دو ETF مرتبط با رمزارز بدترین عملکرد را در استرالیا در سال 2022 دارند


ETF های ردیابی شرکت های رمزنگاری در طول سال به دلیل مشکلات بزرگ اقتصاد کلان کاهش قابل توجهی داشته اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبادله‌شده مرتبط با ارزهای دیجیتال (ETF) دو جایگاه برتر را در میان ETF‌های بدترین عملکرد سال در استرالیا به خود اختصاص دادند، در حالی که همین داستان در ایالات متحده رخ داد.

BetaShares Crypto Innovators ETF (CRYP) و Cosmos Global Digital Digital Miners Access ETF (DIGA) بازدهی منفی تقریباً 82٪ و 72٪ (YTD) را برای سرمایه گذاران از سال تا تاریخ تا دسامبر به ارمغان آوردند.

BetaShares ETF خود را در اکتبر 2021 در بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) راه‌اندازی کرد، درست چند هفته قبل از اینکه اکثر ارزهای دیجیتال به بالاترین سطح خود برسند و هنوز نتوانسته‌اند بازیابی شوند.

CRYP در زمان نگارش این مقاله کمی بیش از 81.8 درصد از YTD بود. تصویر: گوگل دارایی، مالیه، سرمایه گذاری

CRYP قرار گرفتن در معرض شرکت‌های عمومی بلاک چین و کریپتو مانند صرافی Coinbase و شرکت استخراج Riot Blockchain و غیره را فراهم می‌کند. بزرگترین هلدینگ فعلی شرکت سرمایه گذاری مایک نووگراتز Galaxy Digital با 12.3 درصد از پرتفوی خود است.

DIGA ETF کاسموس عملکرد مجموعه ای از شرکت های متمرکز بر استخراج بیت کوین (BTC) یا سایر ارزهای دیجیتال را از طریق شاخص جهانی استخراج کنندگان دیجیتال ردیابی کرد.

DIGA به طور مشابه در بورس Cboe استرالیا در اکتبر 2021 در زمان بدی فهرست شد.

تنها یک سال بعد، Cosmos به همراه دو نفر دیگر که BTC و Ether (ETH) را تماشا می‌کنند، درخواست کردند که ETF در اکتبر 2022 از فهرست Cboe حذف شود زیرا علاقه به ارزهای دیجیتال کاهش یافت و ارزش خالص دارایی صندوق‌ها به زیر 1 میلیون دلار کاهش یافت.

بر اساس داده‌های ETF.com، ETF‌های مستقر در ایالات متحده نیز الگوی مشابهی را مشاهده کرده‌اند، زیرا چهار ETF برتر با بدترین عملکرد مربوط به رمزنگاری هستند. با این حال، این شامل وجوه معکوس و دارای اهرم نمی شود.

بدترین عملکرد، Viridi Bitcoin Miners ETF (RIGZ) بود، که هدف آن باز بودن برای استخراج کنندگان عمومی رمزارز مانند Riot و CleanSpark است. 87 درصد بازدهی منفی برای سرمایه گذاران فراهم کرد.

RIGZ در طول سال کمی بیش از 87 درصد سقوط کرد. تصویر: گوگل دارایی، مالیه، سرمایه گذاری

VanEck Digital Transformation ETF (DAPP)، Bitwise Crypto Industry Innovators ETF (BITQ) و First Trust SkyBridge Crypto Industry and Digital Economy ETF (CRPT) که بلافاصله پس از آن دنبال شد، صنعت کریپتو را از طریق ذخایر در شرکت های رمزنگاری مانند جک دورسی دنبال کردند. Block Inc. Coinbase، Riot، Galaxy و دیگران.

DAPP و BITQ به ترتیب به سرمایه گذاران بازده YTD منفی حدود 86% و 84.5% دادند، در حالی که CRPT حدود 81.5% در مدت مشابه کاهش یافت.

مربوط: در سال پس از FTX چه انتظاراتی از کریپتو داشته باشیم؟

با این حال، ضررهای امسال به صنعت کریپتو محدود نشد. طی سال گذشته، اوراق قرضه، سهام و حتی املاک و مستغلات ایالات متحده بدترین عملکرد خود را در دهه ها و در برخی موارد قرن ها ثبت کرده اند.

سبد سنتی متشکل از سهام و اوراق قرضه 60/40 مرتبط، بدترین عملکرد خود را از اواسط رکود بزرگ سال 1932 مشاهده کرده است.

سهام MMAA، نام رایج متا، اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت (گوگل)، شرکت‌های بزرگ فناوری، در طول سال تا 70 درصد کاهش قیمت داشتند. در همین حال، ارزش بازار ارزهای دیجیتال در طول سال حدود 64.5 درصد کاهش یافته است.


نویسنده: Jesse Coghlan

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید