شرکت قانونگذار هنگ کنگ 1000 استارت آپ Web3 را در 3 سال جذب می کند


هدف G-Rocket جذب 1000 کارآفرین Web3 به هنگ کنگ است و به آنها در امور بانکی، خدمات دولتی و فضای اداری کمک خواهد کرد.

یک شتاب دهنده استارت آپ که توسط جانی نگ کیت چانگ، قانونگذار هنگ کنگ تأسیس شده است، به دنبال جذب 1000 کسب و کار Web3 برای افتتاح فروشگاه در این ایالت-شهر طی سه سال آینده است.

نگ کیت-چونگ یکی از اعضای شورای قانونگذاری حوزه انتخابیه کمیته انتخابات است و از ژانویه سال جاری در این سمت بوده است. این مهندس و سیاستمدار با اعلام مالکیت سهام در حدود 40 شرکت مختلف، دستی در بسیاری از کارها دارد.

یکی از این شرکت‌ها، شتاب‌دهنده استارت‌آپ G-Rocket است که او با همکاری کاسپر وانگ در سال 2016 آن را تأسیس کرد.

وونگ مدیرعامل فعلی است و در 23 دسامبر با South China Morning Post در مورد برنامه جدید این شرکت که به درستی نامگذاری شده است، “Hong Kong Web 3.0 Hub” صحبت کرد.

مدیر عامل شرکت اعلام کرد که G-Rocket در ابتدا می‌خواست به 100 استارت‌آپ Web3 کمک کند تا کسب‌وکار خود را از ابتدا بسازند، قبل از اینکه تعداد آنها را در عرض سه سال به 1000 برساند.

وونگ گفت: “ما امیدواریم در دوران پس از همه گیری به بازگرداندن شرکت ها و استعدادهای خوب به هنگ کنگ کمک کنیم.”

به طور خاص، وونگ خاطرنشان کرد که این شرکت با New World Development، یک شرکت انکوباتور دولتی و املاک و مستغلات به نام مجازی ZA Bank، Cyberport، همکاری خواهد کرد تا به استارت‌آپ‌های هنگ‌کنگ در دسترسی به فضای اداری، بانکداری و خدمات دولتی کمک کند.

فشار Web3 گسترده تر

ابتکار G-Rocket به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت هنگ‌کنگ برای تبدیل منطقه اداری ویژه چین (SAR) به یک مرکز ارز دیجیتال است که می‌تواند با سنگاپور رقابت کند.

در اواخر اکتبر، الیزابت ونگ، رئیس واحد فین‌تک در کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC)، تعدادی از پیشنهادات نظارتی پیشرونده رمزنگاری، از جمله قانونی کردن تجارت دارایی‌های مجازی را اعلام کرد.

در بیانیه دولت مورخ 31 اکتبر آمده است: «برای اینکه نوآوری‌های دارایی مجازی بتوانند به طور پایدار در هنگ کنگ توسعه پیدا کنند، ما موانع به موقع و ضروری قرنطینه را برای کاهش خطرات واقعی و بالقوه مطابق با استانداردهای بین‌المللی ایجاد خواهیم کرد.»

از 31 اکتبر، SFC همچنین شروع به اجازه فهرست‌بندی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) کرد که قرار گرفتن در معرض بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) را ارائه می‌کردند، و مدیریت دارایی CSOP یکی از اولین کسانی بود که جهش کرد.

مربوط: هنگ کنگ می تواند کلید بازگشت ارزهای دیجیتال چین باشد – آرتور هیز

کوین تلگراف در 15 دسامبر گزارش داد که CSOP Asset Management قبل از فهرست کردن دو ETF آتی کریپتو در روز بعد در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، 73.6 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

در 8 دسامبر، شورای قانونگذاری هنگ کنگ همچنین تغییری را در سیستم مبارزه با پول شویی (AML) و تامین مالی تروریسم تصویب کرد که شامل ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی و همچنین موسسات مالی سنتی می شود.


نویسنده: Brian Quarmby

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید