SEC اتهامات اوراق بهادار ثبت نشده را علیه سازندگان Thor Token برای ICO 2018 ثبت می کند.


Thor Technologies یک سال بعد تکه‌ای از زغال چوب را در سهام کریسمس از SEC به‌صورت هزینه‌های مربوط به ICO برای توکن Thor شکست خورده دریافت کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 21 دسامبر شکایتی علیه Thor Technologies و بنیانگذار و مدیر عامل آن، دیوید چین، در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو ارائه کرد. SEC بیان می کند که عرضه اولیه سکه ثور در سال 2018 (ICO) یک فروش ثبت نشده اوراق بهادار تحت قانون اوراق بهادار سال 1933 است.

شرکت Thor Technologies 2.6 میلیون دلار از 1600 سرمایه گذار از طریق فروش سکه ثور (THOR) بین مارس تا مه 2018 جمع آوری کرد. حدود 200 نفر از 1600 سرمایه گذار در ایالات متحده زندگی می کردند. همه سرمایه گذاران معتبر نبودند. SEC در دادخواست ادعا کرد که فروش به منزله فروش اوراق بهادار است.

در این شکایت آمده است که ثور ادعا می‌کند که «یک پلتفرم نرم‌افزاری برای شرکت‌های «اقتصاد گیج» و کارکنان آن‌ها توسعه می‌دهد، اما این پلتفرم هرگز تکمیل نشد. SEC ادامه داد:

ثور توکن‌های ثور را برای سرمایه‌گذارانی عرضه کرد که به‌طور منطقی توکن‌های ثور را وسیله‌ای سرمایه‌گذاری می‌دانستند که می‌توانست بر اساس تلاش‌های مدیریتی و کارآفرینانه ثور و چین در توسعه پلتفرم نرم‌افزاری اقتصاد کسب‌وکار ارزش کسب کند.

طبق گفته SEC، توکن ها در زمان عرضه هیچ کاربرد عملی نداشتند. این کسب‌وکار در سال 2019 بسته شد زیرا “نتوانست به موفقیت تجاری دست یابد.” طبق نمایه لینکدین چین، Thor Technologies اکنون پلتفرم نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) Odin و همچنین اپلیکیشن موبایل خود را تولید می‌کند که خدمات «اقتصاد گیگ» را نیز ارائه می‌کند. کسب و کار را نباید با بلاک چین ثور اشتباه گرفت.

مطالب مرتبط: ICOهای 2017 هنوز به پایان نرسیده اند: SEC علیه Dragonchain و بنیانگذار آن شکایت می کند

Thor Technologies آخرین مورد از چندین پرونده قضایی در مورد اتهامات مشابهی است که توسط SEC علیه اپراتورهای رمزنگاری شده است. این آژانس در ژوئن اعلام کرد که در حال بررسی ICO 2017 بایننس است. LBRY در اوایل دسامبر اعلام کرد که ضرر آن به SEC به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت نشده احتمالاً منجر به تعطیلی آن می شود. در حال حاضر، پرمخاطب ترین پرونده از این نوع، شکایت SEC علیه ریپل است.

این آژانس گفت که یکی از بنیانگذاران ثور و زمانی مدیر ارشد فناوری، متیو موروک، که شرکت را ترک کرد، با SEC موافقت کرده و با تخفیف و جریمه های قانونی موافقت کرده است.




نویسنده: Derek Andersen

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید