SEC یک بار دیگر فهرست ETF بیت کوین ARK 21Shares را رد کرد


مدافعان صندوق استدلال کردند که یک توافقنامه اشتراک نگهداری موجود با CME برای محافظت از سرمایه گذاران کافی است.

طبق بیانیه 26 ژانویه SEC، SEC یک بار دیگر پیشنهاد ارائه سهام بیت کوین ETF ARK 21 در بورس Cboe BZX را رد کرده است. SEC پیشنهاد مشابهی را در آوریل 2022 رد کرد.

ETF پیشنهادی، در صورت تایید، به طور مشترک توسط مدیریت سرمایه گذاری کیتی وود و 21 سهام مدیریت می شود. هدف صندوق پیشنهادی این بود که سرمایه گذاران را در معرض قیمت بیت کوین در محدوده صرافی تنظیم شده قرار دهد.

صرافی Cboe BZX در ابتدا درخواست کرد تا ETF را در ژوئن 2021 فهرست کند. پس از اینکه اولین درخواست در سال 2022 رد شد، مجدداً درخواست کرد تا بودجه مورد تایید قرار گیرد و استدلال های قانونی جدید ارائه شود.

در دومین پرونده خود در ماه می 2022، بورس اوراق بهادار Cboe BZX استدلال کرد که یک “توافقنامه مشارکت نظارتی جامع با یک بازار تنظیم شده قابل توجه” دارد که می تواند از دستکاری قیمت ها جلوگیری کند. بنابراین، ETF بیت کوین ARK 21Shares باید اجازه داشته باشد در بورس فهرست شود. طبق برنامه، این توافقنامه اشتراک حضانت با بورس کالای شیکاگو (CME) است، جایی که قراردادهای آتی بیت کوین معامله می شود.

این برنامه همچنین ادعا کرد که اکثر بازارهای نقدی ارز و کالاها بدون نظارت هستند، اما این معمولاً به این معنی نیست که درخواست فقط به همین دلیل رد می شود.

مربوط: مدیر عامل Grayscale: رویکرد “یک بعدی” SEC پیشرفت را کند می کند

SEC در پاسخ خود این استدلال ها را رد کرد. وی اظهار داشت که توافقنامه اشتراک نگهداری بین بورس اوراق بهادار Cboe BZX و CME برای بیت کوین لحظه ای اعمال نمی شود، زیرا فقط قراردادهای آتی بیت کوین در CME معامله می شود.

SEC همچنین ادعا کرد که همیشه لازم نیست یک توافقنامه اشتراک نظارت داشته باشیم، اما اگر چنین توافقی وجود نداشته باشد، بورس باید تعیین کند که “وسایل دیگر برای جلوگیری از اعمال و اقدامات متقلبانه و فریبکارانه کافی است.” او گفت که صرافی این نکته را نشان نمی دهد، بنابراین اجازه نمی دهد ETF در لیست قرار گیرد.

SEC تاکنون هیچ ETF بیت کوین نقطه ای را برای فهرست شدن در بورس تایید نکرده است. Grayscale Investment Trust در حال تلاش برای تبدیل بیت کوین تراست خود به بیت کوین ETF نقطه ای است و از SEC به دلیل رد پیشنهاد آن شکایت کرده است. قرار است بحث های شفاهی برای دعوای Grayscale در مارس 2023 بررسی شود.




نویسنده: Tom Blackstone

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید