جیمز یانگ، مدیر ارشد انطباق ترنساک، به کوین تلگراف گفت که اگرچه قوانین جدید بازاریابی کریپتو بریتانیا برای صنعت خوب است، اما همچنان برای برخی از شرکتهایی که در فضای غیرمتمرکز فعالیت میکنند، چالشی ایجاد میکند.
در 8 اکتبر، اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) قوانین بازاریابی جدیدی را معرفی کرد که شرکتهای ارزهای دیجیتال را مجبور میکند محصولات و خدمات خود را به شیوهای باز، منصفانه و شفاف تبلیغ کنند.
از ممنوعیت پاداشهای ارجاع به شرکتهای رمزنگاری که یک دوره انتظار 24 ساعته برای سرمایهگذاران ارزهای دیجیتال برای اولین بار اعمال میکنند، رژیم سختگیرانهتر تبلیغات مالی (FinProm) با هدف کمک به محافظت از مصرفکنندگان در برابر خطرات بالای داراییهای مجازی است.
جیمز یانگ، رئیس بخش انطباق و رئیس گزارش پولشویی Transak، در مصاحبه ای اختصاصی به کوین تلگراف گفت، قانون نگهداری، به ویژه به کاربران این فرصت را می دهد تا سرمایه گذاری های رمزنگاری را متمایز کنند و اعتبار کریپتو و جامعه آن را تقویت می کند. گزارش. اضافه:
هرچه مقررات بیشتری وارد شود، حمایت بیشتری برای مصرف کنندگان وجود دارد. من فکر می کنم که رمزارز ایمن تر است و بنابراین پذیرش به طور تصاعدی در حال رشد است.
با این حال، با توجه به محبوبیت پاداش های ارجاع به عنوان یک ابزار بازاریابی در صنایع مختلف، رئیس بخش انطباق خاطرنشان کرد که سایر شرکت های رمزنگاری همچنان به وضوح بیشتری در مورد نوع برنامه های تشویقی موجود نیاز دارند.
یانگ اعتراف کرد: «این قطعا کمی غافلگیرکننده بود. من فکر نمیکنم هیچ صنعت دیگری وجود داشته باشد که در آن FCA چنین ممنوعیت شدیدی را اجرا کرده باشد… [cooling-off period and ban on incentives] ازدواج كردن. من فکر می کنم باید متناسب باشد.»
مقررات جدید در حالی است که بریتانیا به عنوان یک مرکز جذاب ارز دیجیتال در میان فشارهای نظارتی مداوم در ایالات متحده ظاهر می شود. اما در حالی که برخی از شرکتهای بزرگ ارزهای دیجیتال، مانند صرافی OKX و پلتفرم پرداخت MoonPay، قبلاً برنامههای خود را برای پیروی از FinProm اعلام کردهاند، قوانین جدید با توجه به مقیاس جهانی عملیات آنها برای برخی از بازیکنان دشوار است.
برای مثال، صرافیهای ارزهای دیجیتال بایننس و بایبیت، کاربران جدید را از پیوستن به پلتفرمهایشان در بریتانیا منع کردهاند. خدمات در هر دو حوزه قضایی با تلاش آنها برای مطابقت با مقررات جدید متوقف خواهد شد.
یانگ ادعا می کند که FCA به سرعت متوجه شد که اجرای فوری قوانین جدید ارتقاء مالی با توجه به قوانین دیگری که شرکت ها باید از آنها پیروی می کردند “بسیار چالش برانگیز” خواهد بود.
مطالب مرتبط: بایننس ورود کاربران جدید را در بریتانیا متوقف می کند
“[Before] او گفت: «ما باید به جای مقررات گسترده تر در مورد رفتار و ارتباطات، از مقررات مبارزه با پولشویی پیروی می کردیم.
در ماه سپتامبر، FCA مهلت شرکت های رمزنگاری ثبت شده در بریتانیا را برای رسیدگی به مسائل فنی مربوط به رژیم بازاریابی جدید تا 8 ژانویه سال آینده تمدید کرد.
مقررات یکنواخت کریپتو در سراسر جهان
هنگامی که از یانگ در مورد اطمینان از پیروی شرکتهای ارز دیجیتال جهانی با قوانین جدید FCA و اطمینان از انطباق مداوم و تجربه کاربر در سایر حوزههای قضایی پرسیده شد، گفت که نیاز به تمایز بین نهادها وجود دارد تا بتوانند الزامات نظارتی مختلف را به طور یکپارچه برآورده کنند و افزود: «این چیزی است. FCA باید انجام دهد. “این چالشی نامیده می شود که مخصوصاً توسط شرکت هایی با ساختارهای گروهی پیچیده با آن روبرو هستند.” وی دلیل این امر را چنین می گوید:
برخی از کشورها مانند بریتانیا هستند که از نظر بازاریابی تبلیغات واقعی بسیار سختگیر هستند، و کشورهایی هستند که هنوز واقعاً به این موضوع فکر نکردهاند که میخواهند با شرکتهای کریپتو چه کاری انجام دهند.
یانگ با اذعان به موانعی که تنظیمکنندهها در مقررات آینده با آن روبرو هستند، خواستار یکنواختی نظارتی با توجه به رژیمهای رمزنگاری مختلف در حوزههای قضایی مختلف شد:
«کریپتو ذاتاً یک چیز جهانی است… من دوست دارم یکنواختی بیشتری در سراسر جهان از نظر نحوه نگاه تنظیمکنندهها به تنظیم ارزهای دیجیتال ببینم… دوم اینکه، من واقعاً دوست دارم راهنمایی دقیقتری ببینم. [about] انتظار می رود که شرکت های رمزارز چگونه از این مقررات جدید پیروی کنند؟
درخواست برای یک چارچوب جهانی گسترده تر برای صنعت کریپتو چیز جدیدی نیست. در 13 اکتبر، گروه بیست (G20)، یک مجمع بین دولتی متشکل از 19 کشور مستقل از جمله بریتانیا، به اتفاق آرا یک نقشه راه نظارتی رمزنگاری را تصویب کرد که از نظارت همه جانبه بر رمزارزها در داخل و خارج از حوزه های قضایی G20 حمایت می کند.
در حالی که یانگ معتقد است پذیرش انبوه کریپتو را می توان از طریق مقررات و اعتماد در این بخش تسهیل کرد، او خاطرنشان کرد که FCA و سایر تنظیم کننده ها باید تعادل مناسبی بین حمایت از مصرف کننده و نوآوری ایجاد کنند.
من از مقررات استقبال می کنم اما باید متناسب و متعادل باشد. نباید برای بیرون راندن شرکت ها از بازار طراحی یا به طور غیرمستقیم طراحی شود. “باید رویکردی متناسب با ماهیت در حال تحول بازار و جایی که در حال حاضر است، وجود داشته باشد.”
مجله: SBF ظاهراً از چین رشوه گرفته است، بایننس اعلام کرد حساب مسدود شده است
نویسنده: Hermi De Ramos