گزارش: تنظیم‌کننده استرالیایی نگرانی‌های مربوط به FTX را ماه‌ها قبل از سقوط اعلام کرد


بر اساس این اسناد، تنظیم کننده مالی استرالیا بلافاصله پس از شروع فعالیت FTX استرالیا در مارس 2022، نگرانی خود را نسبت به FTX Australia ابراز کرد.

رگولاتور مالی استرالیا 8 ماه قبل از پایان نابهنگام صرافی در نوامبر، نگرانی هایی را در مورد شعبه محلی استرالیایی FTX مطرح کرد.

طبق اسناد به دست آمده توسط گاردین استرالیا، مقامات کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) در مورد نحوه فعالیت FTX استرالیا نگران بودند، زیرا یک شرکت توانست از طریق تصاحب در این کشور مجوز دریافت کند.

طبق گزارش قبلی Cointelegraph، FTX مجوز خدمات مالی استرالیا (AFSL) را با خرید مؤسسه مالی IFS Markets در دسامبر 2021 به دست آورد و ماه ها بعد در مارس 2022 به بهره برداری رسید.

به گفته جو لونگو، رئیس ASIC، این به FTX استرالیا اجازه می دهد تا به طور مؤثر همان سطح نظارتی را که معمولاً برای دارندگان مجوز AFSL جدید اعمال می شود، دور بزند.

طبق اسنادی که به تازگی به دست آمده، گزارش شده است که تنظیم کننده در ماه شروع به کار FTX اخطاریه Sect 912C را صادر کرده است که از صرافی کریپتو خواسته است اسنادی را در مورد عملیات خود به ASIC ارسال کند تا ارزیابی کند که آیا شرایط مجوز AFSL را رعایت می کند یا خیر.

با اخطار، ASIC ممکن است به دارنده مجوز دستور دهد تا اسنادی را ارائه دهد که نشان می‌دهد چه خدمات مالی ارائه می‌دهند، خدمات مالی که دارنده مجوز انجام می‌دهد، و تعیین کند که آیا دارنده مجوز «آزمون فرد مناسب و مناسب» را برآورده می‌کند یا خیر.

یک سند توجیهی دریافت شده توسط این سازمان تأیید می کند که در ماه های بین نگرانی اولیه و سقوط FTX در 11 نوامبر، تنظیم کننده صرافی را تحت “فعالیت نظارتی” قرار داده و در مجموع سه اخطار به FTX داده است.

برنامه اسناد همچنین نشان می دهد که تنظیم کننده هنوز در مورد عملیات FTX تا اکتبر 2022 نگران است.

Cointelegraph برای اظهار نظر با ASIC تماس گرفت اما قبل از انتشار هیچ پاسخی دریافت نکرد.

مربوط: با شکایت ASIC از BPS Financial به دلیل تبلیغ ارزهای دیجیتال، صنعت شلیک های هشدار می دهد.

FTX استرالیا یکی از بیش از 130 شرکت مرتبط با FTX بود که پس از اعلام ورشکستگی شرکت مادرش FTX در 11 نوامبر 2022، فعالیت خود را متوقف کرد.

شرکت تابعه استرالیایی FTX مجوز مالی خود را در 16 نوامبر 2022 به حالت تعلیق درآورد و به صورت داوطلبانه مدیریت کرد.

تخمین زده می شود که حدود 30000 مشتری استرالیایی و 132 شرکت در بورس بدهی دارند.


نویسنده: Stephen Katte

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید