Wrapped XRP (wXRP) چیست و چگونه کار می کند؟


بیاموزید Wrapped XRP چیست و چگونه wXRP را می توان در بلاک چین های خارج از XRP Ledger ریپل استفاده کرد.

Wrapped XRP (wXRP) یک دارایی رمزنگاری شده است که به XRP (XRP) متصل شده است و می‌تواند در بلاک چین‌هایی به غیر از XRP Ledger بومی ریپل استفاده شود. ریپل یک سیستم پرداخت جهانی مبتنی بر بلاک چین است که راه حل های رمزنگاری را برای مشاغل ارائه می دهد و XRP ارز اصلی شبکه ریپل است. از نظر ارزش، wXRP را می توان در پرداخت های مالی و پرداخت در سایر بلاک چین ها استفاده کرد.

در این مقاله چرا به wXRP نیاز داریم، نحوه خرید wXRP، موارد استفاده از wXRP و هدف و امنیت توکن‌های wXRP بحث می‌شود.

رمزارزهای پیچیده شده چیست؟

کریپتوکارنسی‌های پیچیده، توکن‌هایی هستند که به‌عنوان ارزهای رمزنگاری شده در بلاک‌چین‌هایی غیر از بلاک‌چین اصلی که روی آن ساخته شده‌اند، استفاده می‌شوند. ارزش کریپتو پیچیده شده برابر با ارز دیجیتال اصلی (1:1) است. این امر با اجازه دادن به ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) یا XRP برای استفاده در زنجیره های غیر از بلاک چین های بومی، مزایای آن را افزایش می دهد.

هدف ارزهای رمزپایه همراه، کمک به حل مشکل نقدینگی زنجیره ای متقابل مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. اگر هر ارز دیجیتال در اکوسیستم خود باقی بماند، رشد تنها به تقاضا در آن اکوسیستم بستگی دارد. اساساً در یک سیستم بسته کار می کند.

کریپتو پیچیده با فعال کردن قابلیت همکاری بلاک چین بین ارزهای دیجیتال و بلاک چین های مختلف این مشکل را حل می کند. این امر راه هایی را برای بهبود نقدینگی زنجیره ای برای اکوسیستم های DeFi باز می کند و ابزار دارایی های رمزنگاری را افزایش می دهد.

موارد مرتبط: توکن های رمزنگاری پیچیده، توضیحات

Wrapped XRP (wXRP) چیست؟

XRP یک ارز رمزنگاری شده است که بر روی XRP Ledger بومی اجرا می شود و تراکنش ها را در شبکه ریپل تسهیل می کند. XRP را می توان برای تامین مالی تراکنش ها، سرمایه گذاری در ریپل یا مبادله ارزهای دیجیتال خریداری کرد. برای تراکنش‌هایی که شامل استفاده از XRP در هر بلاک چینی غیر از ریپل است، از Wrapped XRP استفاده می‌شود.

بسته بندی XRP دامنه و کاربرد XRP را برای استفاده در چندین بلاک چین خارج از دفتر کل XRP بومی افزایش می دهد. به عنوان مثال، wXRP در بلاک چین اتریوم به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا XRP را به یک دارایی سودآور با تجارت، سهام‌بندی، ادغام یا استفاده از کیف‌پول‌های اتریوم، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، بازی‌ها و موارد دیگر برای تنوع بخشیدن به مجموعه‌های خود تبدیل کنند.

آیا XRP بسته بندی شده (wXRP) همان XRP است؟

Wrapped XRP معادل 1:1 XRP است. همانطور که یک استیبل کوین مانند USD Coin (USDC) یا Binance USD (BUSD) به دلار آمریکا متصل می شود، ارزش آن به دلیل آربیتراژ به XRP متصل می شود. WXRP به طور کامل وثیقه است و توسط متولی نگهداری می شود که تضمین می کند هر wXRP توسط ذخیره ای معادل XRP پشتیبانی می شود. هر دو سیم پیچ و باز کردن از نسبت 1:1 پیروی می کنند. هیچ هزینه دیگری به جز کارمزد تراکنش در بلاک چین وجود ندارد.

وقتی کاربران XRP خود را بسته بندی می کنند، ارزهای دیجیتال خود را به یک قرارداد هوشمند می فرستند که توکن های بسته بندی شده را در اختیار آنها قرار می دهد. XRP ذخیره می شود و زمانی که شخص دیگری توکن را باز می کند، برگردانده می شود. در هر زمان می توانید انتخاب کنید که توکن XRP بسته بندی شده را باز کنید. این به کاربران آزادی و توانایی تبدیل آزادانه بین wXRP و XRP را بر اساس نیازهای خود و بلاک چینی که روی آن هستند می دهد.

بسته بندی XRP (wXRP) چگونه کار می کند؟

Wrapping XRP به XRP اجازه می دهد تا در بلاک چین های غیر از XRP Ledger استفاده شود. اما این دقیقا چگونه کار می کند؟ در مورد ارزهای رمزپایه بسته بندی شده، کریپتو اصلی باید دارای محافظی باشد که همان ارزش نسخه بسته بندی شده را تضمین کند.

هر فرد مسئول می تواند یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO)، یک قرارداد هوشمند، کیف پول های چند امضایی یا فقط یک قانون کد باشد. متولی ارز رمزنگاری شده را در چیزی به نام mintage می پیچد و به نسخه اصلی که نوشتن نامیده می شود باز می گردد. این به عنوان یک محافظ قرارداد هوشمند برای XRP عمل می کند.

هنگامی که کاربر XRP را بسته بندی می کند، قرارداد هوشمند نسخه بسته بندی شده را برای استفاده در سایر بلاک چین ها در اختیار آنها قرار می دهد، در حالی که XRP اصلی در یک نگهبان ذخیره می شود. وقتی کسی wXRP را باز می کند، به گردش باز می گردد. سپس فرم اصلی به بلاک چین اصلی XRP Ledger ارسال می شود. بنابراین، هر wXRP توسط یک XRP پشتیبان پشتیبانی می شود که به حفظ لنگر آن کمک می کند.

ارزش قیمت به دلیل آربیتراژ معاملاتی ثابت است. اگر wXRP کمتر از قیمت XRP باشد، معامله‌گران فرصتی برای سود آربیتراژ خواهند دید و wXRP ارزان‌تر را می‌خرند و آن را برای سود می‌فروشند. این افزایش تقاضا برای wXRP باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت می شود و به رسیدن به ثبات کمک می کند. به طور مشابه، اگر قیمت wXRP از XRP بالاتر رود، فشار تجاری برای فروش wXRP افزایش می‌یابد و عرضه را افزایش می‌دهد و منجر به کاهش قیمت می‌شود تا زمانی که به لنگر ارزش 1:1 برسد.

چرا به Wrapped XRP (wXRP) نیاز داریم؟

بسته بندی XRP مزایای زیادی برای دارندگان XRP دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

قابلیت همکاری

بسته بندی XRP قابلیت همکاری بلاک چین را برای دارندگان XRP بهبود می بخشد. این به دارندگان XRP اجازه می دهد تا از تجارت در زنجیره های مختلف استفاده کنند. همچنین با ارائه فرصت دسترسی به خدمات DApps یا پروتکل‌های DeFi مختلف، موارد استفاده بهتر و بازگشت بیشتر را فراهم می‌کند.

نقدینگی

یکی از مزایای اصلی استفاده از توکن‌های همراه، افزایش نقدینگی است. XRP یک ارز رمزپایه محبوب است که در صرافی های متمرکز (CEX) و صرافی های غیرمتمرکز (DEX) فهرست شده است.

برای دارندگان XRP، این راه‌های بیشتری را برای تنوع بخشیدن به سبدها و تامین نقدینگی، به‌ویژه در اکوسیستم پیشرفته DeFi اتریوم، که انتخاب گسترده‌ای را ارائه می‌دهد، باز می‌کند. CEXهایی مانند Binance و DEXهایی مانند Uniswap و SushiSwap را می توان برای سهامداری، مبادله، وام دادن و غیره استفاده کرد. نگاشت استخر wXRP را برای

موارد استفاده از XRP پیچیده شده چیست؟

همانطور که چشم انداز کریپتو تکامل می یابد، موارد استفاده از XRP پیچیده شده روز به روز در حال افزایش است. دو مورد استفاده رایج و جالب عبارتند از:

موارد استفاده XRP بسته بندی شده

  • وام دهی DeFi: بسته بندی XRP قرض گرفتن و وام دادن را آسان می کند زیرا می تواند خارج از XRP Ledger و روی پروتکل های وام دهی DeFi مانند Aave، MakerDAO و Compound اجرا شود.
  • معاملات دیفای: معامله‌گران مارجین توسط معامله‌گران کهنه کار ارزهای دیجیتال ترجیح داده می‌شوند زیرا سود بالقوه آنها را افزایش می‌دهد. WXRP می تواند توسط معامله گران DeFi برای حاشیه در صرافی های غیرمتمرکز استفاده شود.

جدای از اینها، پیشرفت در کشاورزی بازده، استخرهای خودکار بازارساز، وثیقه وام با استفاده از ارزهای دیجیتال و موارد دیگر در حال انجام است. با رشد پل‌های زنجیره‌ای متقاطع و قابلیت همکاری، استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به رشد خود ادامه خواهد داد.

چگونه XRP را بسته و باز کنیم؟

برای دارندگان XRP که می‌خواهند از XRP خود در سایر بلاک چین‌ها استفاده کنند، توانایی بسته‌بندی رمزنگاری شما مهم است. Wrapped.com توسط TokenSoft ارائه‌دهنده پیشرو ارزهای دیجیتال بسته‌بندی شده است و از خدمات آن‌ها می‌توان برای بسته‌بندی یا باز کردن XRP استفاده کرد. مسئولانه، با همکاری Hex Trust، زیرساختی را برای بسیج wXRP در بلاک چین اتریوم فراهم می کنند.

یک حساب کاربری با استفاده از تایپ فرم آنها ایجاد کنید و جزئیات مربوط به تبدیل توسط wrap.com منعکس خواهد شد. برای SushiSwap، wrap.com ادغام مستقیم با استفاده از کیف پول MetaMask را ارائه می دهد. XRP همچنین می تواند از طریق ارائه دهندگان خدمات بسته بندی جایگزین مانند ApexSwap که بهمن را به XRP Ledger پل می کند، روی بلاک چین های مختلف پیچیده شود.

آیا توکن های همراه امن هستند؟

توکن‌های پیچیده، ارزهای دیجیتال را کارآمد و مفید کرده‌اند. پروتکل‌هایی مانند اتریوم رمزنگاری پیچیده شده را به توکن‌های ERC-20 تبدیل می‌کنند تا به کاربران اجازه دهند تراکنش‌ها را به صورت امن انجام دهند. با این حال، یکی از نقاط ضعف احتمالی توکن‌های پیچیده، نگهبانی است که دارایی اصلی را در اختیار دارد. اگر مجرم سرکش شود و XRP اصلی را باز کند و آن را به شخص دیگری بسپارد، دارندگان توکن XRP همراه با دارایی بی‌ارزش باقی می‌مانند.

طرف مسئول یک نهاد مرکزی در این معامله است و باید یک شخص مورد اعتماد باشد. وقتی صحبت از XRP به میان می‌آید، ریپل مباشر دارایی دیجیتالی آسیا، Hex Trust را به عنوان طرف مورد اعتماد انتخاب کرده است. چنین شبکه‌های بررسی‌شده و متولیان آن‌ها تمایل دارند از ضمانت‌ها و بیمه‌ها پشتیبان بگیرند تا از هرگونه تخلف جلوگیری کنند تا امنیت رمزی تضمین شود.

در آینده، پل‌های غیرمتمرکز با مدیریت قراردادهای هوشمند، به‌عنوان متولی کاوش جالب خواهد بود و موضوع بحث و بحث جالبی در دنیای بلاک چین خواهد بود، به‌ویژه که توکن‌های همراه شروع به ایفای نقش مهمی در رشد خدمات DeFi کرده‌اند.


نویسنده: Shailey Singh

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید