمان، آنها باید مسیر مالی خود را گسترش دهند تا از پایداری در شش ماه آینده، حتی در یک اقتصاد ناپایدار اطمینان حاصل کنند. جذب یک پایگاه گسترده مشتری مهم خواهد بود، اما حفظ آنها با اعتماد و ارزش بسیار مهم خواهد بود. – Erki Koldits، OÜ Popspot
مناطق کمتر مهم را برای کاهش هزینه ها هدف قرار دهید
هزینه ها را بدون کاهش مزیت خود کاهش دهید. کسبوکارهای Web3 از آنجایی که خود را با شرایط سخت بازار وفق میدهند، باید از خود بپرسند که کدام هزینهها برای پیشنهاد ارزش اصلی شرکت حیاتیتر هستند. سپس با حفظ عناصر حیاتی برای کیفیت محصول و رشد پایدار، مناطق کمتر مهم را برای کاهش هزینه ها هدف قرار دهید. – ولفگانگ روکرل، ENT Technologies AG
راهی برای افزودن ارزش به مشاغل Web2 بیابید
یک نیاز اصلی مشتری را هدف قرار دهید تا ریسک شرکت خود را کاهش دهید. من معتقد نیستم که فناوری Web3 باید از بقیه اقتصاد جدا شود. دلیلی برای بازسازی کل اقتصاد بازار برای Web3 وجود ندارد. راهی برای افزودن ارزش به کسبوکارهای Web2 بیابید و برنامهریزی کنید که از همین حالا که منطقی است، آن را افزایش دهید. فکر می کنم دوره ای را سپری می کنیم که به راحتی پول در می آوریم و موفقیت های خیره کننده ای داریم. بازی طولانی را انجام دهید. – استفانی سو، گیک
تمرکز بر قابلیت همکاری
شرکت های Web3 باید بر قابلیت همکاری تمرکز کنند. با تغییر چشم انداز اقتصادی، توانایی ادغام یکپارچه با بلاک چین های مختلف و سیستم های مالی سنتی می تواند راه نجاتی باشد. این نه تنها ریسک را متنوع می کند، بلکه راه های جدیدی را برای جذب کاربر و درآمد باز می کند. زمانی که بازار تنگتر میشود، تنگ نظری در پشته فناوری میتواند یک آسیبپذیری پنهان باشد. – تیاگو سرودیو، بلاک چین پارتیا
محصول و جامعه خود را از حامیان اصلی بسازید
اکنون زمان خوبی برای یک شرکت Web3 برای ارزیابی مجدد و تمرکز بر ساخت محصول و جامعه اصلی حامیانش است. با آرام شدن بازار، بسیاری از شرکت های پرمخاطب و کم محتوا به خواب زمستانی خواهند رفت. برعکس، بلندمدتها این فرصت را دارند که پایگاه کاربری و فهرست ویژگیهای خود را افزایش دهند و از حالت ناهنجاری که مشخصه بازارهای گاوی است دور شوند. – جیسون فرناندز، AdLunam Inc.
امنیت قوی و مدیریت ریسک را در اولویت قرار دهید
اولویتبندی اقدامات امنیتی قوی و استراتژیهای مدیریت ریسک قوی برای محافظت از داراییهای دیجیتال و دادههای کاربر در برابر آسیبپذیریها و عدم قطعیتهای احتمالی. نشت داده ها در فضای زودگذر Web3 می تواند ویرانگر باشد. پیادهسازی فضای ذخیرهسازی غیرمتمرکز، رمزگذاری پیشرفته و ممیزیهای امنیتی مداوم برای حفظ اعتماد کاربر و شهرت شرکت شما بسیار مهم است. – آنتونی جورجیا، شبکه پاستل
از خرج کردن روی تأثیرگذاران اجتماعی خودداری کنید
شرکتهای Web3 باید از هزینهکردن روی اینفلوئنسرهای اجتماعی اجتناب کنند. پس از سال 2022، بسیاری از اینفلوئنسرها در یوتیوب، تیک تاک و پلتفرمهای مشابه از شهرت افتادند زیرا قبل از سقوط بیسابقه از Luna و FTX پشتیبانی پرداخت میکردند. این تأثیرگذاران اجتماعی اعتبار خود را در صنعت از دست داده اند و همچنان بی اعتمادی در بین مردم وجود دارد. قطعا ارزش از دست دادن احتمالی شهرت را ندارد. -Ayelet Noff، SlicedBrand
به دنبال روش های بازاریابی کارآمدتر باشید و با تنظیم کننده ها در تماس باشید
ابهامات اقتصادی برای همیشه ادامه خواهد داشت. برای رویارویی با موقعیتهای مالی نادیده و ناپایدار، شرکتهای Web3 باید بر روی روشهای بازاریابی مؤثرتر مانند جایگزینی تبلیغات با SEO تمرکز کنند. آنها همچنین باید در تماس دائمی با تنظیمکنندهها باشند تا در صورت امکان، حمایت آنها را جلب کنند. این همچنین به رفع برخی از تصورات نادرست تنظیم کننده ها در مورد رمزنگاری کمک می کند. – آبیشک سینگ، تشکر شده توسط
منابع را به نوآوری های مورد تقاضا اختصاص دهید و بر کیفیت بر کمیت تأکید کنید
مهمترین گامی که باید در شرایطی که منابع محدود است برداشته شود، شناسایی مناطق با بیشترین تقاضا و تخصیص منابع به این نوآوری های تکنولوژیکی است. دوم، کیفیت را به جای کمیت به جامعه خود ارائه دهید و خود را با ساختن برند خود با هدف متمایز کنید. دامنه Web3 اغلب به صورت عمومی ارائه می شود، که مفید است و می تواند برای پشتیبانی از هر دوی این نکات استفاده شود. – مگان نیولد، بینگ ایکس
قدرت مدل های حاکمیت Web3 را به نمایش بگذارید
زمان عدم قطعیت اقتصادی فرصتی برای نشان دادن قدرت مدل های حاکمیت Web3 فراهم می کند. زمان آن فرا رسیده است که شرکت های Web3، به ویژه DAO ها، کشتی های خود را اصلاح کنند و ریسک های مالی خود را در محیط اقتصادی به سرعت در حال توسعه کاهش دهند. پاسخگویی و شفافیت به آنها این امکان را می دهد که جریان های درآمدی انعطاف پذیر را در اولویت قرار دهند و به طور جمعی پایداری بلندمدت را تضمین کنند. – شیراز احمد، شرکای طوفان
توسعه دهندگان و جامعه خود را هیجان زده کنید
از آنجایی که سطوح پایین نقدینگی جهانی باعث کاهش قیمت توکن های رمزنگاری می شود، هیجان زده کردن توسعه دهندگان و جامعه شما در این بازار نزولی دشوار خواهد بود. از نظر فناوری از دیگران جلوتر باشید. به پیروزی های قبلی بازار گاوی تکیه نکنید. اگر میخواهید چند NFT یا توکن را به توسعهدهندگان و اعضای فعال انجمن ارسال کنید، ادامه دهید. – زین جفر، زین ونچرز
این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده متشکل از مدیران ارشد و کارشناسان که آینده را از طریق قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری در صنعت فناوری بلاک چین می سازند. نظرات بیان شده لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.
نویسنده: Cointelegraph Innovation Circle