سال 2023 شاهد مرگ بازی هایی خواهد بود که با بازی به دست می آیند


توسعه دهندگان بیشتر بر روی سکه تمرکز می کنند تا بازی های سرگرم کننده. در نتیجه، GameFi در حال مرگ است.

بازی برای بازی با فناوری بلاک چین در چند سال گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است.

بازیکنان از فرصت جمع آوری ارزهای دیجیتال یا توکن های غیرقابل تجارت (NFT) تولید شده در بازی های مبتنی بر بلاک چین استقبال کردند.

با ظهور این فناوری جدید، بازیکنان می‌توانستند با فروش NFT‌های درون‌بازی یا کسب پاداش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده درآمد کسب کنند، که هر دوی آنها را می‌توان با پول فیات مبادله کرد.

بنابراین، بر اساس داده‌های Absolute Reports، ارزش تخمینی صنعت GameFi در سال 2028 به 2.8 میلیارد دلار خواهد رسید که نرخ رشد سالانه مرکب آن 20.4 درصد در مدت مشابه خواهد بود. با این حال، چنین پیش بینی هایی ممکن است به خوبی ثابت شود که بی اساس هستند.

با توجه به نرخ رشد تصاعدی در سال های اخیر، مطلقاً هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این روند در سال 2023 و پس از آن ادامه نخواهد داشت. درست است، واقعی؟ اشتباه.

همانطور که در مورد بدنام پادشاه سابق ارزهای دیجیتال سام بنکمن-فرید و انفجار FTX دیدیم، قلعه ای که بر روی یک پایه شنی شل و ول ساخته شده است را می توان به راحتی با آمدن و بازگشت موج از بین برد.

مرتبط: توسعه دهندگان GameFi ممکن است با جریمه های هنگفت و روزهای سخت روبرو شوند

یا همانطور که وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای می‌گوید: “شما فقط زمانی متوجه خواهید شد که چه کسی برهنه شنا می‌کند که جزر و مد کم باشد.”

شاید در شرف پیدا کردن این افراد باشیم. حقیقت این است که صنعت بازی های برد-پلی بر پایه های محکمی ساخته نشده است. پایه ها شکننده و سست هستند و این می تواند در سال 2023 به دردسر بیفتد. به نظر می رسد کل ساختمان فرو می ریزد.

ساختار بازار GameFi فعلی توکن محور است و این می تواند منجر به مشکلات متعددی شود. صاحبان پروژه قبل از اعلام راه اندازی بازی، توکن های خود را که در صرافی ها فهرست شده است، صادر می کنند. بازی ها ابزار توکن هایی هستند که صادر می کنند. بنابراین توکن ها اول و محتویات بعدا می آیند. به همین دلیل است که کیفیت و طراحی بازی ها در فضای بلاک چین بسیار دست کم گرفته شده است.

کیف پول های فعال منحصر به فرد (UAWs) با استفاده از برنامه های غیرمتمرکز (DApps) در سال 2022. منبع: DappRadar

محیطی ایجاد شده است که در آن گیمرها چندان علاقه ای به بازی ندارند که برای صنعت بازی عجیب است. در واقعیت، بازیکنان بیشتر و بیشتری سرمایه گذارانی هستند که خواهان بازده هستند. سرمایه گذاری.

ساختار فعلی انگیزه های اشتباهی ایجاد می کند و این یکی از دلایلی است که سیستم آنطور که باید کار نمی کند. من می‌توانم استدلال کنم که DeFi Kingdom، یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های بلاک چین برد-برد در بازار، با ایجاد انگیزه‌های انحرافی، بی‌امان با توکنومیک درگیر است.

تا به حال، به طور کلی، بازار توکن در یک روند نزولی قرار دارد و بازار معاملات سوداگرانه مرده است. یک صنعت می تواند برای مدتی با وعده ها، انتظارات و اغراق های ناعادلانه دوام بیاورد. با این حال، فقط می تواند این کار را برای یک دوره زمانی خاص انجام دهد. در نهایت، مردم متوجه می شوند که آنچه را که به آنها وعده داده شده است، دریافت نمی کنند. صبر شروع به کم شدن می کند. آنها عصبانی، ناامید می شوند و شروع به کناره گیری می کنند. این به عنوان یک تراوش از با دانش ترین بازیکنان شروع می شود، اما به زودی می تواند به یک سیل تبدیل شود.

مربوط: توسعه دهندگان کریپتو ناشناس جیلبریک شده اند و به زودی حضور خواهند داشت

کسانی که قصد دارند با فهرست کردن توکن های خود سرمایه جمع آوری کنند، باید در این مورد تجدید نظر کنند. بسیاری مجبور خواهند شد پروژه های خود را به دلیل کمبود بودجه تعطیل کنند. وضعیت به قدری شدید می شود که حتی سرمایه گذاران خطرپذیر کریپتو (VCs) که همیشه در حال رشد هستند، سرمایه گذاری های جدید را متوقف می کنند.

بنابراین، چه کسی از این خشکسالی سرمایه گذاری جان سالم به در خواهد برد؟ بعید به نظر می رسد که GameFi این کار را انجام دهد. با این حال، سایر بازی های بلاک چین می توانند این کار را انجام دهند.

یک مثال زمانی است که اپراتور لیگ فوتبال فانتزی Sorare مبتنی بر NFT با پشتیبانی اتریوم به یک تک شاخ وب 3 تبدیل شده است. در حالی که اکثر رقبای آن در حال مبارزه هستند، Sorare همچنان به افزایش کاربران و درآمد خود در تاریک ترین دوره خود ادامه می دهد. حجم حراج روزانه چشمگیر در حدود 300-400 اتر (ETH) است و تعداد کاربران همچنان در حال افزایش است.

اگرچه باطن آن مبتنی بر بلاک چین است، کاربران آن را به عنوان یک پروژه GameFi درک نمی کنند. آنها توکن‌های بومی خود را ارائه نمی‌کنند، اما محتوای خود را ابتدا در اتریوم ارائه می‌کنند، که به نظر می‌رسد راهی برای عبور از صنعت باشد.

بنابراین ممکن است GameFi در سال 2023 از بین برود، اما این بدان معنا نیست که همه چیز از دست رفته است. مرگ بخشی ضروری از تکامل است. از آن، زندگی جدید ممکن است از قبل شروع به ظهور کرده باشد.

شینوسوکه “شین” موراتا او بنیانگذار موراساکی سازنده بازی های بلاک چین است. او در سال 2014 به شرکت ژاپنی Mitsui & Co پیوست و در امور مالی و تجارت خودرو در مالزی، ونزوئلا و بولیوی فعالیت داشته است. او میتسویی را ترک کرد تا به عنوان اولین نماینده فروش شرکت به یک سرمایه‌گذاری سال دوم به نام Jiraffe بپیوندد و بعداً به STVV، یک باشگاه فوتبال بلژیکی، به‌عنوان مدیر عملیاتی پیوست و به باشگاه در ایجاد نماد جامعه کمک کرد. او موراساکی را در سال 2019 در هلند تأسیس کرد.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های بیان‌شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و نیازی به بازتاب یا ارائه دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.


نویسنده: Shinnosuke ‘Shin’ Murata

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید